Gå til innhold

Canon 70-200 f4; med eller uten IS?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ikke meningen å kuppe tråden, men prøver litt til jeg. Gjentar derfor spørsmålet, om det funker bra med 70-200 f4 uten IS, å ta bilder i studio til portrett og lignende?

I studio hvor man som oftest har pleny lys, blir det gjerne blendet ned til f10 f10 likevel, så da er ikke objektivets største blenderåning noe tema. I tillegg - siden du nevner IS utgaven - er kameraet gjerne plassert på stativ i studioet, så da er IS-fordelen eliminert uansett.

Lenke til kommentar
For jeg er noe skeptisk til å betale lite for det i USA:)

Skeptisk for å betale lite? What!? :roll:

Tenker vel mer på reklamasjon og slike ting. Er kanskje ikke noe problem med et l-objektiv uansett?

Ser en må ute med 5342kr for IS versjon på B&H. I tillegg kommer vel 25%. Omtrent samme som en må ut med for et objektiv uten IS i Norge... Hmm

Endret av and_mit
Lenke til kommentar

Men da er det ingen grunn til ikke å velge F4 uten IS. Når en tenker på pris i forhold til de dyrere versjonene av 2.8, med og uten IS....

Har fra før en billig sigma 50-200, som ikke er allverdens. Så jeg blir vel fornøyd uansett:)

Lenke til kommentar
Men da er det ingen grunn til ikke å velge F4 uten IS. Når en tenker på pris i forhold til de dyrere versjonene av 2.8, med og uten IS....

Har fra før en billig sigma 50-200, som ikke er allverdens. Så jeg blir vel fornøyd uansett:)

Du blir fornøyd uansett hvilken utgave av 70-200 du velger,fordi dette er et fantastisk objektiv :thumbup:

Lenke til kommentar
Jeg har hørt om ymse småproblemer med noe L-optikk, men aldri med et 70-200.

Måtte bytte fokusmotor på mitt 70-200 f/4 USM IS etter ca. 1 år. Var kjøpt i Norge, og reparert i Norge, men reparasjonen tok ca. 2 mnd.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...