Quattro7 Skrevet 28. februar 2008 Del Skrevet 28. februar 2008 (endret) Hei, Jeg sitter med to like mobiltelefoner, SE K850i, med ulike operatører. På mobilen med NetCom har jeg, og har alltid hatt, 3G. På mobilen med One Call er det umulig å få 3G, selv om jeg går i mobilnettmenyen og velger Netcom 3G i steden for Netcom. Akkurat i det jeg velger Netcom 3G begynner den å jobbe, og 3G merket kommer frem. Deretter går den ut til starten, og 3G forsvinner. Jeg bor i nærheten av Sandefjord, så jeg har ikke dekning fra NWN. Hva kan dette skyldes? Endret 28. februar 2008 av Quattro7 Lenke til kommentar
thevoice Skrevet 28. februar 2008 Del Skrevet 28. februar 2008 Har du Network Norway SIM-kort, vil du ikke få 3G-dekning hos Netcom, uansett hvor i Norge du er. Dette da Network Norway ikke har 3G-roaming. Det vil de sikkert få etterhvert, siden de nå har 3G-lisens. I så tilfelle må du klare deg med EDGE. Du ser om du har Network Norway SIM-kort ved å se på tallene/teksten på selve SIM-kortet. Står det NWN er det Network Norway. Lenke til kommentar
mateogold Skrevet 28. februar 2008 Del Skrevet 28. februar 2008 Hei, Jeg sitter med to like mobiltelefoner, SE K850i, med ulike operatører. På mobilen med NetCom har jeg, og har alltid hatt, 3G. På mobilen med One Call er det umulig å få 3G, selv om jeg går i mobilnettmenyen og velger Netcom 3G i steden for Netcom. Akkurat i det jeg velger Netcom 3G begynner den å jobbe, og 3G merket kommer frem. Deretter går den ut til starten, og 3G forsvinner. Jeg bor i nærheten av Sandefjord, så jeg har ikke dekning fra NWN. Hva kan dette skyldes? NWN/OneCall har ikke roaming på 3G - bare 2G avtale med NetCom. NWN sammarbeider med ICE på datatjenester. Se: http://www.networknorway.no/article.php?ar...;categoryID=345 I fremtiden vil NWN bygge sitt eget 3G/HSDPA nett i norske byer. Mateo Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9 Skrevet 28. februar 2008 Del Skrevet 28. februar 2008 Hva kan dette skyldes? Har du nytt eller gammelt NWN-kort? I fremtiden vil NWN bygge sitt eget 3G/HSDPA nett i norske byer. Mateo Simultansvar... Lenke til kommentar
Quattro7 Skrevet 28. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2008 Har du nytt eller gammelt NWN-kort? Hva er forskjell? Jeg har fått ètt SIM-kort med "One Call" på forsiden og NWN nederst på baksiden. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9 Skrevet 28. februar 2008 Del Skrevet 28. februar 2008 Har du nytt eller gammelt NWN-kort? Hva er forskjell? Jeg har fått ètt SIM-kort med "One Call" på forsiden og NWN nederst på baksiden. Da er jeg bortimot 100 % sikker på at du har et av de nye sim-kortene, som ikke slipper inn på NCs 3G-nett. 3G-symbolet dukker oppp noen få sekunder før det blir borte igjen. Jeg opplever det samme selv med både NWN og OneCall-kort. Lenke til kommentar
sleazer Skrevet 28. februar 2008 Del Skrevet 28. februar 2008 Hei, så akkurat tråden.. Har nylig fått nytt SIM fra OneCall, og merket med en gang at det var endel muffens.. Kan bekrefte som det står over, at 3G-symbol bare flasher raskt for å gå bort. Prøvde også å tvinge telefonen på UMTS/3G uten hell. På gammel SIM fra OneCall funket 3G ja.. Dette var skuffende.. Jeg vet ikke helt, men min Nokia N95 8gig virker også tregere ved meldinger etc etter at jeg fikk nytt SIM.. Hmm...ikke bra.. Lenke til kommentar
Quattro7 Skrevet 1. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 1. mars 2008 Jeg vet ikke helt, men min Nokia N95 8gig virker også tregere ved meldinger etc etter at jeg fikk nytt SIM.. Hmm...ikke bra.. Ja, opplever det samme. Når jeg trykker "Send" blir meldingen lagt i kø, og sendingssymbolet er synlig i borimot 20 sekunder. Typisk at jeg bestiller akkurat når de blir kjøpt opp. ... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå