AMMO113 Skrevet 28. februar 2008 Del Skrevet 28. februar 2008 (endret) Har en laptop med Vista Home Premium ferdig installert. Pluss en hel rekke programmer fra leverandøren. Har derfor valgt å gjøre en clean install av Vista i en annen partisjon. Planen var å beholde det som allerede var innstallert på den ene partisjonen til alle drivere og diverse var på plass i min "clean install"-partisjon. Nå er det gjort, men jeg får ikke formatert eller slettet den gamle partisjonen. Det ligger vel ikke sytemfiler til min clean install i den partisjonen? Har vel ikke noe bruk for den? På bildet er det stasjon D jeg ønsker å formatere. Endret 28. februar 2008 av AMMO113 Lenke til kommentar
galaxee Skrevet 29. februar 2008 Del Skrevet 29. februar 2008 Sikker på ikke boot.ini osv ligger på D:\ da? Husk den er skjult! Om det finnes systemfiler på partisjonen går det ikke å slette den eller formatere i windows! For at den skal vise,må du fjerne "Skjul beskyttede operativsystemfiler" Gå til kontrolpanel-->mappealternativer og velg: "vis skjulte filer og mapper" og fjern "Skjul beskyttede operativsystemfiler" Nå skal filene vises om det finnes systemfiler på den! Enkleste er å slette/formatere den under den nye installasjonen av vista (Når ikke windows bruker filene) Obs!! boot.ini kan du åpne i notisblokk og lese om det finnes 2 linjer Eksempel: multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="vista" multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(2)\WINDOWS="vista" Om det fins 2 linjer,ligger nok boot filene på D:\ enda! Enklest muligt: boot med vista dvd,i setup under valg av stasjon,Slett partisjon D:\ og lag ny (hurtigformater) Når du skal installere på C:\ velger du bare "la filsystemet være som det er" Nå har du forsatt alt på C: Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 29. februar 2008 Del Skrevet 29. februar 2008 Som du ser så er D: System Det betyr at det er D: som booter, og skulle du ha klart å slette den så hadde du ikke kommet langt etterpå. Det er vel ikke noe poeng i å formatere den partisjonen, det holder å slette alle foldere. Systemfilene ligger skjult i root. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå