henrik^ Skrevet 28. februar 2008 Del Skrevet 28. februar 2008 Heisann! Fikk akkurat mitt EOS 30D fra Japanfoto, og har testet det litt rundt omkring nå. Mens jeg tok bilder av vasken(!) av alle ting, merket jeg et rart grønt fargeskjær. Det virker som det bare dukker opp ved kjappe lukkertider (skulle prøve å fange en dråpe). Det er ikke alle bildene som blir sånn, bare noen få. Jeg bruker et gammelt objektiv fra de analoge tider, manuell fokus, 1/800 lukkertid, og 1600 eller noe i ISO. Noen som vet hva dette er? Lenke til kommentar
Nonsens Skrevet 28. februar 2008 Del Skrevet 28. februar 2008 Kameraet er sannsynligvis stilt inn på å velge hvitbalanse automatisk, og det kan da under enkelte situasjoner bli variasjon nærmest fra bilde til bilde. Lysrør gir for eksempel ofte et grønnskjær på bilder. Still hvitbalanse manuelt så unngår du dette http://no.wikipedia.org/wiki/Hvitbalanse Lenke til kommentar
henrik^ Skrevet 28. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2008 HAHA! Nå skulle jeg akkurat inn her for å inkludere det faktum at det bare skjer når jeg tar bilder med lysrør som lyskilde. Det var ikke innstilt på automatisk, men på "glødlampa" som lyskilde. Takk for bekreftelse! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå