Gå til innhold

hva er normal temperatur med dual core og luft kjøling?


climbatize

Anbefalte innlegg

Jeg kjøpte nylig en AMD Athlon 64X2 dual core processor 6000+ 3.00ghz, og istedet for å bruke den medfølgende stock-vifta så kjøpte jeg en ny.

Nå holder temperaturen seg på 49-54c idle og jeg har ikke prøvd full load enda.

 

Den forrige prossesoren min kom aldri over 50, men det var en 2,2ghz "single" core.

 

Er dette vanlig temperatur på en dual core prossesor eller bør jeg kanskje skaffe en kraftigere vifte (kjøpte ganske billig)?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vil tru at ein bedre cpu kjølar vil hjelpe på temperaturen. Gode kabinettvifter er også anbefalt for å bedre sirkulasjonen.

 

Men dette vil nok ikkje vere farleg for maskina, sidan dei fleste hovedkort er sette opp slik at dei kuttar straumen når cpu-temperaturen vert for høg. Eg tippar dette er stilt inn slik at det skjer mellom 70 og 80 grader.

 

Over lenger tid er det nok ikkje lurt å presse maskina til 100% med denne temperaturen, spesielt dersom du ikkje er til stades...

 

Det går ikkje an å samanlikne temperatur med og uten vifte på cpu! Eg har sett video av ein som stekte egg i ein aluminiumsfolie på ein prosessor utan vifte og heatsink...

 

MrLee: Eg er fullt klar over at det ikkje går an å samanlikne Intel og AMD, men eg svarte i alle fall på spørsmålet i emnet...

 

Eg er imponert over den lave temperaturen eg får på Q6600 i dette kabinettet.

Lenke til kommentar

Hei:

 

Har selv en Intel Core 2 Duo E8500 med Zalman CNPS9700LED cpu-kjøler. Her er temperaturen på idle 46-49 grader og under load 50-59 grader. Men lurer på om dette er for høy temperatur. For det står at Zalman CNPS9700LED passer til LGA 775 (Sokkel T) og jeg vet ikke om mitt hovedkort Asus P5N-T Deluxe er sokkel T. Mon tro om en annen cpu-kjøler vil gjøre jobben bedre?

 

MVH The7thSense

Lenke til kommentar
Hvor effektiv prosessorkjøleren er, avhenger av kabinett-temperaturen.

 

De temperaturene er helt normale, forresten.

Takker for kjpt svar gitt. Men tror du Thermalright ULTRA120 Extreme vil gjøre temperaturen noe lavere?

 

Ja, jeg jeg fant nettopp ut at zalman viftekontrolleren har blitt ødelagt til viften på TR Ultra 120 extreme, men alikevel holder den cpu tempen langt nede...

det er en strålende kjøler....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...