Bjorn-Ove Skrevet 9. januar 2002 Del Skrevet 9. januar 2002 Dette har vært diskutert litt før, men den tråden så ut til å "dø". Nå har PSData tilbud på "Hyundai 17" LCD TCO99 DVI USB 1280x1024@75Hz" igjen, og jeg lurer på om noen av dere der ut benyttet dere av forrige tilbud. I såfall, er det noen som har denne skjermen og kan fortelle litt objektive (og for all del, subjektive) meninger om skjermen? 6499,- er jo rimelig for en 17" LCD skjerm... Bjørn-Ove Lenke til kommentar
Sylte Skrevet 9. januar 2002 Del Skrevet 9. januar 2002 Skarp og fin skjerm. Har problem med at den er lysere nede enn oppe. 17" skjermene har veldig høy oppløsning slik at allt blir smått og en må sitte nært for å lese godt. Ikke noe stort problem, blir veldig god plass. Hodepinen forsvant, kan sitte i timesvis uten å bli sliten. Lenke til kommentar
A_N_K Skrevet 9. januar 2002 Del Skrevet 9. januar 2002 Litt merkelig at det står anbefalt 60hz@1280x1024 bare? Lenke til kommentar
Sylte Skrevet 9. januar 2002 Del Skrevet 9. januar 2002 Skjermen er helt fri for flimmer på 60hz! Lenke til kommentar
Dollar Skrevet 9. januar 2002 Del Skrevet 9. januar 2002 Håper den skjermen kommer på tilbud igjen etter at jeg får penger for en pc jeg solgte. (Lyst på større LCD) Kjenner en som har den, han er svært happy. Lenke til kommentar
Bjorn-Ove Skrevet 9. januar 2002 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2002 Takker for svar. Til Sylte: Er det stor forskjell på lysstyrken oppe og nede? Hvordan er skjermen i spill, f.eks. bilspill eller andre spill som grafikken "beveger" seg raskt i? Er det irriterende stor forskjell på lysstyrken oppe og nede? Bruker du "vanlig" skjerm-tilkopling, eller bruker du DVI? Bjørn-Ove Lenke til kommentar
Sylte Skrevet 9. januar 2002 Del Skrevet 9. januar 2002 Har klaget på forskjellen på bakgrunnsbelysningen på skjermen og skal prøve ett nytt eksemplar. Spill og film er ikke noe problem på disse nye lcd skjermene. Har bestillt DVI kabel men bildet er allerede skrystallklart. Lenke til kommentar
Espen_^ Skrevet 9. januar 2002 Del Skrevet 9. januar 2002 Jeg kjøpte den på julaften jeg er meget nøgd m den.. Lenke til kommentar
Gega Skrevet 10. januar 2002 Del Skrevet 10. januar 2002 Jeg fikk også min som jeg kjøpte da det var juletilbud...kjempeskjerm...klar og fin fungerer meget godt i bilspill..overaskende godt faktisk. Totalt kostet skjermen med frakt 6137.- det synes jeg er billig for en 17" LCD Lenke til kommentar
Sylte Skrevet 16. januar 2002 Del Skrevet 16. januar 2002 Har nå tatt i bruk DVI kabel til skjermen og bildekvaliteten har steget ytterligere. DVI skjermkort og kabel ANBEFALES!! Lenke til kommentar
Joffer Skrevet 16. januar 2002 Del Skrevet 16. januar 2002 At skjermen "kjører" på 60 eller 75Hz har ikke noe å si, da en LCD skjerm ikke oppdateres slik som de vanlige CRT skjermene gjør. Og heldigvis. Ikke noe mer flimmer :smile: Lenke til kommentar
A_N_K Skrevet 16. januar 2002 Del Skrevet 16. januar 2002 Quote: On 2002-01-16 15:12, Joffer skrev:At skjermen "kjører" på 60 eller 75Hz har ikke noe å si, da en LCD skjerm ikke oppdateres slik som de vanlige CRT skjermene gjør. Og heldigvis. Ikke noe mer flimmer :smile: Dette er kanskje ikke helt sant? I tester har det blitt sagt at en LCD burde ha minst 75Hz i oppfriskningsrate. Forskjellen er dog at dette visstnok først og fremst gjelder ved omforming fra analog input til digital. Med DVI *sies* det at 60Hz er nok. Virkelige argumenter framfor synsing hadde vært fint .. Lenke til kommentar
Telcontar Skrevet 16. januar 2002 Del Skrevet 16. januar 2002 Ta kikk på http://www.tomshardware.com, det er stor test av LCD skjermer der. Les igjennom hva han skrive om ting en må passe på når man skal kjøpe en LCD skjerm. Ut ifra det så ser ikke Hyundai skjermen så halvgærn ut lenger og den er jo billig da. Telcontar Lenke til kommentar
Stonescream Skrevet 16. januar 2002 Del Skrevet 16. januar 2002 Men gidder en å kjøpe en halvgod skjerm til når i først legger ut så masse spenn? Ikke jeg i alle fall. Det blir fort dyrt å kjøpe billig! Satser på Eizo L365 når ati8500 eller oppfølgeren kommer i butikk. Lenke til kommentar
Caveman Skrevet 16. januar 2002 Del Skrevet 16. januar 2002 Quote: On 2002-01-09 18:27, Sylte skrev:Har problem med at den er lysere nede enn oppe. det har sikkert med vinkelen å gjøre. stiller du litt på vinkelen blir det bedre. jeg hadde samme "probelmet" selv. Lenke til kommentar
Sylte Skrevet 16. januar 2002 Del Skrevet 16. januar 2002 Quote: On 2002-01-16 17:39, Caveman skrev:det har sikkert med vinkelen å gjøre. stiller du litt på vinkelen blir det bedre. jeg hadde samme "probelmet" selv. Joda, har stillt vinkelen i alle tenkelige varianter, flyttet skjermen frem og tilbake og prøvd den i forskjellige høyder. Samme resultat, er lysere nede enn oppe. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå