Gå til innhold

Er det mulig å spille med mus og keyboard på ps3?


Supah-Mouse

Anbefalte innlegg

Jeg har nettopp fått PS3 og en ting slo meg med en gang. PS3 har jo USB porter, er det mulig å koble til mus og tastatur og spille med det? Jeg søkte litt på nettet og fant denne artikkelen. Søkte litt mer og fant denne snutten. En som spiller med mus og keyboard på Resistance. Han bruker PS3 til PS2 adapter og kan bare bruke ball mus. Det må da være mulig å bare koble rett inn i usb portene å spille i vei?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

"[...] saying that developers have been instructed to support controller input for all PS3 game titles, and may choose to support keyboard and mouse gameplay also." Leste litt fort i sted, men etter hva jeg får ut av artikkelen er det opp til utviklerne selv om de velger at spillene de gir ut skal støtte keyboard og mus under spilling eller ikke. Håper vi vil se det på fremtidige spill.

Endret av Dancin' Devil
Lenke til kommentar

Fullt mulig å koble til Mus/tastatur, sitter faktisk akkurat nuh å skriver på et trådløst billig Logitech-tastatur mens jeg browser forumet med den trådløse musa mi som er kobla til usb-porten i front på min PS3 i stua på 40" hd-skjermen min :p.

Problemet er bare at spill ikke støtter bruken, da utviklerene fortsatt sitter på gjerdet og velger å la være.

Lenke til kommentar

Men det fyren i videoen gjør er at han bruker en PS/2-connector -> Ps2 kontroller omformer som gjør mus/tastatur-signaler om til signaler fra en PS2 kontroll, og narrer derfor PS3'en til å tro at den har en PS2-kontroll koblet til, mens det egentlig er mus/tastatur i andre enden. Derfor virker dette. Koble USB mus/tastatur rett i PS3'n virker ikke siden den vet at det er mus/tastatur koblet til.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...