Audere Skrevet 10. mars 2008 Del Skrevet 10. mars 2008 Er ikke dette overdriving og svartmaling mtp hvor viktig, givende, flott og nødvendig troen er for mange? Og er døden så ille? Lenke til kommentar
Kaffegriner Skrevet 10. mars 2008 Del Skrevet 10. mars 2008 Jeg mener faktisk at kristne BØR være litt høye på pæra hvis de faktisk tror på det som står i Bibelen. Vel, det sier mer om deg enn om meg Hehe.. Lenke til kommentar
freke Skrevet 10. mars 2008 Del Skrevet 10. mars 2008 Jeg synes ikke det er svartmaling. Døden er det som gjennomsyrer kristendommen. Det er en dødskultus. Døden er det høyeste målet, og man kan ikke oppnå å møte gud uten å dø. De aller fleste ritualene deres omhandler død på ett eller annet vis. Men jeg synes ikke døden er ille selv. Det er jo en naturlig del av eksistensen til mennesker. Men jeg setter altså høyere å leve mens jeg lever. Nyte alle former for "synd og fordervelse" som gir meg glede i livet. Ikke leve som jeg alt skulle vært død, bare for å forberede meg på en tilstand som jeg ikke engang vil kunne sette pris på. Lenke til kommentar
Kaffegriner Skrevet 10. mars 2008 Del Skrevet 10. mars 2008 bare for å forberede meg på en tilstand som jeg ikke engang vil kunne sette pris på. Vel i kristene lærer at når du dør og går til himmelen vil du få det bedre enn engang kan forestille deg. Men jeg setter altså høyere å leve mens jeg lever. Nyte alle former for "synd og fordervelse" som gir meg glede i livet. Definer. Jeg gjør hvertfall som alle de andre vennene mine som ikke er kristene. Lenke til kommentar
freke Skrevet 10. mars 2008 Del Skrevet 10. mars 2008 (endret) Vel i kristene lærer at når du dør og går til himmelen vil du få det bedre enn engang kan forestille deg. Ja, det er jo det jeg skrev? At de kristnes overordnede mål er å finne i døden. Og det er ikke nødvendigvis direkte usant at det for enkelte kan være en befrielse å slippe bevisstheten Definer. Begjær, fråtseri, vrede, griskhet, sex, drugs & rock 'n roll Alt som gir meg nytelse og glede mens jeg er i live og kan sette pris på det. Endret 10. mars 2008 av freke Lenke til kommentar
Kaffegriner Skrevet 10. mars 2008 Del Skrevet 10. mars 2008 Ja, det er jo det jeg skrev? At de kristnes overordnede mål er å finne i døden. Og det er ikke nødvendigvis direkte usant at det for enkelte kan være en befrielse å slippe bevisstheten åh, ok.. sorry. Begjær, fråtseri, vrede, griskhet, sex, drugs & rock 'n roll Alt som gir meg nytelse og glede mens jeg er i live og kan sette pris på det. Begjær: det prøver jeg å la være, fråtseri: jaja, vrede: prøve å la være. Tilgivelse er nice x), sex: Yess!, drugs: jaja, rock and roll: fuck yeah! Lenke til kommentar
Audere Skrevet 11. mars 2008 Del Skrevet 11. mars 2008 (endret) Hjelper lite å tro på Gud da...Han sender deg nok til Helvete. Forresten tror jeg Frekes syn på kristendommen stemmer lite med de fleste kristne. De fleste kristne tar ikke de grusomme bibelversene bokstavelig, og kristendommen er kun håp om noe bedre når de dør, samt et personlig forhold til Jesus. Endret 11. mars 2008 av Audere Lenke til kommentar
316 Skrevet 11. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2008 Hjelper lite å tro på Gud da...Han sender deg nok til Helvete. Forresten tror jeg Frekes syn på kristendommen stemmer lite med de fleste kristne. De fleste kristne tar ikke de grusomme bibelversene bokstavelig, og kristendommen er kun håp om noe bedre når de dør, samt et personlig forhold til Jesus. Hvilke bibelvers mener du? Ja, kristne tror på et liv etter døden. Men de tror også på det å ha det bra mens man lever. Jeg syns mange legger for mye vekt på at kristne kun er redde for å dø. En unyansert og usann påstand. At man skal ha et personlig forhold til Jesus er sant. Men vet du hva det betyr? Lenke til kommentar
316 Skrevet 11. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2008 Ja, det er jo det jeg skrev? At de kristnes overordnede mål er å finne i døden. Og det er ikke nødvendigvis direkte usant at det for enkelte kan være en befrielse å slippe bevisstheten åh, ok.. sorry. Begjær, fråtseri, vrede, griskhet, sex, drugs & rock 'n roll Alt som gir meg nytelse og glede mens jeg er i live og kan sette pris på det. Begjær: det prøver jeg å la være, fråtseri: jaja, vrede: prøve å la være. Tilgivelse er nice x), sex: Yess!, drugs: jaja, rock and roll: fuck yeah! Jeg kjenner meg igjen i det du prøver å forklare her. Vi kristne trenger ikke nødvendigvis å være englebarn, fordi det er ikke en forutsetning for å komme til himmelen. Fordi det er troen som teller. En ting som er farlig da er jo forskjellen på å leve i synd og det å falle i synd. Som kristen skal man ikke bevisst (selv om jeg tar meg selv for ofte i å gjøre det) synde, det vær seg å baktale, banne, begjær osv. Man skal heller prøve å la være, og heller la synden være glipper i livet. Der igjen, jeg liker å fryde meg i skaperverket, og gripe hva livet har å tilby. Og Gud har skapt oss i stand til å gjøre hva vi vil, og det hender ofte at jeg sier: "Jeg er bare et menneske". Jeg er ikke feilfri. Heldigvis tar Gud oss for den vi er. For det hviler ikke på gjerninger, men på tro. Lenke til kommentar
Audere Skrevet 11. mars 2008 Del Skrevet 11. mars 2008 Hvilke bibelvers mener du? At man skal ha et personlig forhold til Jesus er sant. Men vet du hva det betyr? Har du lest Bibelen? Jeg vet hva det betyr. Det betyr at man snakker med seg selv i hodet, men tror det er Jesus. Lenke til kommentar
Totentanz Skrevet 11. mars 2008 Del Skrevet 11. mars 2008 Og Gud har skapt oss i stand til å gjøre hva vi vil, og det hender ofte at jeg sier: "Jeg er bare et menneske". Jeg er ikke feilfri. Heldigvis tar Gud oss for den vi er. For det hviler ikke på gjerninger, men på tro. Hvor stor tror du denne familien i himmelen skal bli, kan det tenkes at han snart stenger av kranen pg.a. stort volum? Lenke til kommentar
316 Skrevet 11. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2008 Hvilke bibelvers mener du? At man skal ha et personlig forhold til Jesus er sant. Men vet du hva det betyr? Har du lest Bibelen? Jeg vet hva det betyr. Det betyr at man snakker med seg selv i hodet, men tror det er Jesus. Jeg har ikke lest hele. Men har lest en god del. Er fortsatt nysgjerrig på hvilke bibelvers du sikter til? Du påstår å vite hva et personlig forhold til Jesus er. Men det er et ganske tynt svar. Greit nok. Men tror du en kristen ville svart annerledes på et slikt spørsmål? Lenke til kommentar
strayder Skrevet 11. mars 2008 Del Skrevet 11. mars 2008 (endret) Ja, det er jo det jeg skrev? At de kristnes overordnede mål er å finne i døden. Og det er ikke nødvendigvis direkte usant at det for enkelte kan være en befrielse å slippe bevisstheten åh, ok.. sorry. Begjær, fråtseri, vrede, griskhet, sex, drugs & rock 'n roll Alt som gir meg nytelse og glede mens jeg er i live og kan sette pris på det. Begjær: det prøver jeg å la være, fråtseri: jaja, vrede: prøve å la være. Tilgivelse er nice x), sex: Yess!, drugs: jaja, rock and roll: fuck yeah! Jeg kjenner meg igjen i det du prøver å forklare her. Vi kristne trenger ikke nødvendigvis å være englebarn, fordi det er ikke en forutsetning for å komme til himmelen. Fordi det er troen som teller. En ting som er farlig da er jo forskjellen på å leve i synd og det å falle i synd. Som kristen skal man ikke bevisst (selv om jeg tar meg selv for ofte i å gjøre det) synde, det vær seg å baktale, banne, begjær osv. Man skal heller prøve å la være, og heller la synden være glipper i livet. Der igjen, jeg liker å fryde meg i skaperverket, og gripe hva livet har å tilby. Og Gud har skapt oss i stand til å gjøre hva vi vil, og det hender ofte at jeg sier: "Jeg er bare et menneske". Jeg er ikke feilfri. Heldigvis tar Gud oss for den vi er. For det hviler ikke på gjerninger, men på tro. Dere religiøse er jammen flinke til å gjøre livet deres komplisert! Skal vedde for at du og jeg ikke er så forferdelig forskjellig når alt kommer til alt 316, for du har din tro som du retter deg etter og jeg har ingen tro jeg retter meg etter, men til tross for dette setter vi nok mange av de samme "edle" egenskapene høyt. Du har tilsynelatende mer kompliserte grunner til disse egenskapene enn meg, men tar jeg ikke feil er det "mage følelsen" du også bruker i ditt daglige liv om hva som er rett og galt, mitt og ditt også videre og tar jeg ikke feil blander du ikke inn bibelen og hva som står der til hver eneste detalj du tenker og gjør i det dagelige, ikke sant?. For meg er denne "magefølelsen" noe jeg har stolt på i de siste 27 årene etter at jeg sluttet å tro på gud og siden du ikke har vært kristen hele livet tror jeg du vet hva jeg snakker om. Det går helt fint å utvise akkurat like mye snillisme uten som med en bibel i hånden. Så det er ikke rare forskjellen på meg og deg der, bortsett fra komplikasjonene du har når du har syndet i form av anger og lignende. Har jeg "syndet" ser jeg på det som en menneskelig feil og angrer egentlig ikke på det, men forsøker såklart å ikke gjøre det igjen, akkurat som deg, men på litt andre premisser.... Mulig det er dette de mener med "høy på pæra"? De kristne har liksom en "edel" sak mens andre bare gjør det... nei vet ikke, bare tanke spinn fra min side... Endret 11. mars 2008 av strayder Lenke til kommentar
316 Skrevet 11. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2008 Og Gud har skapt oss i stand til å gjøre hva vi vil, og det hender ofte at jeg sier: "Jeg er bare et menneske". Jeg er ikke feilfri. Heldigvis tar Gud oss for den vi er. For det hviler ikke på gjerninger, men på tro. Hvor stor tror du denne familien i himmelen skal bli, kan det tenkes at han snart stenger av kranen pg.a. stort volum? Jeg vet ikke hvordan det vil være i himmelen, så jeg har ikke tenkt på det sånn. Jeg tror ikke Gud stenger av kranen på grunn av stort volum. Men jeg vet ikke. Kanskje Gud vet. Lenke til kommentar
316 Skrevet 11. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2008 Ja, det er jo det jeg skrev? At de kristnes overordnede mål er å finne i døden. Og det er ikke nødvendigvis direkte usant at det for enkelte kan være en befrielse å slippe bevisstheten åh, ok.. sorry. Begjær, fråtseri, vrede, griskhet, sex, drugs & rock 'n roll Alt som gir meg nytelse og glede mens jeg er i live og kan sette pris på det. Begjær: det prøver jeg å la være, fråtseri: jaja, vrede: prøve å la være. Tilgivelse er nice x), sex: Yess!, drugs: jaja, rock and roll: fuck yeah! Jeg kjenner meg igjen i det du prøver å forklare her. Vi kristne trenger ikke nødvendigvis å være englebarn, fordi det er ikke en forutsetning for å komme til himmelen. Fordi det er troen som teller. En ting som er farlig da er jo forskjellen på å leve i synd og det å falle i synd. Som kristen skal man ikke bevisst (selv om jeg tar meg selv for ofte i å gjøre det) synde, det vær seg å baktale, banne, begjær osv. Man skal heller prøve å la være, og heller la synden være glipper i livet. Der igjen, jeg liker å fryde meg i skaperverket, og gripe hva livet har å tilby. Og Gud har skapt oss i stand til å gjøre hva vi vil, og det hender ofte at jeg sier: "Jeg er bare et menneske". Jeg er ikke feilfri. Heldigvis tar Gud oss for den vi er. For det hviler ikke på gjerninger, men på tro. Dere religiøse er jammen flinke til å gjøre livet deres komplisert! Skal vedde for at du og jeg ikke er så forferdelig forskjellig når alt kommer til alt 316, for du har din tro som du retter deg etter og jeg har ingen tro jeg retter meg etter, men til tross for dette setter vi nok mange av de samme "edle" egenskapene høyt. Du har tilsynelatende mer kompliserte grunner til disse egenskapene enn meg, men tar jeg ikke feil er det "mage følelsen" du også bruker i ditt daglige liv om hva som er rett og galt, mitt og ditt også videre og tar jeg ikke feil blander du ikke inn bibelen og hva som står der til hver eneste detalj du tenker og gjør i det dagelige, ikke sant?. For meg er denne "magefølelsen" noe jeg har stolt på i de siste 27 årene etter at jeg sluttet å tro på gud og siden du ikke har vært kristen hele livet tror jeg du vet hva jeg snakker om. Det går helt fint å utvise akkurat like mye snillisme uten som med en bibel i hånden. Så det er ikke rare forskjellen på meg og deg der, bortsett fra komplikasjonene du har når du har syndet i form av anger og lignende. Har jeg "syndet" ser jeg på det som en menneskelig feil og angrer egentlig ikke på det, men forsøker såklart å ikke gjøre det igjen, akkurat som deg, men på litt andre premisser.... Mulig det er dette de mener med "høy på pæra"? De kristne har liksom en "edel" sak mens andre bare gjør det... nei vet ikke, bare tanke spinn fra min side... Det er sant at jeg kjenner mye på magefølelsen, eller la oss si samvittighet, og handler ikke alltid med bibelen i hånden. Og det er sant at man kan være god og snill selv om man ikke er kristen. Uten å gjøre deg fornermet, tror jeg kanskje ikke du mente helt det du sa om at du ikke angret på ting. Jeg tror ikke du vil fremstå som en person som ikke angrer på noe, som virker litt faretruende. Men du sier noe som faktisk er ganske lurt. At det er en menneskelig feil å gjøre urett er en genial måte å si at vi som menneske ikke er i stand til å noen gang være syndfrie. Fordi vi er mennesker. Men det hviler ikke på gjerninger, men tro, som jeg har sagt mange ganger før. Lenke til kommentar
strayder Skrevet 11. mars 2008 Del Skrevet 11. mars 2008 Det er sant at jeg kjenner mye på magefølelsen, eller la oss si samvittighet, og handler ikke alltid med bibelen i hånden. Og det er sant at man kan være god og snill selv om man ikke er kristen. Uten å gjøre deg fornermet, tror jeg kanskje ikke du mente helt det du sa om at du ikke angret på ting. Jeg tror ikke du vil fremstå som en person som ikke angrer på noe, som virker litt faretruende. Men du sier noe som faktisk er ganske lurt. At det er en menneskelig feil å gjøre urett er en genial måte å si at vi som menneske ikke er i stand til å noen gang være syndfrie. Fordi vi er mennesker. Men det hviler ikke på gjerninger, men tro, som jeg har sagt mange ganger før. Neida ikke fornermet Men jeg mente faktisk det jeg sa, jeg angrer veldig VELDIG skjelden på ting jeg gjør. Er det gjort så er det gjort og det er ingen vits i å angre på det. Bedre å tenke seg om før man angrer. Jeg banner av den grunn så og si heller aldri da det er like liten vits i det som å angre når det er gjort og det ikke er mulig på noen måte å reversere det som er gjort. Som sagt, bedre å planlegge i forkant enn å angre og er det gjort, så javel, da er det gjort og ingenting å angre på! Bedre å huske det for å la det være neste gang.... Lenke til kommentar
316 Skrevet 11. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2008 Det er sant at jeg kjenner mye på magefølelsen, eller la oss si samvittighet, og handler ikke alltid med bibelen i hånden. Og det er sant at man kan være god og snill selv om man ikke er kristen. Uten å gjøre deg fornermet, tror jeg kanskje ikke du mente helt det du sa om at du ikke angret på ting. Jeg tror ikke du vil fremstå som en person som ikke angrer på noe, som virker litt faretruende. Men du sier noe som faktisk er ganske lurt. At det er en menneskelig feil å gjøre urett er en genial måte å si at vi som menneske ikke er i stand til å noen gang være syndfrie. Fordi vi er mennesker. Men det hviler ikke på gjerninger, men tro, som jeg har sagt mange ganger før. Neida ikke fornermet Men jeg mente faktisk det jeg sa, jeg angrer veldig VELDIG skjelden på ting jeg gjør. Er det gjort så er det gjort og det er ingen vits i å angre på det. Bedre å tenke seg om før man angrer. Jeg banner av den grunn så og si heller aldri da det er like liten vits i det som å angre når det er gjort og det ikke er mulig på noen måte å reversere det som er gjort. Som sagt, bedre å planlegge i forkant enn å angre og er det gjort, så javel, da er det gjort og ingenting å angre på! Bedre å huske det for å la det være neste gang.... Du sier mye lurt, og jeg tror faktisk det er førtste gang jeg og du har kommet til enighet i noe Strayder:D Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå