Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Å gå på do ofte (for ofte)

Gjest Dritern

Anbefalte innlegg

Gjest Dritern

Hei.

Tror jeg har et problem. Med en gang jeg blir nervøs, eller anspent må jeg på do å drite. Det er svært ubehagelig med tanke på at jeg alltid blir sånn når vi har prøver/fremføringer/lange bussturer osv. Jeg er helt sikker på at dette liker psykisk, men det går bare ikke over:( Når jeg slapper av hjemme, har ferie, er det overhodet ikke dette problemet. Men med en gang jeg drar på turer må jeg tømme meg skikkelig før jeg drar, så jeg ikke "driter" på meg.

Finnes det noe hjelp til dette snodige problemet? Tabletter?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det kan jo være en million forskjellige årsaker, men jeg vet at mennesker med Ulcerøs Colitt, Chrons osv. kan ha dette problemet. Dette er tarmsykdommer som kan lage en del "action" i hele fordøyelsessystemet. Igjen, dette er bare et forslag, det kan være alt mulig mellom himmel og jord.

Om det plager deg en del vil jeg anbefale deg å ta en prat med fastlegen din. Om du er ung, er det også en fordel at dem finner ut om du har tarmsykdommer, da evt. behandling bør starte så tidlig så mulig.

Lenke til kommentar
det kan være alt mulig mellom himmel og jord.

:lol: Folk kan finne på ting alt fra himmel til jord.

Du har ikke ulcerøst colitt, Chron eller tarmsykdommer. Det er jeg nesten helt sikkert på.

Finnes det noe hjelp til dette snodige problemet?

Derimot leses dine symptomer ut som en "klassisk" irritabel tarm syndrom. Der stress og nervøsitet føre til dobesøk.

I ditt tilfelle, tro jeg at kuren er å kurere; nervøsiteten og stress.

Kanskje, en svak "anti-stress"/"anti-angst" medisin vil gjør under? Dette må rådes med en lege.

Hvis det er snakk om diare, kan loperamide hjelpe. aka Imodium (reseptfritt)

vaio ;)

Endret av Vaio
Lenke til kommentar

Det kan også kun være kroppens naturlige reaksjon på stress. Det at du vet at det er der bidrar sikkertr også litt til at du stresser deg opp. Det kan sikkert væe lurt å prøve å stresse litt ned og se om det hjelper før du hiver deg på tabletter. Ville i alle fall prøvd en del andre løsninger før eventuelle "angst-piller"...

Lenke til kommentar
det kan være alt mulig mellom himmel og jord.

:lol: Folk kan finne på ting alt fra himmel til jord.

Du har ikke ulcerøst colitt, Chron eller tarmsykdommer. Det er jeg nesten helt sikkert på.

Jeg hadde helt sikkert heller ikke noen slik sykdom, helt til legen fant ut at jeg hadde Chrons.

Jeg ble en del erfaringer rikere, og de deler jeg gjerne. Jeg skrev også at det kunne være alt annet, og at trådstarter burde gå til lege (og det er til lege man bør gå uansett).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...