Gjest usikker gutt Skrevet 28. februar 2008 Del Skrevet 28. februar 2008 Hei. Velger å skrive anonymt av personlige grunner. I November traff jeg jente1 etter et par måneder med rent helvete fra forrige forhold som endte i selvmord forsøk fra min side. Hun ble med meg hjem etter en fest og overnattet. Vi hadde ikke sex denne kvelden. Dagen etter var jeg på byen og på kvelden ble jeg med jente2 hjem og vi hadde sex. Etter det angret jeg så forferdelig og ringte moren min og fikk henne til å hente meg klokken 4 på morgenen. Dette var noe vi avtalte å ikke si til en eneste sjel. De eneste som vet om det er mine 2 nærmeste venner. Jeg er idag i et forhold med jente1 og hun vet ikke om denne kvelden. Det jeg da lurer på er om jeg bør fortelle henne dette? Jeg er veldig redd for at hun skal ta det ille opp, men samtidig synes jeg at det like greit å bare glemme greia siden jeg og jente1 på den tiden hadde bare vært sammen 1 natt. Det var ikke snakk om følelser og forhold på den tiden. Og jeg får aldri følelser eller blir forelsket sånn med en gang. Det krever flere måneder før jeg i det hele tatt føler noe. Bør jeg bare legge den episoden bak meg, eller bør jeg fortelle dama mi om det? Synes det er veldig vanskelig og jeg vil ikke miste henne. Lenke til kommentar
-Gudfaren- Skrevet 28. februar 2008 Del Skrevet 28. februar 2008 (endret) Skjønner ikke hvorfor du vil rippe opp i dette?. Altså du setter veldig mye på spill her. Enten vil hun ikke bry seg noe om det, ellers så kan det ende med det verste. Hadde jeg vært i din situasjon hadde jeg ikke fortalt henne dette. Endret 28. februar 2008 av Pizzatrance Lenke til kommentar
Gjest usikker gutt Skrevet 28. februar 2008 Del Skrevet 28. februar 2008 Det er bare det at dama mi gjerne vil at jeg skal fortelle henne alt om livet mitt. Redd hun blir veldig lei seg om hun hadde funnet det ut om noen av vennene mine eller hun jeg hadde sex med hadde vært så idiotiske og røpet det. Lenke til kommentar
-Gudfaren- Skrevet 28. februar 2008 Del Skrevet 28. februar 2008 Det er sikkert ting som har skjedd i hennes liv, som ikke du får vite om heller?. Hvis vennene dine nermest sladrer til kjæresten din. Er de ikke mye venner. Hvilket forhold har jente 1 og 2? Venner? Lenke til kommentar
Cotul Skrevet 28. februar 2008 Del Skrevet 28. februar 2008 Det fornuftige er nok å la det ligge. Jeg mener, dere var som du sier ikke sammen på det tidspunktet så hva har det egentlig å si ? Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 28. februar 2008 Del Skrevet 28. februar 2008 Dama mi vil også vite alt, men får hun det? NEI Men jeg syns du skulle fortelle henne det, pga du kjente henne da og det er mulig hun hadde følelser for deg fra den tiden. Greit at hun kommer til å bli supersåret men har du et skikkelig forhold vil dere stå tilbake sterkere og hun vil vite at du kan stoles på. Og vær nøye på å nevne at noe slikt aldri kan hende igjen. Lenke til kommentar
Gjest usikker gutt Skrevet 28. februar 2008 Del Skrevet 28. februar 2008 Det er sikkert ting som har skjedd i hennes liv, som ikke du får vite om heller?. Hvis vennene dine nermest sladrer til kjæresten din. Er de ikke mye venner. Hvilket forhold har jente 1 og 2? Venner? Jeg stoler hundre prosent på vennene mine. Og jente1 og jente2 har aldri møtt hverandre engang. Og er overhodet ikke i samme vennekrets. Så jeg har kanskje ingenting å være redd for? Lenke til kommentar
-Gudfaren- Skrevet 28. februar 2008 Del Skrevet 28. februar 2008 Jeg mener at du ikke har noe å være redd for. Men gjør det du føler er rett! Men jeg gir deg bare noen råd om hva jeg ville ha gjort. Lenke til kommentar
Gjest usikker gutt Skrevet 28. februar 2008 Del Skrevet 28. februar 2008 Skal tenke litt mer på det. Snakke med de to som vet om det og fortelle dem at det muligens vil ødelegge forholdet om de hadde sagt noe. Takker for svar alle sammen. Lenke til kommentar
Aces Skrevet 28. februar 2008 Del Skrevet 28. februar 2008 Hvis du forteller om det kan det jo virke som om det betydde noe for deg. Om hun finner det ut og snakker med deg om det, kan du jo bare le det bort. "Det? Herregud, det betydde da ingenting! Hadde nesten glemte det allerede jeg, hun ekle kjerringa der ..." Lenke til kommentar
aspic Skrevet 28. februar 2008 Del Skrevet 28. februar 2008 Eg har vore litt i same posisjon. Berre at eg var "offeret". Eg haldt på med ei jente (det blei nettopp slutt mellom oss, men ikkje pga. denne episoden altså). Vi hadde vore med kvarandre ei god stund og var langt inne i "kysse og kose, men ikkje sexfasen". Vi var heller ikkje "offisielt" eit par. Så var ho på fest med mange folk, og presterte å kysse (han kyssa ho, har eg blitt fortalt.. Men må jo to til) ein dude. Jenta angret med ein gong og ringte til meg og fortalte alt. Eg blei sjølvsagt utruleg sur. Vi var jo tross alt meir eller mindre ilag på dette tidspunktet. Likevel forstod eg at det var alkohol inne i bildet, vi var ikkje "offisielt" ilag og eg følte meg nesten litt kontrollerande om eg skulle reagere kraftig på eit lite kyss. Eg leika "hard to get" nokre dagar, og såg at jenta faktisk angra kraftig på det som hadde skjedd. Seinare blei vi ilag og har vore ilag i rundt 14 månader. Dunno kvifor eg skreiv alt dette, men følte du kanskje kunne relatere litt ting. Hadde eg vore i din posisjon hadde eg vore redd for å skremme ho vekk, samstundes som denne "tingen" ville ha gnagd på samvitet mitt heile tida. Eg ville ha fortalt det, for å i alle fall få samvittigheten rein, ting som ligg slik og gnagar er heilt forferdeleg. Lenke til kommentar
Aces Skrevet 28. februar 2008 Del Skrevet 28. februar 2008 Det er litt forskjell på et kyss og å ha sex da. Lenke til kommentar
aspic Skrevet 28. februar 2008 Del Skrevet 28. februar 2008 Det er litt forskjell på et kyss og å ha sex da. Klart det er det, men det er en felles følelse som kjem fram og det er sjalusi. Såklart kan han unngå å nevne noko og forhåpentlegvis leve lykkeleg i alle sine dagar, men eit forhold er basert på ærleghet. At han i det heile tatt har starta ein tråd her fordi han "lurer" på om han burde sei noko bør gi klare signal på at han absolutt bør seia noko. Dette er my opinion då =o Lenke til kommentar
Aces Skrevet 28. februar 2008 Del Skrevet 28. februar 2008 Ja du har nok rett. Men jeg lurer på om jeg ville vite det om jeg hadde vært kjæresten hans. Jeg tror egentlig ikke det. Det er jo sant det med at det man ikke vet har man ikke vondt av. Men selvfølgelig; hadde jeg fått vite det av noen andre enn han senere, så hadde det vært sårende. Lenke til kommentar
Gjest usikker gutt Skrevet 28. februar 2008 Del Skrevet 28. februar 2008 Etter hva jeg forstår av hva dere svarer meg, så tror jeg jeg bare skal la det ligge. Vi hadde jo på en måte ingenting med hverandre å gjøre etter å ha delt en seng EN gang. På en annen side så vet hun om fortiden min. Etter bruddet med eksen så gikk alt nedover med meg og jeg prøvde å komme meg over det ved å treffe andre jenter. Så hun vil kanskje forstå om hun hadde funnet det ut selv at jeg ikke ville at dette skulle komme ut til noen som helst fordi jeg angret så forferdelig og at mye gikk rundt i hodet mitt på den tiden. Jenta er veldig forståelsesfull av seg. Det viktigste nå er vel å ha det fint sammen, bygge videre på det gode forholdet vi har. Kunne faktisk ikke hatt det bedre. Er bare det at denne episoden tærer litt på samvittigheten. Men jeg vet med meg selv at jeg vil glemme det etterhvert, så det vil ikke ligge i bakhodet mitt for alltid for å si det sånn. Lenke til kommentar
aspic Skrevet 28. februar 2008 Del Skrevet 28. februar 2008 (endret) Det er jo sant det med at det man ikke vet har man ikke vondt av. Men selvfølgelig; hadde jeg fått vite det av noen andre enn han senere, så hadde det vært sårende. Einig. Og difor blir dette ei vanskelig problemstilling å gi eit konkret svar på. Vi veit jo ikkje sjansen for at ho får vite dette seinare. Og her kjem moralen i historia mi lenger oppe: "Eg blei sur akkurat der og då, men innsåg seinare at ho angra noko forferdeleg, og gav tilgivelse". I tillegg må trådstartar sjølv kjenne på korleis han taklar å "skjule" dette. Er du kynisk går det sikkert lett, men om du tenker mykje på det bør du absolutt seie det snarast mogeleg. Om du bestemmer deg for å fortelje det bør du få fram at dette er noko du har tenkt lenge over/anket på. Og at du ville fortelje det no slik at du ikkje hadde nokon "hemlighetar" som kunne øydeleggje for eit eventuelt forhold i framtida. Slik at ho får inntrykk av at du faktisk har tenkt skikkelig mykje på dette (og det inntrykket får eg, sidan du allerede har starta tråden her). Endret 28. februar 2008 av aspic Lenke til kommentar
aspic Skrevet 28. februar 2008 Del Skrevet 28. februar 2008 Jenta er veldig forståelsesfull av seg. Det viktigste nå er vel å ha det fint sammen, bygge videre på det gode forholdet vi har. Om eg hadde vore i dine sko og du nevner dette hadde eg ikkje nølt eit sekund med å fortelje det. Du vil løfte ei bør frå samvitet og i tillegg ha "alt ditt på det reine". Lenke til kommentar
zyx Skrevet 28. februar 2008 Del Skrevet 28. februar 2008 La fortid være fortid, ikke ripp opp i gamle saker, konsentrer deg om nuet og fremtiden! Lenke til kommentar
Mirann Skrevet 29. februar 2008 Del Skrevet 29. februar 2008 Fortid er fortid og du har ikke gjort noe galt. Jeg hadde holdt kjeft. Personlig har jeg liten interesse av å vite om kjæresten min sitt tidligere sexliv. Det er han og meg som gjelder, ikke han og andre. Lenke til kommentar
Honey Badger Skrevet 29. februar 2008 Del Skrevet 29. februar 2008 Det blir vel litt dumt å ta opp det temaet etter så lang tid. Men om du har så dårlig samvittighet pga. det kan du ta det opp, men helst på en god måte. Ikke: "Jeg knulla ei kjerring rett før vi blei sammen, tenkte du kanskje ville vite" Heller: "Du? Jeg klarer ikke å få fred med meg selv før jeg får sagt det her... [insert hendelse her]" Men du har ingenting å være redd for om du ikke sier noe, du har ikke gjort noe galt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå