Joachimv Skrevet 28. februar 2008 Del Skrevet 28. februar 2008 Har per i dag en SATA brenner, men ønsker å bruke denne SATA-porten på en disk til istedenfor. Brukte tidligere IDE, fordi jeg ikke hadde SATA-brenner. MEN, da skal jeg tilbake til IDE, eller hva er best? fordeler og ulemper? Ikke verre enn å kjøpe et SATA-kontrollerkort til en 500kr, da får jeg jo flere proter også. Men uansett, forskjellen mellom IDE og SATA med tanke på DVD-brennere? Lenke til kommentar
Fruktkake Skrevet 28. februar 2008 Del Skrevet 28. februar 2008 Du vil ikke merke noen forskjell annet enn at S-ATA er mer praktisk pga liten størrelse og at du slipper å fikle med pins når du kobler flere sammen. Lenke til kommentar
SuXz0r Skrevet 28. februar 2008 Del Skrevet 28. februar 2008 Den strørste forskjellen er vel de brede "remsene" på IDE, men vet det finnes IDE kabler der "remsa" er rullet sammen til en sirkel (ca 1,5-2 cm i diameter). IDE har også lavere hastighet enn S-ATA.(133mb/s vs 3.0 gb/s, tatt fra wiki) Suxz0r Lenke til kommentar
Fruktkake Skrevet 28. februar 2008 Del Skrevet 28. februar 2008 Hastigheten har ingenting å si, brennerne klarer ikke å utnytte kapasiteten til IDE engang. Lenke til kommentar
Joachimv Skrevet 28. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2008 Hastigheten har ingenting å si, brennerne klarer ikke å utnytte kapasiteten til IDE engang. var det jeg trodde. Byttet til SATA nettopp pga at IDE-kabelen er et rent helvete egentlig Lenke til kommentar
SuXz0r Skrevet 28. februar 2008 Del Skrevet 28. februar 2008 (endret) Hvis du ikke har noe i mot IDE bortsett fra kablene så ser jeg ikke noe grunn til ikke gå for det. Jeg for min del liker best å ha S-ATA da det er en del lettere å gjemme enn IDE, med tanke på luftgjennomstrømming SuXz0r Endret 28. februar 2008 av SuXz0r Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå