Traadstarter Skrevet 28. februar 2008 Del Skrevet 28. februar 2008 Det blir mer og mer populært å bytte navn til noe rart. Hversaagod er et godt eksempel. Bør det settes grenser, eller bør folk få lov til å kalle seg akkurat det de vil, akkurat som de får kle seg slik de vil? Lenke til kommentar
Monkeyboy Skrevet 28. februar 2008 Del Skrevet 28. februar 2008 Når man er over 18, bør man selv få bestemme. Men jeg synes at foreldre ikke kan gi barna sine hvilket som helst navn. Tenker på mobbing og hva det gjør med en unge å vokse opp med et villt navn som feks Fruktkurv Takksombyr. Lenke til kommentar
Traadstarter Skrevet 28. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2008 Jeg tenkte på når man er myndig, ja. Lenke til kommentar
Awesome X Skrevet 28. februar 2008 Del Skrevet 28. februar 2008 Jeg ser ikke noe problem i at folk få velge sitt navn fritt. Det kan bli noen rare navn der ute, men hva så? Når ble det forbudt å ikke være normal? Ønsker man å hete 9na (et navn som ikke er lovlig btw.) istedet for Nina, hvorfor skal man ikke få lov til det? Men begrensninger i foreldres rett til navnsettning av barn burde selvfølgelig være. Lenke til kommentar
Traadstarter Skrevet 28. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2008 Plutonium er ulovlig som navn, fordi mange forbinder det med noe negativt. Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 28. februar 2008 Del Skrevet 28. februar 2008 Det blir mer og mer populært å bytte navn til noe rart. Hversaagod er et godt eksempel. Bør det settes grenser, eller bør folk få lov til å kalle seg akkurat det de vil, akkurat som de får kle seg slik de vil? Vel, det er vel ikke lov å gå på byen kun iført topplue ... Og det er vel rimelig at ingen andre enn originalen bør få lov til å kalle seg "Kong Harald". En eller annen slags Kardemommelov er vel OK her, men slike lover er jo gjenstand for en god del tolkning, da. - Olav Denhellige Plutonium er ulovlig som navn, fordi mange forbinder det med noe negativt. Hva med Plutonius? Det høres ikke så farlig ut ... Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 28. februar 2008 Del Skrevet 28. februar 2008 Jeg synes man bør kunne kalle seg akkurat hva man vil, sålenge det ikke blir en byrde for andre. Fornavn Etternavn kan f.eks. være et navn som kan føre til mye plunder for andre. Tror jeg skal bytte navn til Henning X, og få en doktorgrad, så må alle kalle meg Doktor X Lenke til kommentar
V5R1X Skrevet 28. februar 2008 Del Skrevet 28. februar 2008 (endret) Ønsker man å hete 9na (et navn som ikke er lovlig btw.) istedet for Nina, hvorfor skal man ikke få lov til det? Det blir kanskje unødvendig vanskelig for folk som ikke snakker norsk å forstå hvordan navnet skal uttales. Ninena Neunna Nuevena ...på den andre siden kunne jo kanskje dette ha vært morsomt... Endret 28. februar 2008 av J-Core Lenke til kommentar
Feltherre Skrevet 28. februar 2008 Del Skrevet 28. februar 2008 Så lenge man er myndig så burde man få lov til å kalle sag hva man vil,men da må man ta de potensielle negative konsekvensene dette medfører. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå