Gå til innhold

Wii freeloader? Hjelp

lolidude

Anbefalte innlegg

Må si at jeg er litt bekymret siden det kreves en firmware oppdatering fra Brawl skiva ved bruk av den alternative loademåten til Freeloader for at spillet skal virke. Om dette har noen påvirkning på fremtidige EU firmware updates vet ingen.

På en side hadde det vært idiotisk fra Nintendo sin side å straffe tusenvis av importører ved å brikke wii'en deres, men man vet jo aldri sikkert...

Gode sjanser for at din WII blir ødelagt om du ikke har oppdatert til siste firmware før du starter bawl

ALLTID ha sist firmware til Wii før US/JAP spill prøves

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Må si at jeg er litt bekymret siden det kreves en firmware oppdatering fra Brawl skiva ved bruk av den alternative loademåten til Freeloader for at spillet skal virke. Om dette har noen påvirkning på fremtidige EU firmware updates vet ingen.

På en side hadde det vært idiotisk fra Nintendo sin side å straffe tusenvis av importører ved å brikke wii'en deres, men man vet jo aldri sikkert...

Ved å bruke innsett-to-ganger metoden (egentlig alternative method) kjører Freeloaderen en selektiv update. Det vil si at den installerer det du trenger for å spille spillet, men den ignorerer oppfordringen spillet gir til å oppdatere firmwaren. Men andre ord skal det ikke være fare for å bricke Wii-en.

Hvis Wii-en første blir bricket, har du nok noen rettigheter ettersom det ikke er noe ulovlig med freeloader. Derfor kan Nintendo sannsynligvis straffes hvis de ødelegger fullt av konsoller, bare fordi de har brukt freeloaderen. Akkurat dette er bare spekulasjon selvsagt.

Lenke til kommentar
Så dere som har bestilt spillet har ikke noe problemer med å riske dette? Må si det er utrolig fristende siden det ikke er noe releasedato på EU versionen engang.

Satt på gjerdet litt først, men bestemte meg for å drite i å bekymre meg, og bare bestille. Enkelt og greit. Var spent på om den virket eller ikke, men etter å ha sett en rekke videoer og bilder, er jeg så og si overbevist om at Freeloaderen vil fungere fint, og at den ikke vil bricke Wii-en.

Endret av Jakoozie
Lenke til kommentar

Ved å bruke innsett-to-ganger metoden (egentlig alternative method) kjører Freeloaderen en selektiv update. Det vil si at den installerer det du trenger for å spille spillet, men den ignorerer oppfordringen spillet gir til å oppdatere firmwaren. Men andre ord skal det ikke være fare for å bricke Wii-en.

Hvis Wii-en første blir bricket, har du nok noen rettigheter ettersom det ikke er noe ulovlig med freeloader. Derfor kan Nintendo sannsynligvis straffes hvis de ødelegger fullt av konsoller, bare fordi de har brukt freeloaderen. Akkurat dette er bare spekulasjon selvsagt.

Garantien dekker nok ikke produkter som omgår operativsystemet på en sånn måte. Uansett så er det ingen fare forum at bruk av selve freeloaderen bricker maskinen. Problemet er at nintendo kan sperre den slik at den blir versiløs, men da har de sagt at de sender ut en ny versjon gratis

Lenke til kommentar

Har dere andre som betilte fra codejunkies fått noen e-poster angående at ordren er bekreftet mottatt, eller noe lignende? For jeg finner INGENTING om det på innboksen min.. Litt merkelig,synes jeg. Har fått melding om at smash bros er sendt, og skulle svært gjerne hatt en freeloader snart da også :/

Edit: Smash bestilt fra VG+, Freeloader fra codejunkies..

Endret av AlltidRett
Lenke til kommentar
Har dere andre som betilte fra codejunkies fått noen e-poster angående at ordren er bekreftet mottatt, eller noe lignende? For jeg finner INGENTING om det på innboksen min.. Litt merkelig,synes jeg. Har fått melding om at smash bros er sendt, og skulle svært gjerne hatt en freeloader snart da også :/

Fikk aldri noen mail. Men skrev til de, og fikk svar om at freeloaderen var sent og at jeg skulle gi det ei uke. Det kan virke som de ikke sender ut confimation mails etc.

Lenke til kommentar

Fikk aldri noen mail. Men skrev til de, og fikk svar om at freeloaderen var sent og at jeg skulle gi det ei uke. Det kan virke som de ikke sender ut confimation mails etc.

Jeg fikk melding at de sente den i dag, 3 ganger faktisk av en grunn.

Dear ****,

A shipment from order **** was shipped on 13 March 2008 from Codejunkies UK. To determine the shipping status for this order, please sign on to your account at http://uk.codejunkies.com/ and review the order history.

Sincerely,

Codejunkies UK

EDIT: 10 ganger faktisk...

Endret av NovaWizard
Lenke til kommentar
Bor i Drammen og bestillte 2. mars.

Edit:

Ble sendt 10. mars

Min ble faktisk sendt 7. Mystisk. Bor på vestlandet jeg ... jaja

EDIT: Viste seg at det var posten som var treig. Freeloaderen lå nemlig i postkassen :)

Dessverre ingen smash dog. Har heller ingen utenlandske spill å teste med :thumbdown:

Endret av Jakoozie
Lenke til kommentar
Fikk min i posten i dag jeg også. Bor på vestlandet. Da var det bare smash igjen da, håper det ruller inn snart :D

Men,må jeg få wii'n min på internett og laste ned en oppdatering til den før jeg bruker freeloaderen og smash?

sikkert et smart valg det

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...