Gå til innhold

Wii freeloader? Hjelp


lolidude

Anbefalte innlegg

Bare lurer på et par ting. Har tenkt å kjøpe freeloader nå, men det finnes forskjellige versjoner. Den vanlige og en såkalt "euro version". Euro versjonene er billigere og funker bare med konsoller fra europa, men min Wii er kjøpt i Norge så det skal vel funke med den.

 

Man kan bestille fra USA og UK (Storbritannia), hva er best? Eventuelt kjappest? Regner med at det er Storbritannia, men ekke 100% sikker da.

 

Her er linken til den jeg har tenkt å bestille. Er det den de fleste planlegger å kjøpe?

Freeloader Euro Version

 

Den jeg kjøpte.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har veldig god erfaring med Datel... Bla.a har jeg hatt mye glede av freeloaderen som lar en spille sone1 dvd på PS2.

 

Er dog litt skeptisk til dette på Wii, da de fleste nye spill har systemoppdatering innebygget. Hva skjer om en japansk systemoppdatering installeres på en europeisk Wii?

 

Håper noen som har testet kan gi tilbakemeldinger. Har veldig lyst til å teste Smash Bros.

Endret av -kai-
Lenke til kommentar

Jeg ville ikke tatt risikoen med å prøve å installere en firmware fra annen region enn tiltenkt den maskinen jeg har. Litt kjedelig hvis det skulle skjære seg totalt.

 

På en annen side bør folk vurdere neste gang å importere en amerikansk konsoll direkte, istedet for å kjøpe en europeisk maskin, deretter ta seg på alt maset om chipping og Freeloader etc. fordi man skal importere spill likevel, fordi de er billigere enn det norske markedet.

 

Har hatt importmaskiner siden GC/PS2. Selv om jeg ikke alltid har vært like heldig med tollen med konsollene, så har jeg likevel spart mye moolah i lengden med tanke på billige spill fra Canada/USA.

Lenke til kommentar
Jeg ville ikke tatt risikoen med å prøve å installere en firmware fra annen region enn tiltenkt den maskinen jeg har. Litt kjedelig hvis det skulle skjære seg totalt.

 

Hvorfor skulle man ta risken med å installere en firmware fra en annen region? Ser ingen grunn til det. Det fungerer jo likevel. Dette gjelder jo for chippen, og helt sikker også freeloadern.

 

Kommer nok til å kjøpe meg en amerikansk Wii etterhvert, ettersom det blir lettest sånn. Men en freeloader hadde vært ypperlig - om den fungerer slik det beskrives.

Lenke til kommentar

Freeloaderen, i tillegg til andre ting, "bypasser" eller går forbi alle oppdateringer som ligger på disken. Så det er ingen sjanse for å få amerikansk/japansk firmware på din europeiske Wii (bricking, som det kalles)

 

Wiien kan oppdateres som normalt, så lenge den oppdateres over nett. (På system settings eller at du går innpå en mail fra Nintendo)

Lenke til kommentar
Noen som har fått sin freeloader ennå?

 

Fant ut at det var mulig å se status på varene, og min er shipped :D

Faen, jeg gleder meg til å spille SSBB! :D

 

Hvor lenge siden er det du bestilte?, jeg bestilte både freeloaderen og SSBB på lørdag og håper jeg kan få de før neste lørdag sånn at jeg har noe å spille i påsken, selvom det er ganske tvilsomt :innocent:

Lenke til kommentar

Hei!

 

Denne freeloadern her vil nok ikke gjøre kompatibiliteten bedre enn med chip.

Chippene omgås også region koden.

 

EKS, region koden ligger alltid på samme sted på discen og er foreks verdi 40.

Endrer du denne til 70 i en hexeditor så skal den boote på PAL (sifferne var bare eksempel)

 

NO MORE HEREOS vil GARANTERT ikke virke med freeloader, siden den ikke virker med wiikey.

 

Det datel gjør er bare å patche på samme måte som en wiichip.

 

Selvsagt kan jeg ta feil, men jeg er 99% sikker - ellers er det en revolusjon.

 

Som de selv sier "It bypasses the region check" men det betyr ikke at alle spill vil virke.

WIikey bypasses også regionchecken og spillet booter for MALA; men det virker ikke!

 

Vil trolig ikke virke med freeloader heller.

Lenke til kommentar
Bah, min står enda som unshipped ;)

 

Rart, da jeg vet at jeg bestilte etter deg :ermm:

 

Ble shippa i går.

 

Det er bare et par dager siden jeg bestilte, tråden her var på 4 sider da tror jeg :p

 

Espen:

 

Disse gutta er til å stole på. De har en rekke lignende produkter, blant annet de forrige freeloaderne, og de hadde ikke sluppet en freeloader som ikke funket med de mest populære titlene, i det minste. Så jeg har troen.

 

Men for all del, det er bare å vente.

 

Fra siden deres:

 

This is the one you’ve all been waiting for! Wii FreeLoader lets you play ANY region of Wii or GameCube game on your Nintendo Wii!
Endret av Jakoozie
Lenke til kommentar
Bah, min står enda som unshipped ;)

 

Rart, da jeg vet at jeg bestilte etter deg :ermm:

 

Ble shippa i går.

 

Det er bare et par dager siden jeg bestilte, tråden her var på 4 sider da tror jeg :p

 

Espen:

 

Disse gutta er til å stole på. De har en rekke lignende produkter, blant annet de forrige freeloaderne, og de hadde ikke sluppet en freeloader som ikke funket med de mest populære titlene, i det minste. Så jeg har troen.

 

Men for all del, det er bare å vente.

 

Fra siden deres:

 

This is the one you’ve all been waiting for! Wii FreeLoader lets you play ANY region of Wii or GameCube game on your Nintendo Wii!

 

For all del, jeg kjenner veldig godt til DATEL som er produsenten.

Dette er et par gutter fra UK som pleier å knabbe andres arbeid og lage disse "action replay" og freeloaderne.

 

Jeg kjenner en som er selger av disse og har de på lager, skal høre med han hvilke erfaringer han har med disse og komme tilbake.

 

Han er lokalisert i Australia og der bruker de jo PAL samme som i Norge.

Endret av EssspeN
Lenke til kommentar
Vurderer freeloader og brawl i slutten av måneden. Men jeg skal og ha den europeiske versjonen senere så jeg kan spille med vennene mine i europa elns. Eller blir wifi play i brawl regions fri?

 

det er det, den søker automatisk etter europeiske spillere på min j kosloll og j verson av spillet, samt på min eu kosol med wiikey (j-kopi av spillet)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...