nymo Skrevet 28. februar 2008 Del Skrevet 28. februar 2008 Som tittelen sier. USB-portene funker ikke, hverken de på hovedkortet eller de jeg plugger i fra kabinettet. Har oppdatert BIOS og installert alle drivere. Funket hverken før eller etter. Bør jeg sende inn kortet til retur (Betale over 100 i frakt og vente i 2 uker) eller bare kjøpe et PCI-kort på nærmeste pc-sjappe? Lenke til kommentar
daruu Skrevet 28. februar 2008 Del Skrevet 28. februar 2008 Om det er kjøpt nytt, så betaler du vel ikke for å sende det inn igjen? (eller du betaler, men får igjen dette) Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 28. februar 2008 Del Skrevet 28. februar 2008 Som tittelen sier. USB-portene funker ikke, hverken de på hovedkortet eller de jeg plugger i fra kabinettet. Hva slags testing av USB-portene har du gjort, da? Installert et OS og ikke fått USB til å virke, eller testet på annen måte? Er det mulig å disable USB-portene i BIOS på det hovedkortet du har? Lenke til kommentar
nymo Skrevet 28. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2008 Ja det er mulig å disable dem, men de er enablet. Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 28. februar 2008 Del Skrevet 28. februar 2008 Bør jeg sende inn kortet til retur (Betale over 100 i frakt og vente i 2 uker) eller bare kjøpe et PCI-kort på nærmeste pc-sjappe? Hvis USB-portene ikke fungerer, så er det vel ingen vits i å beholde kortet ... Er det mindre enn 14 dager siden du kjøpte det, så er det vel kanskje innenfor angrefristen, men den gjelder kanskje ikke når du har tatt produktet i bruk? Uansett burde du få innvilget retur av produktet og - antar jeg - refundert beløpet, dersom nettbutikken ved test finner ut at det er en feil på kortet. Dersom nettbutikken ikke finner feil på kortet, så kan det jo hende årsaken er en annen .... Har du f.eks. forsøkt å koble fra "det meste" på hovedkortet og se om du får noen av de innbygde USB-portene (på bakpanelet) til å virke da? Lenke til kommentar
nymo Skrevet 28. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2008 Skal ta en grundig feilsøking på hovedkortet før jeg sender det inn i hvertfall. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå