hasuwest Skrevet 22. februar 2003 Del Skrevet 22. februar 2003 Hei! Satt nettop i min nye Maxtor 200GB disk. Mens jeg holdt på å partisjonere disken fikset jeg en av kab. viftene mine som det var noe feil på(den laget en rar lyd). Når jeg hadde fikset det satt jeg den inn i kabinettet igjen. Jeg bruker en PC Mods Bay Bus vifte styring. PC'n stod på men jeg hadde kuttet strømmen til utgangen på vifte styringen til denne viften. Da jeg skrudde alle viftene på fullt skjedde det. PC'n klikka, men lyset på hovedkortet lyste enda. Jeg får ikke skrudd på PC'n når jeg trykker på power knappen. Jeg byttet ut med en gammel strømforsyning og det funket fint så det er strømfors. i pc'n min som er gått. Men jeg leste her på forumet en gang hvor det stod noe om at det var en sikrings sak inne i PSU som man kunne stille på så stiller den seg tilbake for å forhindre overspenning eller noe. Kan noen forklare meg hvor denne sitter og hva jeg skal gjøre? Jeg har en Chieftec 350W strømfors. På forhånd takk! Lenke til kommentar
Amnio Skrevet 22. februar 2003 Del Skrevet 22. februar 2003 Du kan prøve å skru av og på den svarte hovedbryteren bakpå, eventuelt med eller uten strømkontakten i. Men hvis noe er brent inni der er det nok en del mer som må gjøres. Lenke til kommentar
hasuwest Skrevet 22. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2003 Jeg har gjort det. Også tatt ut alle strøm kabler untatt den til hovedkortet. Men det har ikke funket.. Er inne i strømforsyningen nå, men jeg har ikke sett tegn til noe som kan stilles på der inne.. Lenke til kommentar
buskmann Skrevet 22. februar 2003 Del Skrevet 22. februar 2003 Er sikring i PSU. I alle fall i mitt. Er en sånn vanlig glassak. Lenke til kommentar
hasuwest Skrevet 22. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2003 buskmann har du Chieftec strømfors? Iværtall hvordan ser den ut og hvor ligger den? Lenke til kommentar
buskmann Skrevet 22. februar 2003 Del Skrevet 22. februar 2003 Nei, ikke chieftech. Noe som begynner på "E" tror jeg det var, lenge siden jeg rota nedi der. Sikringen tror jeg på min var rett bak vifta. Med andre ord, hvis jeg tok bort vifta, så så jeg rett på sikringen. Satt ikke vanskelig til i det hele tatt. Ser slik ut:(de to øverste) Lenke til kommentar
hasuwest Skrevet 22. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2003 Hmm jeg ser ingen sånne.. Hva skal man gjøre med de? Bytte de? Lenke til kommentar
delfin Skrevet 22. februar 2003 Del Skrevet 22. februar 2003 Nei, du skal spise dem! Klart du skal bytte dem er vel 2A sikringer eller noe...wild guess. Får kjøpt slike på bensinstasjoner regner jeg med... Lenke til kommentar
hasuwest Skrevet 22. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2003 Men jeg har lett igjennom PSU'n mange ganger og finner ingen slike ... Lenke til kommentar
hasuwest Skrevet 22. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2003 Men hvis jeg eventuelt må kjøpe en ny strømforsyning kan jeg da få det av Microplex eller PCMods siden det er PCMods BayBus viftestyringen som jeg kjøpte på Microplex som tok knekken på min PSU. Lenke til kommentar
Torsteinen Skrevet 22. februar 2003 Del Skrevet 22. februar 2003 Nei, ikke chieftech. Noe som begynner på "E" tror jeg det var, lenge siden jeg rota nedi der. Sikringen tror jeg på min var rett bak vifta. Med andre ord, hvis jeg tok bort vifta, så så jeg rett på sikringen. Satt ikke vanskelig til i det hele tatt. Ser slik ut:(de to øverste) enermax mener du vel Lenke til kommentar
BolleKalle Skrevet 22. februar 2003 Del Skrevet 22. februar 2003 en ting er sikkert, chieftec har gjemt sikringen jævlig godt, hvis det da i hele tatt er noen. Smart salgstriks det, når folk er litt ivrige med psu'n en dag så kjøper de en ny i stedet for å gjøre en operasjon som koster max 5 spenn Jeg drev og kobla IDE kabler for å få en brenner til å funke, seff var jeg dum nok til å kaldstarte maskina for hver gang jeg gikk i bios for å sjekke. Plutselig virka ikke PSU mer, og når jeg ikke fant noen sikring så ble jeg så sinna at jeg satte driten på 115V og så hele greia bli sprengt til blokksberg Lenke til kommentar
Amnio Skrevet 22. februar 2003 Del Skrevet 22. februar 2003 Men jeg har lett igjennom PSU'n mange ganger og finner ingen slike ... Så du i alle kriker og kroker, inkl. undersiden av pcb? Trodde foresten at en del PSUer hadde klikksikringer, derav metoden som slapp ut av meg lenger oppe. Lenke til kommentar
hasuwest Skrevet 22. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2003 Hehe HeRbie.. Men er det ikke 3 års garanti på PSU'ne til Chieftec? Kan jeg ikke da få igjen en ny på garantien eller? Det var jo da jeg koblet et komponent til PSU'en at den gikk til helvete. Er litt surt å kjøpe en ny psu.. Lenke til kommentar
hasuwest Skrevet 22. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2003 Så du i alle kriker og kroker, inkl. undersiden av pcb? Trodde foresten at en del PSUer hadde klikksikringer, derav metoden som slapp ut av meg lenger oppe. Hva er pcb? Men øverst i lokket i psu'n er det festet en svær hvit sak som er koblet til 2 store "batteri" lignende saker på kretskortet inne i psu, denne er det heller ingen brytere eller andre ting på.. Lenke til kommentar
BolleKalle Skrevet 22. februar 2003 Del Skrevet 22. februar 2003 Hehe HeRbie.. Men er det ikke 3 års garanti på PSU'ne til Chieftec? Kan jeg ikke da få igjen en ny på garantien eller? Det var jo da jeg koblet et komponent til PSU'en at den gikk til helvete. Er litt surt å kjøpe en ny psu.. (ops) neida. Ja det stemmer at det er garanti. Men tenkte jeg på det? -nei. 500 spenn fram og tilbake betyr da ikke noe vel? hehe Ga psu'en til noen tv/radio-reperatør lærlinger, de skulle sette inn noen nye kondensatorer får å se hva som skjedde. Uansett gadd jeg ikke vente 2 uker på å få en ny psu fra komplett.. Det kan jeg prøve senere. Ingen trenger å vite noe om episoden med voltbrytern Lenke til kommentar
BolleKalle Skrevet 22. februar 2003 Del Skrevet 22. februar 2003 Så du i alle kriker og kroker, inkl. undersiden av pcb? Trodde foresten at en del PSUer hadde klikksikringer, derav metoden som slapp ut av meg lenger oppe. Hva er pcb? Men øverst i lokket i psu'n er det festet en svær hvit sak som er koblet til 2 store "batteri" lignende saker på kretskortet inne i psu, denne er det heller ingen brytere eller andre ting på.. pcb er vel den flotte plata alle kretsene er lagt på vel? Ikke at jeg har navnet i hodet.. Uansett, grønn og fin var den, men ingen sikringer under der på Chieftec nei Lenke til kommentar
Fotoentusiasten Skrevet 22. februar 2003 Del Skrevet 22. februar 2003 Trodde de fleste strømforsyninger var utstyrt med en "automatsikring" Den løser ut etter en feil ved å trekke ut strømkabelen fra strømforsyningen i XX antall sekunder. Tar jeg helt feil eller? Lenke til kommentar
oddivato Skrevet 22. februar 2003 Del Skrevet 22. februar 2003 Chieftec bruker vel automatsikring på nyere PSUer og den skal slå seg inn etter noen minutter. Lenke til kommentar
hasuwest Skrevet 22. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2003 Nå har jeg nermest gransket PSUen og har ikke funnet noe. Kan jeg få en ny PSU på garantien? Jeg har ikke fikset på noe som helst inne i PSUen så det må vel gå ann å få ny på garanti.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå