Hayate Skrevet 28. februar 2008 Del Skrevet 28. februar 2008 Som tittelen sier, så skrur min pc av seg når jeg går raskt forbi pcen min, dette gikk bort en stund men kom tilbake igjen, har skjekka ledningene Lenke til kommentar
daruu Skrevet 28. februar 2008 Del Skrevet 28. februar 2008 statisk elektrisitet ifra teppe eller lignende? Hørtes merkelig ut uansett egentlig men Lenke til kommentar
Thor. Skrevet 28. februar 2008 Del Skrevet 28. februar 2008 Er pc en koplet til en jordet eller ikkejordet stikkontakt? Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 28. februar 2008 Del Skrevet 28. februar 2008 På tide med en dusj, kanskje? :!: Nei, seriøst, både statisk elektrisitet og jording er to gode spor å følge i denne saken, men du er ikke helt utenfor mistanke du heller. Da jeg for maaaange år siden kjøpte RAM-brikker fra USA fulgte det med et ark med "gode råd" fra leverandøren for å unngå å ødelegge dem med statisk elektrisitet. (Dette var chips som ikke satt fastloddet på noen "modul" sånn som i dag.) Leverandøren hadde registrert at antall feil som ble forårsaket av de som pakket og sendte ut RAM chips i stor grad var avhengig av hva slags undertøy de hadde på seg! Damer med silketruser var en stor trussel mot bedriftens lønnsomhet, fant han ut, så der ble det påbud om å gå med bomull innerst. Lenke til kommentar
Hayate Skrevet 28. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2008 (endret) Jeg bruker jo ikke jorda-stikkkontakter hele opperste etasje er gammelt så det er ikkejordet Men jeg har ikke noe teppe elns, å tror ikke det er statisk elektrisitet i ram brikka elns Endret 28. februar 2008 av Hayate Lenke til kommentar
Thor. Skrevet 28. februar 2008 Del Skrevet 28. februar 2008 Nei men maskinen din må ha blitt utsatt for strøm på avveie. Dette kan forårsake skader på komponenter siden strømmen ikke blir ledet til jordingen. Skaff deg en elektriker og legg inn jordet eller få datamskinen på jording så raskt som mulig! Lenke til kommentar
Duqe Skrevet 28. februar 2008 Del Skrevet 28. februar 2008 (endret) Hvis du har mulighet, lån en pc hjem og se om det skjer det samme. F.eks prøv med og uten batteri på en bærbar pc. Endret 28. februar 2008 av Duqe Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå