Gå til innhold

GAMEPRO mener nye multiplattformspill er bedre på PS3 enn 360


Anbefalte innlegg

Jeg, til forskjell fra mange som uttaler seg i denne tråden, har begge konsollene. Mine erfaringer med multiplatformspill er som mange andre her inne at enten så er 360 versjonen overlegen eller så er det dødt løp. Når jeg i tillegg vektlegger achievements, 360 kontroller og live så er valget enkelt. Men MGS4 det gleder jeg meg til.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

@Kremkatten:

 

 

owned9wz.jpg

 

 

On topic:

 

Jeg vet at PS3 får mange gode titler i år, ingen tvil om det. Men slik det fremstilles skulle man tro X360 og MS rullet rundt som snille hunder og lekte død slik at Sony får fritt spillerom.

 

Slik er ikke tilfellet og PS3 har konkuranse i år som i fjor og den konkuransen er meget tilspisset. Utviklerne begynner å få taket på Wii og Wiimoten, de er meget godt kjent med utvikling til X360 og de begynner å bli godt kjent med utvikling til PS3. I tillegg til inhouse party for alle 3 selskapene som alle lager fantastiske og gode spill til vær enhet, ekslusivt til dem.

 

Så at 2008 blir PS3 sitt år tror jeg ikke får nyttårsrakketen er fyrt opp og jeg skriver 2009 og ser at PS3 gjorde det best.

 

Inntil da vil jeg oppfordre folk til å ikke være bastante i holdningene sine, det blir bare krig og forlis av det.

Lenke til kommentar
@Kremkatten:

 

 

owned9wz.jpg

 

 

On topic:

 

Jeg vet at PS3 får mange gode titler i år, ingen tvil om det. Men slik det fremstilles skulle man tro X360 og MS rullet rundt som snille hunder og lekte død slik at Sony får fritt spillerom.

 

Slik er ikke tilfellet og PS3 har konkuranse i år som i fjor og den konkuransen er meget tilspisset. Utviklerne begynner å få taket på Wii og Wiimoten, de er meget godt kjent med utvikling til X360 og de begynner å bli godt kjent med utvikling til PS3. I tillegg til inhouse party for alle 3 selskapene som alle lager fantastiske og gode spill til vær enhet, ekslusivt til dem.

 

Så at 2008 blir PS3 sitt år tror jeg ikke får nyttårsrakketen er fyrt opp og jeg skriver 2009 og ser at PS3 gjorde det best.

 

Inntil da vil jeg oppfordre folk til å ikke være bastante i holdningene sine, det blir bare krig og forlis av det.

 

100 % enig! Jeg tror 2008 blir et mye jevnere år (for 360/PS3/Wii) enn 2007.

Lenke til kommentar

Oj, mange sinte xboxfolk her. Ikke meningen å tråkke noen på tærne. Jeg er så sikker på mine antagelser at jeg våger å være bastant. Tar jeg feil innrømmer jeg det, men jeg er ganske sikker.

 

Blue-ray vil ikke, som jeg skrev, ha noen stor innvirkning akkurat nå nei. Men siden krigen er vunnet er det et udiskutabelt faktum at det ikke er en bakdel at det sitter en Blue-ray i PS3. Det motsatte av bakdel er fordel.

 

MS har litt paknikk for de må vinne GTA, det tror jeg ganske enkelt de ikke vil klare. At det finnes noen eksklusive kart, som likevel kommer til PS3 om 6 mnd eller så, gjør ikke at folk går mann av huse for handle X360-versjonen.

 

Jeg snakker ikke om det tekniske eller om arkitektur i noen konsoll, for det er ikke viktig. Begge vil prøve å slå hverandre ihjel likevel og vi som kunder ler hele veien til butikken. Det er nemlig spill som selger konsoll. Wii beviser det, PS2 beviste det i "kampen" mot Xbox 1. DS beviser det på håndholdt.

Lenke til kommentar
Det er mange grunner til det. Bl.a kommer det mange såkalte "ps-titler" framover på multi. Burnout har solgt mye bedre på PS3 siden det er en "PS-tittel". GTA vil selge bedre på PS3. GT5 kommer og MGS kommer. Alle disse spillene er veldig svære og de vil generere salg av PS3. I tillegg vil socialgaming i form av buzz gjøre inntog på PS3. Dette kan lokke mange som sitter på gjerdet til å handle en konsoll. I tillegg er det offisielt at PS3 innholder nestegenerasjons optiske drev. Akkurat nå er ikke det superviktig, men det faktum at Xbox 360 ikke har det samme drevet innebygd er ikke positivt. Kort sagt, man får mer om man handler en PS3 idag. 2007 var x360 sitt år. PS3 har mye uforløst potensiale som vil komme den til gode i 2008. Spillbiblioteket kan bare bli bedre på PS3, og med det i bakhodet vil flere spill og billigere konsoll gjøre denne mer spennende enn en X360 akkurat nå.

Styrken X360 har hatt hele tiden er at den har et fantastisk spillbibliotek, i 2008 vil PS3 spise innpå. Xbox Live knuser PSN, men med lanseringen av HOME og radiklat nytt design på PSN vil gi X360 mass konkurranse...osv...osv...

 

Når du skal sammenligne så ta i det minste og sammenligne begge veier og ikke bare den ene. Det blir litt for dumt vel?

 

Nå som det er sagt, la oss se litt nærmere på hva du skrev her.

GTA vil selge bedre på PS3

Så var det denne "jeg vet" i stedet for "jeg trur" igjen. Du vet ikke om GTA IV vil selge bedre på PS3. MS har satset noen millioner dollar på at GTA IV blir solgt mest på sin konsoll. Som de fleste vet så har de kjøpt rettigheter til GTA IV 2 eksklusive episoder, noe som ikke PS3 versjonen får. Det hjelper lite at GTA er "PS" spill når GTA IV vil være bedre på Xbox 360.

MS hadde nok ikke satset alle disse millionene av dollar på GTA IV, om de var like sikre som du er at PS3 versjonen vil selge mest.

GT5 kommer og MGS kommer

Ja de kommer, like sikkert som Gears of War 2 kommer til Xbox 360. La oss ikke glemme Alan Wake og Fable 2 bare for å slenge på noen titler til.

I tillegg vil socialgaming i form av buzz gjøre inntog på PS3

Javel, hva med Singstar som er ute til PS3 nå? De som sitter på gjerdet, sitter ikke å venter på buzz akkurat. Det er nok helt andre årsaker til at de fortsatt sitter på gjerdet.

 

Husk på at PS3 er ikke lett å utvikle for. Den har 256 GPU minne, Xbox 360 har 512.

Jeg mener at mange av problemene til PS3, er fordi de sliter med minneproblemer. Det er ikke like lett å få GPU og system minne til å jobbe sammen. Det blir som du har en PC med 4 GB system minne og har et bra skjermkort med lite minne på.

 

Jeg kan ikke skjønne at de ikke stappet inn 512 minne til GPU og hatt 256 til system, så ville alt vært annerledes.

Takk til Mark Rein at han overtalte MS til å bruke 512 i stedet for 256 som de egentlig skulle.

 

Pøh! ingen utviklere har påstått at det er vanskeligere å utvikle spill til PS3 enn det var for 360 når den var ny. Det som har blitt sagt er at det er vanskeligere å utvikle ett spill 360 og så porte det over på PS3, men hvis utviklingen skjer på PS3 og så over på 360 blir alt mye enklere. Det ble jo ett problem i fjor fordi spill var allerede kommet langt i utviklingen på 360 når PS3 kom ut og siden 360 hadde mange flere solgte enheter ble det jo naturlig å bruke mest tid på den konsollen, men nå som PS3 begynner spise innpå 360 begynner utviklere å bruke PS3 som standarden som f.eks. i Burnout.

Lenke til kommentar
MS har litt paknikk for de må vinne GTA, det tror jeg ganske enkelt de ikke vil klare.

 

At du trur det er noe helt annet. Men å skrive at PS3 vil selge best til PS3 som du gjorde tidligere i tråden er feil.

Da høres det ut som PS3 vil selge best og ferdig med det. Slik er det ikke.

 

Jeg trur faktisk Xbox 360 vil stikke av med seieren, da innholdet er bedre på Xbox 360 versjonen.

Endret av SPiLL
Lenke til kommentar
Jeg har spilt på 360 hele helgen og kan konstantere at det funker

greit, men det er ikke helt fikset ennå.

 

Altså kunne jeg spille _hele_ fredagen uten å bli avbrutt en eneste gang.

Men på lørdagen skjedde det 2 ganger at "the host ended the game", før kampen kom igang, da har vel systemet valgt feil host.

Står jo i starten "choosing the best host" eller noe, så noen ganger bommer den. Ellers er det bedre enn før, slipper å falle helt ut i lobbyen alene lengre.

Hele xboxlive er kjappere for meg enn før, skal man f.eks sende friends request så tar det 2sec, ikke 20sec som før.

 

 

Når du får "Host ended Game" er det fordi han som ble valgt som host trykket på quit, eller slo av xboxen.

Lenke til kommentar
MS har litt paknikk for de må vinne GTA, det tror jeg ganske enkelt de ikke vil klare.

 

At du trur det er noe helt annet. Men å skrive at PS3 vil selge best til PS3 som du gjorde tidligere i tråden er feil.

Da høres det ut som PS3 vil selge best og ferdig med det. Slik er det ikke.

 

Jeg trur faktisk Xbox 360 vil stikke av med seieren, da innholdet er bedre på Xbox 360 versjonen.

 

Feil! Innholdet er 100% likt. Men til høsten kommer det noe eksklusivt innhold til xbox 360. Men hvor mye dette kommer til å påvirke den gjennomsnittlige gamer er ikke godt å si.

Lenke til kommentar
Feil! Innholdet er 100% likt. Men til høsten kommer det noe eksklusivt innhold til xbox 360. Men hvor mye dette kommer til å påvirke den gjennomsnittlige gamer er ikke godt å si.

 

Jeg ville valgt den versjonen der jeg får mest for pengene. Enkelt og greit.

MS vil nok ha plakater i butikkene og store klistremerke på coveret, der det står om akkurat dette.

 

Men det er ingen her som vet hvilken som vil selge mest, vi kan kun tippe.

Endret av SPiLL
Lenke til kommentar
Feil! Innholdet er 100% likt. Men til høsten kommer det noe eksklusivt innhold til xbox 360. Men hvor mye dette kommer til å påvirke den gjennomsnittlige gamer er ikke godt å si.

 

Jeg ville valgt den versjonen der jeg får mest for pengene. Enkelt og greit.

MS vil nok ha plakater i butikkene og store klistremerke på coveret, der det står om akkurat dette.

 

Men det er ingen her som vet hvilken som vil selge mest, vi kan kun tippe.

 

Tror du dette eksklusive innholdet MS har kjøpt vil bli gitt bort gratis? Om ikke så får vel ps3 og xbox 360 eiere akkurat like mye innhold når de kjøper GTAIV i april.

 

Nei MS kjøpte nok disse for at ikke GTAIV salget på xbox 360 skulle bli totalt knust av salget på ps3. Med disse pakkene blir nok salget en del jevnere.

Lenke til kommentar
@Kremkatten:

 

 

owned9wz.jpg

 

 

On topic:

 

Jeg vet at PS3 får mange gode titler i år, ingen tvil om det. Men slik det fremstilles skulle man tro X360 og MS rullet rundt som snille hunder og lekte død slik at Sony får fritt spillerom.

 

Slik er ikke tilfellet og PS3 har konkuranse i år som i fjor og den konkuransen er meget tilspisset. Utviklerne begynner å få taket på Wii og Wiimoten, de er meget godt kjent med utvikling til X360 og de begynner å bli godt kjent med utvikling til PS3. I tillegg til inhouse party for alle 3 selskapene som alle lager fantastiske og gode spill til vær enhet, ekslusivt til dem.

 

Så at 2008 blir PS3 sitt år tror jeg ikke får nyttårsrakketen er fyrt opp og jeg skriver 2009 og ser at PS3 gjorde det best.

 

Inntil da vil jeg oppfordre folk til å ikke være bastante i holdningene sine, det blir bare krig og forlis av det.

 

huff jah selveid er vel veleid.. :fun:

 

var helt sikker på at det var det bastant betydde :/ rart det der at to så like ord kan ha så forskjellig betydning. Har liksom hørt "basta" før og har alltid trodd det var gammal italiensk for lausunge.. Da kan du tenke deg hvorfor jeg ble så forundret over det ordet. ja, ja.. godt å endelig få det ut av veien :)

 

OT:

 

Man kan trygt si at 2008 er ps3's år.

Spørsmålet er om salget vil eksplodere slik som vi så med ps2.

 

Det er en god sjanse for det mener jeg. Tenk over det: DVD=Blu-ray.

Lenke til kommentar

Når det gjelder GTA 4 vil tiden vise hvem som selger mest. Jeg har ikke sett at MS har annonsert dette ekstrainnholdet noe særlig slik at det ser ut som de som vet mest om dette er oss som følger med i den kretsen.

 

Angående 2008 er PS3's år gjennstår dette fremdeles å se og det mangler fremdeles beviser på at dette er sant. Det er mer korrekt å si at 2008 har potensialet til å bli PS3's år med tanke på spillutvalget men å hardnakket påstå at det blir PS3 sitt år synes jeg blir feil.

 

Det er greit, vi har stortitler på gang til PS3 men vil ikke akkurat klassifisere Fable 2, Alan Wake eller Banjo-Kazooie 3 som noen småtitler blant X360's sitt utvalg av kommende spill, og flere kommer og i 2008.

 

Er nå en ting man kan være sikker på i alle fall, vi blir ikke å kjede oss med det første.

Lenke til kommentar
Tror du dette eksklusive innholdet MS har kjøpt vil bli gitt bort gratis? Om ikke så får vel ps3 og xbox 360 eiere akkurat like mye innhold når de kjøper GTAIV i april.

Nei MS kjøpte nok disse for at ikke GTAIV salget på xbox 360 skulle bli totalt knust av salget på ps3. Med disse pakkene blir nok salget en del jevnere.

 

Ingen tvil at MS betalte Rockstar for å få tilgang til ekstra innhold. MS vil prøve å få kundene til å velge Xbox 360 versjonen, nå gjenstår det og se om de klarer det.

Lenke til kommentar

Så GTA4 vil selge best på PS3 nå plutselig? Finnes ikke amerika lenger? Det vil garantert selge minst dobbelt så mye på 360 der som PS3.

 

Og hvis MS også setter ned prisene rundt de tider, som er veldig sannsynlig, så blir nok forskjellen enda større.

 

At GTA4 vil selge bedre her i Europa tviler jeg ikke på da de fleste her har fått prentet "Playstation" inn i hodet siden de kunne gå, men at det vil veie opp for forskjellen i amerika er ikke like sikkert.

 

Også morsomt hvordan MGS4 blir bragt opp gang etter gang. MGS3 var en salgsflopp sammenlignet mot MGS2. Det betyr at mange mislikte MGS2.

MGS3 solgte faktisk ikke mer enn 4 millioner på verdensbasis.

 

Men at 360 får det neste Splinter Cell spillet er det ingen som tenker over. Splinter Cell på XBox solgte 3 millioner og det på langt mindre brukerbase og null appell i Japan.

 

Hvis det neste SC spillet blir bra har det full mulighet til å selge minst like mye som MGS4.

Lenke til kommentar

Har PS3 og 360, hvilken som er best mtp. multiplatform bryr meg lite. Jeg kan jo velge å vrake. Men jeg føler egentlig bare at den artikkelen til Gamepro, ja egentlig denne tråden - er fullstendig meningsløs. For det første har 360 hatt et utall multiplatform spill tidligere, som utvilsomt er bedre enn sin Sony-halvdel. Så selv om 3-4 nyere spill er bedre til PS3, så er allikevel 360 den med de beste multiplatform spillene overall.

For det andre, og dette er mer viktig; forskjellene er vanligvis så små at ingen merker forskjell uansett! Den eneste betydelige forskjellen på multispill er hvordan frameraten er. Dårlig framerate kan fort bli ødeleggende, og jeg vet at PS3 har et par spill som har dårligere framerate enn 360-versjonen. Vet ikke om noen spill hvor det er omvendt.

 

Må nesten få lov å applaudere idiotien som har vært ute å gått i denne tråden. Og jeg kom etter ATW og co. rensket tråden! Makan til trolling og ignoranse skal en lete lenge etter. Jeg skal ikke nevne navn, men dere som er så sikre på at X360 er en flaskehals og utdatert, hvor faen får dere dette tullet fra? Jeg har spilt det som er verdt å spille på begge konsollene, og som det er i dag har 360 minst like imponerende spill som PS3, med tanke på grafikk, fysikk osv, AI og slikt.

 

Og ikke kom trekkende med KZ2, det blir bare patetisk. Hvis dere kjøper Sonys hypepiller og faktisk tror på noe de sier om dette spillet, så har dere ikke sett tendensene disse sleipingene har. For å si det sånn; de er ikke fremmed for å lage en prerendret "ikke-gameplay-video" med utrolig grafikk, og så påstå hardnakket at "grafikken er virkelig så bra!" Det samme gjorde de med Motorstorm, Resistance óg, mener jeg å huske.

 

Kan godt hende 2008 blir PS3s år. For 2007 var miserabelt for Sony, hvis kvalitetsspill var en indikator burde 360 solgt 10 ganger mer enn PS3 gjorde i fjor. Slik ble det vel ikke.

Endret av Jakoozie
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-uVTr2vDm

Kommer an på hva man legger i "et sony-år."

Kommer det ut 3 eksklusive titler til ps3 som får 5/6 eller høyere, så

vil jeg si at de har gjort det godt i forhold til 2007 :)

Lenke til kommentar

Hvem bryr seg om hvem det blir sitt år? Det blir uansett Wii sitt uansett(Ps3/360 har ikke samme marked!!!) Helt klar over det, men Wii vinner. Og når det kommer til 360 og Ps3 så er det plass til begge på markede. Så hvem som selger noen prosent mer forstår jeg ikke hva som er så viktig med. Kos dere med den konsollen dere har. Og btw fanboys, 360 er best! I følge randomside.no.

Endret av TaWret
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...