finfyr Skrevet 1. juni 2008 Del Skrevet 1. juni 2008 Ikke meningen å kuppe tråden, men prøver litt til jeg. Gjentar derfor spørsmålet, om det funker bra med 70-200 f4 uten IS, å ta bilder i studio til portrett og lignende? Lenke til kommentar
ragamuffin Skrevet 1. juni 2008 Del Skrevet 1. juni 2008 Ikke meningen å kuppe tråden, men prøver litt til jeg. Gjentar derfor spørsmålet, om det funker bra med 70-200 f4 uten IS, å ta bilder i studio til portrett og lignende? I studio hvor man som oftest har pleny lys, blir det gjerne blendet ned til f10 f10 likevel, så da er ikke objektivets største blenderåning noe tema. I tillegg - siden du nevner IS utgaven - er kameraet gjerne plassert på stativ i studioet, så da er IS-fordelen eliminert uansett. Lenke til kommentar
finfyr Skrevet 1. juni 2008 Del Skrevet 1. juni 2008 Da går jeg nok for 70-200 F4 USM til rundt 5000kr her hjemme i Norge. For jeg er noe skeptisk til å betale lite for det i USA:) Lenke til kommentar
Gissan Skrevet 1. juni 2008 Del Skrevet 1. juni 2008 For jeg er noe skeptisk til å betale lite for det i USA:) Skeptisk for å betale lite? What!? Lenke til kommentar
finfyr Skrevet 1. juni 2008 Del Skrevet 1. juni 2008 (endret) For jeg er noe skeptisk til å betale lite for det i USA:) Skeptisk for å betale lite? What!? Tenker vel mer på reklamasjon og slike ting. Er kanskje ikke noe problem med et l-objektiv uansett? Ser en må ute med 5342kr for IS versjon på B&H. I tillegg kommer vel 25%. Omtrent samme som en må ut med for et objektiv uten IS i Norge... Hmm Endret 1. juni 2008 av and_mit Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 2. juni 2008 Del Skrevet 2. juni 2008 Jeg har hørt om ymse småproblemer med noe L-optikk, men aldri med et 70-200. Lenke til kommentar
finfyr Skrevet 2. juni 2008 Del Skrevet 2. juni 2008 Men da er det ingen grunn til ikke å velge F4 uten IS. Når en tenker på pris i forhold til de dyrere versjonene av 2.8, med og uten IS.... Har fra før en billig sigma 50-200, som ikke er allverdens. Så jeg blir vel fornøyd uansett:) Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 2. juni 2008 Del Skrevet 2. juni 2008 Men da er det ingen grunn til ikke å velge F4 uten IS. Når en tenker på pris i forhold til de dyrere versjonene av 2.8, med og uten IS.... Har fra før en billig sigma 50-200, som ikke er allverdens. Så jeg blir vel fornøyd uansett:) Du blir fornøyd uansett hvilken utgave av 70-200 du velger,fordi dette er et fantastisk objektiv Lenke til kommentar
300D Skrevet 2. juni 2008 Del Skrevet 2. juni 2008 Jeg har hørt om ymse småproblemer med noe L-optikk, men aldri med et 70-200. Måtte bytte fokusmotor på mitt 70-200 f/4 USM IS etter ca. 1 år. Var kjøpt i Norge, og reparert i Norge, men reparasjonen tok ca. 2 mnd. Lenke til kommentar
finfyr Skrevet 2. juni 2008 Del Skrevet 2. juni 2008 Objektivet er bestilt, og sendes forhåpentligvis i morgen. Dermed kan jeg ha det her på torsdag. Kan bli en fin helg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå