Gå til innhold

Melding om ankommet ufortollet sending - hjelp!

Anbefalte innlegg

Hei!

Kjæresten min er utvekslingsstudent i USA, og hun har sendte en iPhone til meg i posten. Hun sendte som gave med verdi 800 kr. Det som er tingen er at jeg mottok dette brevet fra posten i dag:

MELDING OM ANKOMMET UFORTOLLET SENDING

For tolldeklarering av sendingen må følgende dokumentasjon vedlegges:

STOPPET AV TOLLVESENET

LEGG MED FAKTURA TIL BRUK VED FORTOLLING

FØDSELSNR (11 SIFFER):_ _ _ _ _ _ _ UNDERSKRIFT:_ _ _ _ _ _ _

Alternativ 1: Posten kan fortolle. Nedenstående fortollingsfullmakt må fylles ut, signeres og sendes inn. Mva og eventuelle avgifter på varen vil da bli lagt ut av Poste, og må betales av deg ved mottak av sendingen. Det tilkommer intet fortollingsgebyr.

Alternativ 2: Du kan ta hånd om fortollingen selv ved lokalt tollsted. Send Postens referansenummer samt dokumentasjon på at sendingen er fortollet, til EMS-avdelingen innen 10 dager.

FORTOLLINGSFULLMAKT (alternativ 1):

Posten gis fullmakt til å fortolle denne - og fremtidige sendinger som ankommer med Posten. (Jfr. Tollforskrift pkt.5.1.7). Det innebærer at sendingen(e) kan åpnes for tollvurdering, samt at mitt navn og fødselsnummer registreres i Postens kunderegister. Fullmakten gjelder til den skriftlig tilbakekalles.

Underskrift:_ _ _ _ _ _ _ Telefonnummer på dagtid:_ _ _ _ _ _ _

Angi Postens referansenummer ved innsending av fullmakt og evt. etterspurt dokumentasjon.

Hva skal gjer gjøre med dette!? Noen som vet!?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei!

Kjæresten min er utvekslingsstudent i USA, og hun har sendte en iPhone til meg i posten. Hun sendte som gave med verdi 800 kr. Det som er tingen er at jeg mottok dette brevet fra posten i dag:

MELDING OM ANKOMMET UFORTOLLET SENDING

For tolldeklarering av sendingen må følgende dokumentasjon vedlegges:

STOPPET AV TOLLVESENET

LEGG MED FAKTURA TIL BRUK VED FORTOLLING

FØDSELSNR (11 SIFFER):_ _ _ _ _ _ _ UNDERSKRIFT:_ _ _ _ _ _ _

Alternativ 1: Posten kan fortolle. Nedenstående fortollingsfullmakt må fylles ut, signeres og sendes inn. Mva og eventuelle avgifter på varen vil da bli lagt ut av Poste, og må betales av deg ved mottak av sendingen. Det tilkommer intet fortollingsgebyr.

Alternativ 2: Du kan ta hånd om fortollingen selv ved lokalt tollsted. Send Postens referansenummer samt dokumentasjon på at sendingen er fortollet, til EMS-avdelingen innen 10 dager.

FORTOLLINGSFULLMAKT (alternativ 1):

Posten gis fullmakt til å fortolle denne - og fremtidige sendinger som ankommer med Posten. (Jfr. Tollforskrift pkt.5.1.7). Det innebærer at sendingen(e) kan åpnes for tollvurdering, samt at mitt navn og fødselsnummer registreres i Postens kunderegister. Fullmakten gjelder til den skriftlig tilbakekalles.

Underskrift:_ _ _ _ _ _ _ Telefonnummer på dagtid:_ _ _ _ _ _ _

Angi Postens referansenummer ved innsending av fullmakt og evt. etterspurt dokumentasjon.

Hva skal gjer gjøre med dette!? Noen som vet!?

Hun skulle ikke ha sendt den og oppgitt en del av verdien, skulle ha sendt det som en gave. Du må nok bare betale tollavgiften.

Lenke til kommentar

eller du ringer til posten og sier at dette er en gave. Modellen kan fint ha vært kjøpt brukt og sist jeg sjekket At&T så kostet ned nedover mot 1000 kr.

Kan riktignok ikke garantere at du slipper unna, men hvis hensikten var "gave" så kan du jo ringe.

ps! At de sender en slik betyr ikke at han må betale noe. Det betyr som regel at det ikke er noe oppgitt verdi og at en stopper for å sjekke. Om du ringer posten sin privatfortollingsavdeling, (du settes over fra posten sitt kundesenter), så kan de hjelpe deg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...