Gå til innhold

Trenger et sted der jeg kan ha alle e-post kontone mine samlet.

Warz

Anbefalte innlegg

Hei,

Det har seg slik at jeg har aaaaaaalllt for mange e-post kontoer. Jeg trenger virkelig et sted der jeg kan logge inn og administrere alle kontoene. Ideelt ser jeg for meg at jeg logger inn med et brukernavn og passord og vil da få en liste lignende dette:

E-Post kontoer

[email protected] (1)

[email protected] (441)

[email protected] (653)

[email protected] (7)

Deretter kan man klikke på den kontoen man vil lese/slette/svare e-mail fra.

Trenger egentlig støtte for minst dette:

- POP3 kontoer

- Gmail

- Hotmail

Noen tips?

Takker

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har også en del epost kontoer og var borte i det samme problemet som deg for noen år tilbake. Min løsning ble å lage en hovedkonto, så fikk jeg den til å enten hente e-mail fra de andre kontoene (via POP) eller så fikk jeg de andre kontoene til å videresende mailen til hovedkontoen.

Så laget jeg meg flere indentiteter, slik at når jeg svarer på mail fra konto 1 så passer den på at jeg svarer fra Kenneth Myhre - [email protected]

Jeg har testet flere webbaserte epost leverandører i de siste årene. Det er to som skiller seg ut og som dekker mine behov. Jeg har også krav til at webmailen kan vise ÆØÅ etc, og at den må støtte å kunne hente mail via POP, flere identiteter og mappe struktur.

Den billigste, og den med flest funksjoner er godaddy.com ( https://www.godaddy.com/gdshop/email.asp?app%5Fhdr= ). Jeg bruker den til $30/per år. Da kan jeg ha 100 epost kontoer og 2 GB lagring. Men det skal sies at en av grunnene til at jeg bruker denne er fordi jeg har mange domener og derfor mange epost kontoer som jeg har kontroll på/setter opp selv.

Den neste som jeg har brukt i ca to år er http://www.fusemail.com/ , de leverer raske og gode webbaserte e-mail tjenester. De har ikke like mange funksjoner som godaddy.com, men primærfunksjonene jeg (og eventuelt du er ute etter) har dem.

Du kan sette kontoen opp til å hente mail fra alle POP3 kontoene dine. Eller du kan få de andre kontoene til å videresende mailen dit. Du kan også her lage flere idenditeter, så du svarer fra riktig adresse.

Du kan også lage mapper og sette opp regler slik at mail fra konto1 havner i mappen konto1 osv. Dette kan du også hos godaddy.com, og der er det faktisk lettere å sette opp et slikt oppsett.

Fusemail koster minimum $10/pr måned, så altså $120/per år. Så vesentlig dyrerere enn godaddy.com.

Fordelen med fusemail er at de ikke har et så aggresivt spam filter som godaddy.com har. Hos godaddy.com blir en del mail som de annser som spam stoppet før den kommer inn til epost kontoen din. Det kan være dumt om de har merket noe som spam, som egentlig ikke er det. Jeg handlet f.eks fra ett firma i Tyskland, som godaddy.com hadde merket som spam. Fikk aldri en mail fra dem. De måtte sende meg vanlig brevpost, for de fikk mine mail, men jeg fikk aldri svaret fra dem.

Jeg har testet mange andre tjenester, men det er disse to som gir meg det jeg hadde behov for.

Endret av myhken2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...