redcape Skrevet 28. februar 2008 Del Skrevet 28. februar 2008 Hellu! Eg har nettopp kjøpt meg ny PC .. Men hver gang etter ca 15 min etter inn logging av PCen så restartert PCen seg av seg sjøl.. Og BlueScreen kommer opp ! :/ PC Specsa mine: Intel Core 2 Duo 3.00Ghz 2 gb ram (2x1024mb) / OCZ Plantium Abit IP35-E Hk Windows Vista Home Premium 32bit OEM (Norsk) PNY GeForce 8500 (256mb) Ønsker eit raskt svar plz.. Og noen som veit om hva prg. eg må bruke får og kunne se Temp på mine deler ? Og hvor eg kan laste ned ? MVH: Redcape / N33con* Lenke til kommentar
Dyver`n Skrevet 28. februar 2008 Del Skrevet 28. februar 2008 (endret) Hellu!Eg har nettopp kjøpt meg ny PC .. Men hver gang etter ca 15 min etter inn logging av PCen så restartert PCen seg av seg sjøl.. Og BlueScreen kommer opp ! :/ PC Specsa mine: Intel Core 2 Duo 3.00Ghz 2 gb ram (2x1024mb) / OCZ Plantium Abit IP35-E Hk Windows Vista Home Premium 32bit OEM (Norsk) PNY GeForce 8500 (256mb) Ønsker eit raskt svar plz.. Og noen som veit om hva prg. eg må bruke får og kunne se Temp på mine deler ? Og hvor eg kan laste ned ? MVH: Redcape / N33con* Det er alltid standar at folk ikke legger ut bilde, eller skriver eksakt hva det stor å bluescreen'en.. Post bilde, det er lettest.... Det er ingen ting noen kan hjelpe deg med, vis vi ikke vet hva det står! Gå til CPUID og last ned "HWMonitor 1.07" (overst til venste høyrne) Endret 28. februar 2008 av OpelPower Lenke til kommentar
redcape Skrevet 28. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2008 Okey.. Dette kommer Problemsignatur: Navn på problemhendelse: BlueScreen OS-versjon: 6.0.6000.2.0.0.768.3 ID for nasjonal innstilling: 1044 Tilleggsinformasjon om problemet: BCCode: d1 BCP1: 87600000 BCP2: 00000002 BCP3: 00000000 BCP4: 8B1F2B40 OS Version: 6_0_6000 Service Pack: 0_0 Product: 768_1 Filer som bidrar til å beskrive problemet: C:\Windows\Minidump\Mini022808-10.dmp C:\Users\N33con\AppData\Local\Temp\WER-54890-0.sysdata.xml C:\Users\N33con\AppData\Local\Temp\WERFD1C.tmp.version.txt Les vår personvernerklæring: http://go.microsoft.com/fwlink/?linkid=501...mp;clcid=0x0414 Hjalp det ? Lenke til kommentar
fenderebest Skrevet 28. februar 2008 Del Skrevet 28. februar 2008 d1 er som oftest et driver problem. Gå gjennom stakken i minidumpen for å se hvilken driver som forårsaker problemet og oppdaterer driveren. Lenke til kommentar
redcape Skrevet 29. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 29. februar 2008 d1 er som oftest et driver problem. Gå gjennom stakken i minidumpen for å se hvilken driver som forårsaker problemet og oppdaterer driveren. Og hvor gjør jeg dette ? Lenke til kommentar
fenderebest Skrevet 29. februar 2008 Del Skrevet 29. februar 2008 Du trenger et program for å åpne Minidump-filen med. Dette kan gjøres med for eksempel windbg som er en del av Debugging Tools For Windows som kan lastes ned gratis fra Microsoft sine hjemmesider. Når du åpner Windbg må du typisk konfigurere Symbol og Image-path før du kan feilsøke minnedumpen. Dette Gjøres ved å trykke Ctrl+S for å konfigurere Symbol-pathen og Ctrl+I for Image-pathen. Stien til begge disse to er den samme og du kan laste ned symboler fra Micrsoft sin offentlige Symbol-server, så derfor setter du stien til feks: SRV*c:\symbols*http://msdl.microsoft.com/download/symbols Hvor c:\symbols er det området på harddisken hvor symbolene blir lastet ned og lagret automatisk etterhvert som de trengs. Deretter kan du åpne minidumpen ved å trykke Ctrl+D og velge banen hvor minidumpen ligger lagret. Så kan du bruke feks en !analyze -v kommando i kommandofeltet for å gi grunnleggende info om kræsjen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå