Gå til innhold

GAMEPRO mener nye multiplattformspill er bedre på PS3 enn 360

Anbefalte innlegg

Er en skam at GTA4 blir holdt igjen av lowest common denominator (x360). middelmådig grafikk i 30 fps.. meh... Hadde GTA4 blitt lagd fra grunnen av eksklusivt til ps3 kan du banne på at det hadde sett ett par hakk bedre ut. Lagringskapasiteten på DVD' gjør også sitt til å trekke ned kvaliteten på spillet.

Når det er sagt er GTA ett sikkert kjøp i min bok. Det er så mye man kan gjøre i spillet at grafikken blir det siste jeg bryr meg om.

Heldigvis har utviklerene begynt å bygge fra grunnen opp på ps3, deretter porte til andre konsoller. Da slipper vi å lide for xbox's krøplete hardware. Men det er klart, multiplatform vil aldri bli så bra som eksklusivene da utviklerene fortsatt må tenke universalt og ha xboxens "hardware limitations" i minne når de starter utviklingen på ps3. Sånn sett er multiplatform fortsatt ganske hemmet pga xbox360 i seg selv.

Rockstar: PS3 "Contributing Factor" to GTA4 Delay

Hadde det ikke vært for PS3 kunne jeg sitti å spilt GTA4 alt jeg, men pga den idiotiske Cell prossessoren, og den ræva RSX'n må jeg vente 6 måneder ekstra for at PS3 versjonen skal klare å bli identisk med storebror 360.

Det er like mye sant i den settningen som det mølet du kommer med.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg blir rent provosert og irritert av all den nedrattingen mot X360 og krøplete hardware etc. Jeg sier bare Mass Effect, Gears of War og Bioshock. Det vitner ikke akkurat ut som krøplete hardware.

PS3 har hele tiden blitt promotert som neste mesias, en gud av legender, en som leger kreft og som redder hele menneskeheten. Ikke vondt ment men jeg begynner å bli temmelig lei av det. PS3 med sin uber grafikk og uberhet har blit danket ned i støvlene av en non-HD klar non-HDD 480p-maks-oppløsning konsoll med navn Wii. Dette til tross for profetene og deres "bombesikre" profetier om at en frelser fødes i Mars. dessverre glemte de å innkludere årstallet for denne fødselen.

Multiplatform spill utvikles i hovedsak til 1 enhet og portes til den andre. Nå har den valgte enheten vært X360 en stund nå, og resultatet har de fleste ganger vært en dårlig port til PS3 eller en port med mangler av mindre betydning. Ja nå skal jeg faktisk rette en finger mot X360 leiren og for det trenges 2 til å tango og det har ikke akkurat vært stille i den leiren heller. Jeg ser for meg de 2 leirene i alle hovedsak som fotballbøllene. De igler opp og slåss, ikke fordi de er innbitte fotballfans av det laget, de liker bare å slåss. Slik ser jeg for meg mange av kampene her til tider. En gjeng som kun liker å provosere, slenge dritt til andre og ypper til kamp med sitater tatt ut av sammenheng og vel, alt som kan brukes til våpen mot motstandere. Selvfølgelig slenges det rundt med "fanboy" og har selv fått dette slengt i trynet alt for mange ganger.

Man vet at det er saft igjenne i X360 noe som den beviser gjentatte ganger. Man vet at det er potensialer i PS3 og det verd å se frem til. Man vet så vanvittig mye, men velger å synke ned til primitive kamper om hvem som har det beste. Hvorfor? Er det så innmari viktig å ha det beste hele tiden? Vet at mennesker har en innbitt trang å forsvare sin eiendom og forsøke å overbevise at deres eiendom er best men kommer det noe godt ut av det? Nei, så hvorfor lærer vi ikke? Hvorfor må det kjempes om hvem som har det beste?

Angående multiplatformspill og da GTA 4 i tankene så er det fortalt at Rockstar fikk problemer med stabiliteten på PS3 versjonen, som forventet kan være for det er snakk om hardware som er litt lite kjent og utviklerne går i en "let, pek og trykk" fase hvor de forsøker ut forskjellige fremgangsmåter. Jeg personelig synes det er kjempefint av Rockstar å faktisk utsette begge versjonene, fikse på problemene og ta seg tid til å finpusse begge versjonene slik at eiere av begge platformene får lik opplevelse. Kjempefint, flere utviklere burde faktisk ta mer lærdom av dette og se at det faktisk er mulig. Det er ikke snakk om dårlig hardware på noen av enhetene.

Jeg ser frem til 2008 i sin helhet som konsollår. 2007 brakte mange gode titler på banen og i år ser det ut til å bli enda bedre, hvis det er mulig. Med prospektet om så mange gode spill til 3 enheter (og en PC) hva er da overhode vitsen å krangle om hvem som har den beste enheten? Alle får nok å ta av og masse å kose seg med så den innbitte krangelen om hvem som har det beste er slik sett unødvendig.

Lenke til kommentar
Er det bare meg, eller får andre også inntrykk av at Sony fanboys er av den yngre garde?

Stemmer. Sony fanboys er mellom 5 og 15 år, mens at xbox 360 spillere er modne fornuftige mennesker mellom 20-25.

Kanskje fordi det er flere 5-15 åringer som eier en PS3 enn 360, mulig jeg tar feil der men :hmm:

Er en skam at GTA4 blir holdt igjen av lowest common denominator (x360).

Tja, Rockstar har sagt at grunnen til delay'en var PS3, så det er vel ikke så mye hold i den påstanden der.

En annen ting er jo at alle de spillene som blir hypa for supergrafikk blir jo utsatt i det uendelige hele tiden. Det koster rett og slett for mye tid og penger å utvikle spill med for mye å bevise. Etter all CGI slaktinga av f.eks Killzone og Motorstorm, så gjør utviklerne ALT for å få spillet til å se best mulig ut.. og det koster.

Vil ha spill NÅ jeg, ikke om 2 år.

Mener å huske at det var begge sin feil, Rockstar slet med å få greie på PS3 sin hardware mens 360 DVD ble litt i det minste laget så de måtte finne ut en bedre å få plassert alt inn på den.

Lenke til kommentar
Kanskje fordi det er flere 5-15 åringer som eier en PS3 enn 360, mulig jeg tar feil der men

Man skulle kanskje tro det i blant, men jeg tipper prisen og utseendet til PS3 appelerer til en eldre målgruppe enn hva 360 gjør. Noen må gjøre en undersøkelse.

Lenke til kommentar
Jeg blir rent provosert og irritert av all den nedrattingen mot X360 og krøplete hardware etc. Jeg sier bare Mass Effect, Gears of War og Bioshock. Det vitner ikke akkurat ut som krøplete hardware.*snip*

Jeg synes faktisk Mass Effect er ett prakteksempel på knelende xbox hardware. I ett RPG spill som dette er det rett og slett alt for mange elementer til at maskinvaren henger med.

Resultatet er random hick ups og dårlig framerate. Ikke ser det nevneverdig pent ut heller.

Synes ellers at du prater mye vås om fanboys, bot og bedring >_>

Men du er en av værstingene selv.

10 000 fluer kan ikke ta feil, kumøkk smaker godt.
Lenke til kommentar

Tror faktisk Bear siterte noen andre ved det utsagnet der ;)

Forøvrig tror eg at Gears of War 2 vil se noenlunde bra ut, er ein del forbedringer der siden det første spillet. Men igjen, hadde vert flott om alle kommende spill på alle platformer hadde lagt litt vekt på gameplay og historie også.

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Ja gameplay er viktig, la oss ikke glemme Motorstorm som glemte å ha med splitscreen multiplayer. A key feature in any racing game.

Gameplay kommer alltid først. Mass Effect hadde kanskje sine småproblemer men spillet var herlig å spille! And thats what counts.

Lenke til kommentar
Jeg blir rent provosert og irritert av all den nedrattingen mot X360 og krøplete hardware etc. Jeg sier bare Mass Effect, Gears of War og Bioshock. Det vitner ikke akkurat ut som krøplete hardware.*snip*

Jeg synes faktisk Mass Effect er ett prakteksempel på knelende xbox hardware. I ett RPG spill som dette er det rett og slett alt for mange elementer til at maskinvaren henger med.

Resultatet er random hick ups og dårlig framerate. Ikke ser det nevneverdig pent ut heller.

Synes ellers at du prater mye vås om fanboys, bot og bedring >_>

Men du er en av værstingene selv.

10 000 fluer kan ikke ta feil, kumøkk smaker godt.

Multiplatform spill utvikles i hovedsak til 1 enhet og portes til den andre. Nå har den valgte enheten vært X360 en stund nå, og resultatet har de fleste ganger vært en dårlig port til PS3 eller en port med mangler av mindre betydning. Ja nå skal jeg faktisk rette en finger mot X360 leiren og for det trenges 2 til å tango og det har ikke akkurat vært stille i den leiren heller. Jeg ser for meg de 2 leirene i alle hovedsak som fotballbøllene. De igler opp og slåss, ikke fordi de er innbitte fotballfans av det laget, de liker bare å slåss. Slik ser jeg for meg mange av kampene her til tider. En gjeng som kun liker å provosere, slenge dritt til andre og ypper til kamp med sitater tatt ut av sammenheng og vel, alt som kan brukes til våpen mot motstandere. Selvfølgelig slenges det rundt med "fanboy" og har selv fått dette slengt i trynet alt for mange ganger.

Var som det ble sagt før, 10 000 fluer kan ikke ta feil, kumøkk smaker godt.

Hele posten i sin helhet

Samt les postene over.

I rest my case.

Lenke til kommentar
Hva gjorde GeoW1 til en smash hit? Jo!, den klokkerene grafikken. De fleste er enig i at story og gameplay var litt så som så...

Ikke faen, Gears ble ikke favoritt her i huset pga. den flotte grafikken, selv om det kom godt med det og. Det var vel heller det sinnsvakt råe gameplayet med "motorsagsplæsh og tøffe monstere". Story delen var god nok til at vi nesten ikke klarer å vente på en oppfølger og Co-op delen var jo bare helt konge. Multiplayer-delen er også helt genialt bra. Tror flere er enige med meg her nå.

Lenke til kommentar

Helt enig med deg E-Wok.

Gears2 kommer til å bli en slager selv om andre spill er visueltsett bedre. Synes litt synd på deg kremkatten.

du kommer med heftig mange claims om at Grafikken gjør ditten og datten.

Lurer på om du spiller et spill for å se på grafikken isteden for å SPILLE spillet, oppleve storien og gameplayet.

Lenke til kommentar

Enda en som er enig i E-Wok, jeg og synes det samme det med Gears of War.

Spiller ikke spill pga rå grafikk! Heller gameplayet og historien

Det lille jeg har spilt av multiplayeren er veldigt heftigt viss man får det til såklart, noe jeg er ikke så flink med :p

Gleder meg mildt sagt sykt mye til Gears Of War 2!!

Endret av Toman85
Lenke til kommentar
Ja der ser man.. dette kommer fra de samme tardz'a som overlykkelig kjøpte halo3 og synes det var det beste siden bakt brød. Dette sier meg at xbox fanboys er villig til å svelge unna hva som helst bare det er nok marketing bak det.

Nei, ærlig talt. Jeg kjøpte en next-gen konsoll for å nyte ekte HD-Grafikk og ikke noe oppskalert sub-HD møl

Er like mye oppskalering på PS3, så den der kommer du ikke særlig langt med.

Er vel heller du som svelger litt for mye PR BS hvis du tror PS3 kjører full hd i alle spill?

Lenke til kommentar

jaja.. bare spør dere selv når spillet kommer: er det virkelig så bra? eller er det bare bra fordi "alle" sier det er bra?

Dette er ting som jeg mener er verdt og tenke over :)

Jeg har prøvd GeoW og jeg kan si at det er ett bra spill. Multiplayer delen er veldig underholdende men nå ganske utdatert. Fortsatt knakandes morro!! :)

Singeplayer derimot er en veldig trist affære. morro de første få brettene til du innser at det er veldig repeterende og kjedelig og løpe rundt i klaustrofobisk trange ganger og mistenkelig like rom brett etter brett etter brett.... Storyen er jo typisk brainfart.

Lenke til kommentar
Er en skam at GTA4 blir holdt igjen av lowest common denominator (x360). middelmådig grafikk i 30 fps.. meh... Hadde GTA4 blitt lagd fra grunnen av eksklusivt til ps3 kan du banne på at det hadde sett ett par hakk bedre ut. Lagringskapasiteten på DVD' gjør også sitt til å trekke ned kvaliteten på spillet.

Når det er sagt er GTA ett sikkert kjøp i min bok. Det er så mye man kan gjøre i spillet at grafikken blir det siste jeg bryr meg om.

Heldigvis har utviklerene begynt å bygge fra grunnen opp på ps3, deretter porte til andre konsoller. Da slipper vi å lide for xbox's krøplete hardware. Men det er klart, multiplatform vil aldri bli så bra som eksklusivene da utviklerene fortsatt må tenke universalt og ha xboxens "hardware limitations" i minne når de starter utviklingen på ps3. Sånn sett er multiplatform fortsatt ganske hemmet pga xbox360 i seg selv.

Selv som PS3-eier blir jeg rett og slett flau av å lese innleggene dine. Det virker som det stort sett er feberfantasier som du ukritisk gjengir her. Det er ingen ting som tyder på at xbox 360 fungerer som noe bremsekloss i utviklingen av multiplattform-spill, faktisk er det ting som tyder på det motsatte. Uansett er de grafiske forskjellene denne generasjonen minimale i forhold til forrige (hvis vi ser bort ifra Wii), så å komme med sånne bastante påstander som du gjør her blir totalt tragikomisk.

Endret av arnegn
Lenke til kommentar

Ok. La oss si at f. eks. R* egentlig ville ha en ekstra by med i GTA4. Med de ekstra teksturene ville det krevd tilsammen 15 GB. Pga. at spillet også skal til en annen platform med kun 8.5 GB lagringskapasitet må denne ekstra byen kuttes ut av spillet. Nå er dette helt hypotetisk men du kan tillegge dette prinsippet til de flere av ps3's features.

Enten det er selve motion kontroll på sixaxis eller rå fysikk på CELL.

Endret av daviik303
Lenke til kommentar

Litt OT maybe, men kan noen fortelle meg hvorfor dere i det heletatt vil spille på konsoll kontra PC? Hvis vi setter til side de åpenbare prisforskjellene og oppgraderingspørsmålene, Hvorfor velger dere konsoll istedenfor PCen? Er selvfølgelig mange som bruker begge men hvilke muligheter mener dere konsollene har som ikke PCen har? Imo kan nemlig ikke noen konsoll måle seg med alle mulighetene PCen har i tillegg til å være spillemaskin. CoD4 f.eks som ble nevnt i førstepost er f.eks mye bedre på PC enn på de to andre platformene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...