notarget Skrevet 22. februar 2003 Del Skrevet 22. februar 2003 Jeg får liksom ikke reinstall XP... dette gjelder fater'n sin pc. Han skrudde på pc og fikk opp denne meldingen: Windows kan ikke starte fordi denne filen mangler eller er skadet: WindowsSystem32ConfigSystem Du kan reparere filen ved å starte Installere Windows fra den originale CD-ROMen. Velg 'r' i åpnings-skjermbildet for å reparere Hmm... ok, så jeg prøvde å re-install xp, setter inn cd'en, pcen booter fra cd'en og jeg kommer inn i menyen. Vil du reparere, trykk E Installere XP, trykk ENTER blblabla Jeg trykket E og kom inn i sånn kommandosystem :-? C:/Windows Hva gjør jeg nå? Hva skal jeg skrive etter windows/.... Lenke til kommentar
buskmann Skrevet 22. februar 2003 Del Skrevet 22. februar 2003 Les her: http://www.mediaworkstation.com/2002/03_ma..._boot_toot2.htm PS: Google er din venn. Lenke til kommentar
notarget Skrevet 22. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2003 Får det ikke til Lenke til kommentar
stroganoff Skrevet 22. februar 2003 Del Skrevet 22. februar 2003 du skal bare trykke "install xp" der. kommer en meny etterpå der du kan velge at den skal reparere gjeldende installasjon. den første du trykker på tror jeg bare er en mulighet for å fixe det manuellt. (ultra-safe-mode) (mulig jeg husker fryktelig feil her) Lenke til kommentar
tunefish Skrevet 22. februar 2003 Del Skrevet 22. februar 2003 Har personlig ikke hatt så mye suksess med repair-funksjonen, så ofte er det beste å kjøre clean install fra bånn av. lykke til... Lenke til kommentar
stroganoff Skrevet 22. februar 2003 Del Skrevet 22. februar 2003 den har nå ihvertfall fungert alle ganger for meg. synes det er en utmerket funksjon. aldri hatt noe problemer. Lenke til kommentar
notarget Skrevet 22. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2003 Etter jeg går innpå 'Installere XP' ser jeg ingen reparere meny, bare harddiskplassen min og sånt, hvor jeg vil instalere det hen.. Lenke til kommentar
stroganoff Skrevet 22. februar 2003 Del Skrevet 22. februar 2003 ja, da må du vel velge den disken som windows allerede ligger på. så spør den vel om du vil legge inn på nytt eller prøve å reparere den eksisterende installasjonen. Lenke til kommentar
notarget Skrevet 27. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2003 Får det ikke til... buhu Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå