Kurt Grusom Skrevet 28. februar 2008 Del Skrevet 28. februar 2008 Er det mulig å få bivirkninger av å drikke for mye vann? Bortsett fra hyppigere dobesøk, da, så klart.. Lenke til kommentar
Kurt Grusom Skrevet 28. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2008 Jasså.. Interessant. Hvor mye må til for at dette skal skje? Vil 1 liter om dagen gjøre noe? Lenke til kommentar
daruu Skrevet 28. februar 2008 Del Skrevet 28. februar 2008 Du skal da drikke mere enn en liter om dagen da... Men ja, drikker du nok så spyr du, samme hva det er du har i deg Lenke til kommentar
BaronSlask Skrevet 28. februar 2008 Del Skrevet 28. februar 2008 Går ann å pådra seg vannforgiftning hvis man drikker alt for mye. Google. Lenke til kommentar
knetrom Skrevet 28. februar 2008 Del Skrevet 28. februar 2008 Alle husker vel "Hold your wee for a Wii", den fantastiske konkurransen der man måtte drikke en liter hvert 15. min (noe sånt hvertfall), og hun ene damen døde pga saltinnholdet i kroppen ble for lavt.. Så du kan dø =) Lenke til kommentar
Kurt Grusom Skrevet 28. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2008 Den har jeg misset :O Så 1-2L daglig burde altså gå greit.. Lenke til kommentar
k-orm Skrevet 28. februar 2008 Del Skrevet 28. februar 2008 2 liter om dagen er vel det som er anbefalt. Skal nok noen liter til før det får uheldige virkninger. Lenke til kommentar
BaronSlask Skrevet 29. februar 2008 Del Skrevet 29. februar 2008 Den har jeg misset :O Så 1-2L daglig burde altså gå greit.. 1-2L er ikke bare greit, alle BØR ha i seg MINST 2 liter om dagen, gjerne mer. Driver man med fysisk aktivitet, trengs det mer. Lenke til kommentar
iNeo Skrevet 29. februar 2008 Del Skrevet 29. februar 2008 Du mister jo ca 6liter veske om dagen, tror jeg. Så det er absolutt ikek farlig, det er bare farlig når du drikker en stor mugge med vann veldig kjapt. Lenke til kommentar
Ernie Skrevet 29. februar 2008 Del Skrevet 29. februar 2008 (endret) En bivirkning av høyt (da snakker vi om høyt også) væskeinntak må vel kunne sies å være tap av salter? Blant annet skal man visstnok passe seg for svært høyt væskeinntak over kort tid (type flere liter i timen) med mindre man kompenserer for salttapet. Hva konsekvensene av det var husker jeg ikke i farten, men det er nok noe å unngå Dog, det skal litt til før det skjer, og minst 2l pr. dag er som nevnt over anbefalt. Du mister jo ca 6liter veske om dagen, tror jeg. Så det er absolutt ikek farlig, det er bare farlig når du drikker en stor mugge med vann veldig kjapt.6 liter? Det hørtes veldig høyt ut spør du meg. Ren gjetting fra min side, men jeg vil tippe det er mer rundt < 1l i tillegg til at kroppen trenger å kvitte seg med avfallstoffer i urin. Endret 29. februar 2008 av Ernie Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå