slippern Skrevet 28. februar 2008 Del Skrevet 28. februar 2008 (endret) Som alle vet er den eneste gode sikkerheten i og ha wlan, er å kjøre radius. noen som har gjort dette og har en god guide? =) helst ikke en på 60 sider Har fått serveren opp. Men først når brukeren er innlogget blir den godkjent. og da kjører ikke login scriptet ;/ så under oppstarten av windows. må maskinen bli godkjent. noen som vet hvordan? OPPDATERING: Etter diverse PM'er der folk sporte hvordan det gikk. så gikk det faktisk. http://www.hansenonline.net/Networking/wlanradius.html Der står det litt om hvordan. er veldig enkelt og følge. gjorde det samme... Kan kjøre all konfigurasjonen på klientene ut i fra Group policy. Kjørte kun dette i et lite test miljø. Til slutt så gikk vi ut for en Cisco løsning som kostet flesk. men har mange kule og nyttige funksjoner Endret 25. februar 2009 av slippern Lenke til kommentar
vargaz Skrevet 28. februar 2008 Del Skrevet 28. februar 2008 Må ha denne i mine innlegg, driver å ser på det samme selv, skal si ifra om jeg finner ut no lurt Lenke til kommentar
sumptrollet Skrevet 28. februar 2008 Del Skrevet 28. februar 2008 Ikke så dumt om du starter med å si hva slags RADIUS-server du har. Lenke til kommentar
slippern Skrevet 29. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 29. februar 2008 Skal bruke windows 2003 server. holder på å sette opp et testmiljø akkurat nå har funne en guide.. er 29 a4 sider og lese.. har sett igjennom. og det ser bra ut.. http://articles.techrepublic.com.com/5100-1035-6148579.html Lenke til kommentar
slippern Skrevet 29. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 29. februar 2008 Har sottet opp radius server. kobler opp til det trådløse nettet men får opp feilmeldingen: Finner ikke noe sertifikat for og logge deg på nettverket. noen ideer? bruker IAS Lenke til kommentar
slippern Skrevet 29. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 29. februar 2008 Har faktisk fått til radiusen etter et par timers me utprøving og feiling. Kommer definitift en guide fra meg etterhvert Lenke til kommentar
Makky Skrevet 20. august 2008 Del Skrevet 20. august 2008 Hadde vært supert med en liten guide Må man ha et domene oppe å kjøre for at radius skal funke? Lenke til kommentar
trrunde Skrevet 20. august 2008 Del Skrevet 20. august 2008 følge med på denne her Lenke til kommentar
PAO87 Skrevet 24. oktober 2008 Del Skrevet 24. oktober 2008 Er det kommet noen oppdateringer på denne? er guiden osv. ferdig? Driver å gjør meg klar til fagprøven, og vurderer å sette opp en radius server som en liten pynt på toppen av kransekaka.. har ikke gjort dette før. Lenke til kommentar
nree Skrevet 27. oktober 2008 Del Skrevet 27. oktober 2008 (endret) Guide hadde vært fint ja Endret 27. oktober 2008 av Goggen90 Lenke til kommentar
Biskus Skrevet 27. oktober 2008 Del Skrevet 27. oktober 2008 Det finnes flere måter du kan autentisere en bruker på ved hjelp av RADIUS. Hvis du vil at et brukernavn i domenet og et passord skal brukes, så vil du selvfølgelig ikke kunne bli autentisert av en RADIUS server uten å logge inn først. Og ja, da får du problemer med logon script. Så vidt som jeg vet er det ingen måte rundt dette. Lenke til kommentar
Dal Skrevet 6. november 2008 Del Skrevet 6. november 2008 Ganske ufattelig at Microsoft aldri har bygd inn en skikkelig 802.1x-løsning på alle disse årene. Problemet er vel noe sånt som at autentiseringen tar så lang tid at Windows fortsetter innloggingen uten å vente på autentisering, gjerne fordi Windows lagrer påloggingsinfo i cache. Dermed rekker ikke logonscripts å bli kjørt. Løsningen er vel å kjøpe seg en 3dje-parts supplicant som tvinger Windows til å vente til autentisering er gjennomført. Ellers har jeg hørt at de går an å bruke sertifikat (maskin-sertifikat) som løsning, men har aldri testet. Å installere Novell sin påloggingsklient skal også virke fint. Lenke til kommentar
Rartnamn Skrevet 13. februar 2009 Del Skrevet 13. februar 2009 Drar opp en litt gammel tråd nå, men. Har noen andre fått det til å fungere? - Har fått det til når jeg manuelt installerer sertfikatet, ser nesten ut som at sertfikatet legger seg feil. Tips mottar jeg gjerne Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå