Urge85 Skrevet 28. februar 2008 Del Skrevet 28. februar 2008 Driver å skal bygge meg ny pc nå.. Og har begynt å kikke litt på vannkjøling.. Er ute etter et stille system. Og vil gjerne ha noe som kjøler litt bedre enn vifter. Noen forslag og tips? Har kikka på ZALMAN Reserator XT... Ser veldig enkelt og får grei kritik? Som sagt, er ute etter et stille system.. Har lest at denna kan bråke litt, noen som har den? Eller har dere noen andre forslag til et enkelt system? må kjøle CPU, GPU og chipset.. Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 28. februar 2008 Del Skrevet 28. februar 2008 Bare ikke kjøp vannkjølings-pakke du! Lenke til kommentar
Urge85 Skrevet 28. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2008 Bare ikke kjøp vannkjølings-pakke du! ble ikke så mye klokere av det.. Lenke til kommentar
Føss Skrevet 28. februar 2008 Del Skrevet 28. februar 2008 reserator XT er fryktelig dyr i mine øyne... se heller på dette eller noe lignende og legg ved blokk til chipset og GPU Lenke til kommentar
baronKanon Skrevet 29. februar 2008 Del Skrevet 29. februar 2008 Her er noe å satse på: http://www.sidewindercomputers.com/swh2colicoki.html Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 29. februar 2008 Del Skrevet 29. februar 2008 Bare ikke kjøp vannkjølings-pakke du! ble ikke så mye klokere av det.. Ikke kjøp komplette sett, da får du bare møkkakvalitet og du har mye større sjangs for å få lekkasje! Kjøp alt separat! Lenke til kommentar
baronKanon Skrevet 29. februar 2008 Del Skrevet 29. februar 2008 Det er så innmari tull, Bob_mafia. Det settet jeg lenket til er skikkelig knallkvalitet og mye for pengene. Det du sier er det samme som å si at "ikke kjøp bil, fordi du får bare dritten" bare fordi Kia og Lada lager møkk. Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 29. februar 2008 Del Skrevet 29. februar 2008 Det er så innmari tull, Bob_mafia. Det settet jeg lenket til er skikkelig knallkvalitet og mye for pengene. Det du sier er det samme som å si at "ikke kjøp bil, fordi du får bare dritten" bare fordi Kia og Lada lager møkk. Ja, jeg skjærer kanskje alle under en kam nå, men jeg har sett flere forumbrukere fått lekaser i sine sett! Lenke til kommentar
Hayer Skrevet 29. februar 2008 Del Skrevet 29. februar 2008 (endret) Bob_mafia for noe bullshit at kits oftere får lekasjer. Større sansynlighet at du skal få lekasje på et set man hvor man velger alt selv for første gang .... Endret 29. februar 2008 av Hayer Lenke til kommentar
baronKanon Skrevet 1. mars 2008 Del Skrevet 1. mars 2008 Grunnen til at sett får lekasje er rett og slett brukerfeil i 90% av tilfellene. Lenke til kommentar
Hayer Skrevet 1. mars 2008 Del Skrevet 1. mars 2008 Grunnen til at sett får lekasje er rett og slett brukerfeil i 90% av tilfellene. Støttes 100%.. Har en gammel pc som har hatt vannkjøling i nå snart 2(kansje 3)år, å har ikke hatt lekasje på den.. Fikk datakjeden folka til å montere den for meg Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 1. mars 2008 Del Skrevet 1. mars 2008 Det er så innmari tull, Bob_mafia. Det settet jeg lenket til er skikkelig knallkvalitet og mye for pengene. Det du sier er det samme som å si at "ikke kjøp bil, fordi du får bare dritten" bare fordi Kia og Lada lager møkk. Ja, jeg skjærer kanskje alle under en kam nå, men jeg har sett flere forumbrukere fått lekaser i sine sett! Jeg ville heller ikke satt en ape til å pakke fallskjermen min. "Tooog du dææn" Lenke til kommentar
baronKanon Skrevet 3. mars 2008 Del Skrevet 3. mars 2008 Glemte å si at grunnen til at det er mest brukerfeil på sett er fordi det er det uerfarne stort sett kjøper. Lenke til kommentar
Nator Skrevet 3. mars 2008 Del Skrevet 3. mars 2008 Heisann, slenger meg på denne tråden! Har akkurat samme tanke som TS. Jeg har sett meg ut denne Swiftech H20-120: http://www.netshop.no/aspx/produkt/prdinfo...aspx?plid=97117 Men er det noen som kan gi noen tips til hva jeg trenger av ekstra slanger o.l. (størrelse/typer) for å også kjøle ned chipset og GPU med denne? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 3. mars 2008 Del Skrevet 3. mars 2008 (endret) Heisann, slenger meg på denne tråden! Har akkurat samme tanke som TS. Jeg har sett meg ut denne Swiftech H20-120:http://www.netshop.no/aspx/produkt/prdinfo...aspx?plid=97117 Men er det noen som kan gi noen tips til hva jeg trenger av ekstra slanger o.l. (størrelse/typer) for å også kjøle ned chipset og GPU med denne? Det er da bare å følge produktlink til produsent? Da ser du at Swiftech selger ekstra neoprenslange (kit) til disse. Edit: Da det ikke ser ut til at Microplex (som eies/leverer til Nethsop) fører disse, er denne Zalman-slangen å anbefale. Bruker konsekvent denne sjøl. Endret 3. mars 2008 av Slettet+6132 Lenke til kommentar
Nator Skrevet 4. mars 2008 Del Skrevet 4. mars 2008 Takk! Jeg så på linken, men kom til samme konklusjon som deg... Stemmer den Zalman slangen mtp dimensjoner? Lenke til kommentar
Akando Skrevet 4. mars 2008 Del Skrevet 4. mars 2008 Åssen er det men vannkjøling når man skal ta med Pc`n på lan osv. Flytte den dit og se etter lekasjer hele første dagen? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 4. mars 2008 Del Skrevet 4. mars 2008 Takk! Jeg så på linken, men kom til samme konklusjon som deg... Stemmer den Zalman slangen mtp dimensjoner? Ja, dvs. den passer fint. Swiftech bruker 3/8'' ID, Zalman er 5/16'' ID, men klarer faktisk å "tres på" 1/2'' nipler og er i tillegg meget fleskibel og tåler kraftig bøy uten å "knekke" (tykke vegger). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå