Gå til innhold

GAMEPRO mener nye multiplattformspill er bedre på PS3 enn 360


Anbefalte innlegg

Begynner å bli lei disse diskusjonene. Ser at det er kommet nye "ekstremister" til, og det er ikke bra.

 

Begge leirer kommer til å prøve å slå hverandre ihjel lenge ennå. MS kommer til å komme med en ny konsoll før Sony. 2008 blir PS3 sitt år, og denne vil selge mye mer enn X360. MS har panikk idag og vil annonsere nye saker og ting på E3 som kan snu på flisa. Om de klarer det gjenstår å se. Når det gjelder Sony og "ingame-grafikk" har jeg sluttet å tro på det for lenge siden, det burde også alle andre gjøre. Vent på at uavhengige prewievs begynner å komme...

 

Wii vil, som endel av oss har ment siden den ble presentert, vinne hele slaget om antall solgte konsoller.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
2008 blir PS3 sitt år, og denne vil selge mye mer enn X360. MS har panikk idag og vil annonsere nye saker og ting på E3 som kan snu på flisa. Om de klarer det gjenstår å se. Når det gjelder Sony og "ingame-grafikk" har jeg sluttet å tro på det for lenge siden, det burde også alle andre gjøre. Vent på at uavhengige prewievs begynner å komme...

 

Wii vil, som endel av oss har ment siden den ble presentert, vinne hele slaget om antall solgte konsoller.

 

Hvordan vet du 2008 blir PS3 år? Du kan tippe at 2008 blir et PS3 år, men du vet det ikke.

Jeg trur neppe 2008 blir et PS3 år, selv om tallene er bra frem til nå.

 

Det som jeg tipper er at ny Xbox vil komme før PS3 skulle dra i fra Xbox 360 (om det heletatt skjer)

Så når PS3 gutta endelig heiser flaggene, danser samba i gatene og feirer at PS3 leverer det den ble lovet, så har vi andre sittet i åresvis med Xbox 360 og kost oss med den.

Lenke til kommentar
2008 blir PS3 sitt år, og denne vil selge mye mer enn X360. MS har panikk idag og vil annonsere nye saker og ting på E3 som kan snu på flisa. Om de klarer det gjenstår å se. Når det gjelder Sony og "ingame-grafikk" har jeg sluttet å tro på det for lenge siden, det burde også alle andre gjøre. Vent på at uavhengige prewievs begynner å komme...

 

Wii vil, som endel av oss har ment siden den ble presentert, vinne hele slaget om antall solgte konsoller.

 

Hvordan vet du 2008 blir PS3 år? Du kan tippe at 2008 blir et PS3 år, men du vet det ikke.

Jeg trur neppe 2008 blir et PS3 år, selv om tallene er bra frem til nå.

 

Det som jeg tipper er at ny Xbox vil komme før PS3 skulle dra i fra Xbox 360 (om det heletatt skjer)

Så når PS3 gutta endelig heiser flaggene, danser samba i gatene og feirer at PS3 leverer det den ble lovet, så har vi andre sittet i åresvis med Xbox 360 og kost oss med den.

 

For vi PS3 eiere har ikke kost oss så langt? Det har i hvertfall jeg gjort...

Lenke til kommentar
Hvordan vet du 2008 blir PS3 år? Du kan tippe at 2008 blir et PS3 år, men du vet det ikke.

Jeg trur neppe 2008 blir et PS3 år, selv om tallene er bra frem til nå.

 

Det er mange grunner til det. Bl.a kommer det mange såkalte "ps-titler" framover på multi. Burnout har solgt mye bedre på PS3 siden det er en "PS-tittel". GTA vil selge bedre på PS3. GT5 kommer og MGS kommer. Alle disse spillene er veldig svære og de vil generere salg av PS3. I tillegg vil socialgaming i form av buzz gjøre inntog på PS3. Dette kan lokke mange som sitter på gjerdet til å handle en konsoll. I tillegg er det offisielt at PS3 innholder nestegenerasjons optiske drev. Akkurat nå er ikke det superviktig, men det faktum at Xbox 360 ikke har det samme drevet innebygd er ikke positivt. Kort sagt, man får mer om man handler en PS3 idag. 2007 var x360 sitt år. PS3 har mye uforløst potensiale som vil komme den til gode i 2008. Spillbiblioteket kan bare bli bedre på PS3, og med det i bakhodet vil flere spill og billigere konsoll gjøre denne mer spennende enn en X360 akkurat nå.

Styrken X360 har hatt hele tiden er at den har et fantastisk spillbibliotek, i 2008 vil PS3 spise innpå. Xbox Live knuser PSN, men med lanseringen av HOME og radiklat nytt design på PSN vil gi X360 mass konkurranse...osv...osv...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-uVTr2vDm
2008 blir PS3 sitt år, og denne vil selge mye mer enn X360. MS har panikk idag og vil annonsere nye saker og ting på E3 som kan snu på flisa. Om de klarer det gjenstår å se. Når det gjelder Sony og "ingame-grafikk" har jeg sluttet å tro på det for lenge siden, det burde også alle andre gjøre. Vent på at uavhengige prewievs begynner å komme...

 

Wii vil, som endel av oss har ment siden den ble presentert, vinne hele slaget om antall solgte konsoller.

 

Hvordan vet du 2008 blir PS3 år? Du kan tippe at 2008 blir et PS3 år, men du vet det ikke.

Jeg trur neppe 2008 blir et PS3 år, selv om tallene er bra frem til nå.

 

Det som jeg tipper er at ny Xbox vil komme før PS3 skulle dra i fra Xbox 360 (om det heletatt skjer)

Så når PS3 gutta endelig heiser flaggene, danser samba i gatene og feirer at PS3 leverer det den ble lovet, så har vi andre sittet i åresvis med Xbox 360 og kost oss med den.

 

For vi PS3 eiere har ikke kost oss så langt? Det har i hvertfall jeg gjort...

 

Trur han mener at vi har hatt det _bedre_ enn ps3brukerne.

Det er jo det samme alle sonyfanboysa vil skal skje i år, at ps3 får det bedre enn 360.

Men det betyr jo ikke at vi har det kjipt med 360, sant!

 

Det er jo ingen hemmelighet at 360 hadde mange veldig veldig gode titler i 2007.

Sier ikke at det var bedre enn ps3 sine, men trur mange føler det slik.

Er jo derfor vi hører fra ps3folka: "Jaja, bare vent.. snart smeller det"

Lenke til kommentar
Det er mange grunner til det. Bl.a kommer det mange såkalte "ps-titler" framover på multi. Burnout har solgt mye bedre på PS3 siden det er en "PS-tittel". GTA vil selge bedre på PS3. GT5 kommer og MGS kommer. Alle disse spillene er veldig svære og de vil generere salg av PS3. I tillegg vil socialgaming i form av buzz gjøre inntog på PS3. Dette kan lokke mange som sitter på gjerdet til å handle en konsoll. I tillegg er det offisielt at PS3 innholder nestegenerasjons optiske drev. Akkurat nå er ikke det superviktig, men det faktum at Xbox 360 ikke har det samme drevet innebygd er ikke positivt. Kort sagt, man får mer om man handler en PS3 idag. 2007 var x360 sitt år. PS3 har mye uforløst potensiale som vil komme den til gode i 2008. Spillbiblioteket kan bare bli bedre på PS3, og med det i bakhodet vil flere spill og billigere konsoll gjøre denne mer spennende enn en X360 akkurat nå.

Styrken X360 har hatt hele tiden er at den har et fantastisk spillbibliotek, i 2008 vil PS3 spise innpå. Xbox Live knuser PSN, men med lanseringen av HOME og radiklat nytt design på PSN vil gi X360 mass konkurranse...osv...osv...

 

Når du skal sammenligne så ta i det minste og sammenligne begge veier og ikke bare den ene. Det blir litt for dumt vel?

 

Nå som det er sagt, la oss se litt nærmere på hva du skrev her.

GTA vil selge bedre på PS3

Så var det denne "jeg vet" i stedet for "jeg trur" igjen. Du vet ikke om GTA IV vil selge bedre på PS3. MS har satset noen millioner dollar på at GTA IV blir solgt mest på sin konsoll. Som de fleste vet så har de kjøpt rettigheter til GTA IV 2 eksklusive episoder, noe som ikke PS3 versjonen får. Det hjelper lite at GTA er "PS" spill når GTA IV vil være bedre på Xbox 360.

MS hadde nok ikke satset alle disse millionene av dollar på GTA IV, om de var like sikre som du er at PS3 versjonen vil selge mest.

GT5 kommer og MGS kommer

Ja de kommer, like sikkert som Gears of War 2 kommer til Xbox 360. La oss ikke glemme Alan Wake og Fable 2 bare for å slenge på noen titler til.

I tillegg vil socialgaming i form av buzz gjøre inntog på PS3

Javel, hva med Singstar som er ute til PS3 nå? De som sitter på gjerdet, sitter ikke å venter på buzz akkurat. Det er nok helt andre årsaker til at de fortsatt sitter på gjerdet.

 

Husk på at PS3 er ikke lett å utvikle for. Den har 256 GPU minne, Xbox 360 har 512.

Jeg mener at mange av problemene til PS3, er fordi de sliter med minneproblemer. Det er ikke like lett å få GPU og system minne til å jobbe sammen. Det blir som du har en PC med 4 GB system minne og har et bra skjermkort med lite minne på.

 

Jeg kan ikke skjønne at de ikke stappet inn 512 minne til GPU og hatt 256 til system, så ville alt vært annerledes.

Takk til Mark Rein at han overtalte MS til å bruke 512 i stedet for 256 som de egentlig skulle.

Endret av SPiLL
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-NIoHlfL
Det som har gjort 360 til ledende part i 2007 var vel eksklusivene, i år får vi ingen ordentlige eksklusiver før i november.

Det er jo rett og slett ikke sant om vi skal tro på det vi hører fra utgiverne. Nå pleier det generelt ikke være mange spennende titler før høsten kommer, men det er i endring. Spilnter Cell Conviction, Too Human, Ninja Gaiden 2 er tre eksklusive AAA-spill forventet å komme i første halvdel. Nå vet jeg ikke hvor godt vant du er, men disse tre titlene sammen med GTA4 gir oss noe av de bedre spill-vårene noesinne.

Lenke til kommentar
Trur han mener at vi har hatt det _bedre_ enn ps3brukerne.

Det er jo det samme alle sonyfanboysa vil skal skje i år, at ps3 får det bedre enn 360.

Men det betyr jo ikke at vi har det kjipt med 360, sant!

 

Det er jo ingen hemmelighet at 360 hadde mange veldig veldig gode titler i 2007.

Sier ikke at det var bedre enn ps3 sine, men trur mange føler det slik.

Er jo derfor vi hører fra ps3folka: "Jaja, bare vent.. snart smeller det"

 

Stemmer det :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-NIoHlfL
Når ble Too Human en AAA tittel? Ser ikke ut som en konsollselger spør du meg.

Men nå spurde jeg ikke deg... Jeg spurte faktisk ikke noen da det var 100% min meing og mine synspunkter. Når det er sagt, så vet vi ikke noe endelig før vi har spillene i handa.

Endret av Slettet-NIoHlfL
Lenke til kommentar
GTA vil selge bedre på PS3. GT5 kommer og MGS kommer.

 

Jeg tror Microsoft også tenkte dette. De visste at GTA er en PS-tittel, kanskje det sterkeste kortet Sony har. Derfor måtte de gjøre noe med dette. Det endte med at MS betalte Rockstar store summer for å få rettighetene til to eksklusive episoder. Dette gjorde de nettopp for at GTA IV ikke skal selge mest på PS3. Nå blir det spennende å se da om dette får noen innvirkning på salget. Kanskje spillkjøperne er så lite opplyste at de ikke får med seg akkurat dette og kjøper PS3-utgaven alikevel. Kommer an på hvor flinke MS er til å markedsføre seg nå.

 

I tillegg er det offisielt at PS3 innholder nestegenerasjons optiske drev. Akkurat nå er ikke det superviktig, men det faktum at Xbox 360 ikke har det samme drevet innebygd er ikke positivt. Kort sagt, man får mer om man handler en PS3 idag.

 

Jeg tror ikke Blu-ray har noe å si for spill den kommende tiden. Vi ser spill i dag som knapt fyller en DVD-plate med nydelig grafikk og masse innhold. Vi ser enkelte spill som inneholder haugevis av cut scenes som tar plass(Les: MGS4) og hvilke problemer det byr på. Det er nok av plass på DVD-plater i dag. Det jeg heller ville bekymret meg over er det faktum at enkelte 360 ikke har innebygd HDD, DET er en større flaskehals.

 

Blu-ray er fint for oss som liker film, men som spillformat trenger vi ikke et medium med så stor lagringskapasitet, om vi ikke skal fylle den opp med mange lange videosekvenser - noe vi strengt tatt ikke trenger, vel?

 

Jeg har både Xbox 360 og PlayStation 3, og jeg er ingen fanboy av noen av konsollene. Dette var min subjektive mening.

Lenke til kommentar
så vet vi ikke noe endelig før vi har spillene i handa.

 

 

Nettopp, derfor synes jeg det blir litt drøyt å kalle spillet for en AAA tittel. Særlig med tanke på de problemene utviklerne har hatt med UE3 pluss utsettelsene spillet har måttet ha. Men om DU synes spillet er en AAA tittel, så er det flott for deg.

 

Edit: for ikke å snakke om hvor utstabilt spillet er på de trailerne de har gitt ut.

Endret av HaterFanboys
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-NIoHlfL

Da blir det jo drøyt å si det på forhånd selv med spill som GTA4, MGS4, siden ingen av oss sitter med spillene i handa. Men det vi vet om spillene samt oppfølgerene forteller oss at begge disse to ser ut til å bli spill i toppklasse. Nå har det slik at det jeg vet om Too human, og jeg har fulgt med spillet lenge, sier meg omtrent det samme: her har vi et spill som kan bli av ypperste kvalitet, og jeg har for vane å si det jeg mener i motsetning til å lyve. Spillet har som du sier hatt noen problemer, men jeg mener potensialet bak er stort, og om problemene blir fikset på, noe visningen på GDC tyder på, får vi et bra spill. Det er slike ting som framerate og bugs som er det siste utviklerne ser på. For eksemepel, hvem hadde i mai 2001 trodd at Halo skulle bli en av de sterkeste spillfranchisene i industrien..?

Endret av Slettet-NIoHlfL
Lenke til kommentar

Jeg leser en forferdelig "det blir å selge bedre på PS3" og "2008 blir PS3 sitt år".

 

La meg bare spørre først som sist til dem som er så bastante, hvilken informasjonskilde sitter dere på som gjør dere så bastante? Om dere har tilgang til en tidsmaskin så foreslår jeg at dere deler den teknologien med resten av verden.

Lenke til kommentar
Jeg leser en forferdelig "det blir å selge bedre på PS3" og "2008 blir PS3 sitt år".

 

La meg bare spørre først som sist til dem som er så bastante, hvilken informasjonskilde sitter dere på som gjør dere så bastante? Om dere har tilgang til en tidsmaskin så foreslår jeg at dere deler den teknologien med resten av verden.

 

fra wikipedia: http://en.wikipedia.org/wiki/Bastard_child

 

Kanskje en ide og vite hva ordet betyr før du slenger det rundt deg? ;)

Lenke til kommentar
Jeg leser en forferdelig "det blir å selge bedre på PS3" og "2008 blir PS3 sitt år".

 

La meg bare spørre først som sist til dem som er så bastante, hvilken informasjonskilde sitter dere på som gjør dere så bastante? Om dere har tilgang til en tidsmaskin så foreslår jeg at dere deler den teknologien med resten av verden.

 

fra wikipedia: http://en.wikipedia.org/wiki/Bastard_child

 

Kanskje en ide og vite hva ordet betyr før du slenger det rundt deg? ;)

 

Hehehe, Bastant og bastard er to forskjellige ting. Kanskje det er du som burde vite hva ord betyr før du påpeker det hos andre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...