DeviantFractal Skrevet 10. mars 2008 Del Skrevet 10. mars 2008 (endret) Har ikke vært på sesjon ennå, men vil gjerne til GSV. Skal ringe i dag og høre om de har plass til meg, og så skal jeg ringe igjen hver dag til de har det Skal på sesjon om en måned først. Hæ, kommer du inn i år hvis du ikke skal på sessjon før om en måned? Jeg var på sessjon sommeren 07, og jeg skal ikke inn før januar 09 (eller kanskje august 08) =/ Endret 10. mars 2008 av Scarymovies Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 10. mars 2008 Del Skrevet 10. mars 2008 Scarymovies: Jeg skal mase til jeg kommer inn Men jeg må tydeligvis ha vært på sesjon før jeg melder min interesse, så vi får se. Lenke til kommentar
ZealD Skrevet 10. mars 2008 Del Skrevet 10. mars 2008 Jeg er kommet inn i GSV 2008, i Juli. Gleder meg som bare det Har dog sendt søknad til Jegerkompaniet, så kanskje jeg er heldig Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 10. mars 2008 Del Skrevet 10. mars 2008 Jeg håper du bytter, så jeg kan få din plass Lenke til kommentar
Hyperio Skrevet 10. mars 2008 Del Skrevet 10. mars 2008 Du kommer uansett ikke inn før ca. et og et halvt år etter sesjon. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 10. mars 2008 Del Skrevet 10. mars 2008 Grunnen til at de fleste kommer inn da er fordi de blir innkalt til sesjon når de er 18, og de fortsatt har skole igjen. På sesjon sier du hvilket år, og når på året, det passer å bli kalt inn. Du kan bli kalt inn når som helst etter at du har vært på sesjon, men de gidder selvfølgelig ikke kalle deg inn om de vet at du går på videregående. Det gjør ikke jeg til neste år. Lenke til kommentar
Hyperio Skrevet 10. mars 2008 Del Skrevet 10. mars 2008 Du har vel rett, man må bare være over 18 år i hvert fall. Lenke til kommentar
srbz Skrevet 10. mars 2008 Del Skrevet 10. mars 2008 Grunnen til at de fleste kommer inn da er fordi de blir innkalt til sesjon når de er 18, og de fortsatt har skole igjen. På sesjon sier du hvilket år, og når på året, det passer å bli kalt inn. Du kan bli kalt inn når som helst etter at du har vært på sesjon, men de gidder selvfølgelig ikke kalle deg inn om de vet at du går på videregående. Det gjør ikke jeg til neste år. Du blir som regel kalt inn nårsomhelst og hvorsomhelst UTENOM det du søkte. Heldigvis virker VPV veldig fleksible, og når du etter å ha søkt GSV juli, blir kalt inn i Garden i januar, så skal det forhåpentligvis ikke mer til enn å ringe 03003 får å få ordnet det slik du vil ha det Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 10. mars 2008 Del Skrevet 10. mars 2008 Du kommer uansett ikke inn før ca. et og et halvt år etter sesjon. Tull og tøys. Jeg var på sesjon i januar i år og skal inn til GSV i juli år. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 10. mars 2008 Del Skrevet 10. mars 2008 Du har vel rett, man må bare være over 18 år i hvert fall. Som du selvfølgelig vet, så er jeg 18 et par måneder før innrykk. Lenke til kommentar
Star Skrevet 24. mars 2008 Del Skrevet 24. mars 2008 Var på GSV fra Jan2007 til Jan2008... hadde ett supert år og lærte utrolig mye Erfaringsmessig ser det ut til at sommerkontigenter slipper unna litt kulde og harde øvelser i løpet av den 6 måneder lange utdanningsperioden ( Grensekompani Utdanning ) mens vinterkontigenten får den beryktede vinterdrill øvelsen på +- 9 dager i felt Samholdet er fantastisk og utelivet i Kirkenes by er faktisk ikke så værst! Kremt. Var selv i sommerkontigenten juli2006 til jan2007, og øvelsene våre var nok ikke mindre harde enn deres. Dere bar jo ikke 4.linje hele vinterdrill engang(bortsett fra tr.3). Litt kaldere kanskje, men vi hadde tross alt øvelse patrulje i ni dager med temperaturer mellom -15 og -30. Dere hadde vel ikke patruljeløp heller? Nå skal det sies at kontigenten før oss igjen hadde det enda verre, med en beinhard kp-sjef som likte å ty til strekk. Men ja, samholdet er ulikt noe annet jeg har vært borti og Kirkenes kan by på mye moro! Tatt i betraktning hvor lett kontigent 0707 slapp unna og hvor mye daffing det var paa kaserna og loking rundt uten befal... Vet ikke hvordan det var med 0607 men synes selv 0701 var litt rough.. spesielt i tropp1 med greve som tr.sjef:) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå