Gå til innhold

By wekkend. Amsterdam eller Praha?

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg tenkte meg på en byweekend(type torsdag til søndag) til en europeisk by. Har vært i mange europeiske hovedsteder som london, madrid, berlin, lisboa, roma etc, men nå har jeg lyst til å reise til ett nytt sted.

Sånn billig flymessig ser det ut som om det står mellom Amsterdam og Praha. Etter hva jeg har lest er dette to helt forskjellige byer.

Amsterdam: Litt skitten her og der, men flotte kanaler

Praha: Fantastisk arkitektur, men kanskje litt øst-europeisk fattig?

Jeg har som sagt ikke vært i byene, men dette er hva jeg har lest?

Noen som kan hjelpe meg å bestemme by med grunn?

Tusen takk for svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Amsterdam - hvis du er ute etter mye bra uteliv! Byen kan også by på mange flotte kanaler, ja :) Men utenom det, så fant jeg ikke så veldig mye annet interessant å gjøre der...

Praha - mye å gjøre (historisk sett), Karlsbroen, St. Nicholas kirken, Slottet. Praha er også billigere enn Amsterdam (mat og drikke). Utelivet er også bra!

Er du ute etter bra uteliv = Amsterdam. Kunst og kultur samt uteliv og rimeligere = Praha

Lenke til kommentar

Jeg var i Amsterdam i høstferien, og gikk rundt i byen der.

Det er en pen by, med mye annerledes arkitektur. Å kjøre kanaltur er veldig gøy, og du får sett mye av byen.

En annen ting som er verdt å gjøre er å leie sykkel, og sykle rundt. Jeg syklet fra Centraal Station, gjennom byen og parker, ned til hotellet vårt som lå et stykke unna, inn i en del parker og rundt byen når jeg skulle hjem.

Da fikk jeg sett det meste av byen, og det brukte jeg vel en to timer på.

Trikkene (som kalles tram) er veldig greie, og det er stopp nesten overalt. Det er rundt 25 euro for en billett for 4 dager om jeg husker rett, og det er veldig praktisk. Du stiger på, kjører til dit du vil, og så går du rundt.

Veldig kjekt om hotellet ikke er midt i byen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...