Gå til innhold

4 GB ram på Fujitsu Simens

DRGOOD

Anbefalte innlegg

Hei jeg vet mange har spurte om det samme før, men trenger bare et svar for min PC, har 1024 MB ram (2 av 4 plasser brukt) og har tenkt og kjøpe meg 4 GB ram (2x2GB), jeg har XP home edition 2002, PCen er fra Fujitsu Simens, har en Intel Pentium 4 3.07 Ghz prossesor, jeg er ganske sikker på at home edition ikke er 64-bits men selv om det er 32 så får jeg ytet 3.5 GB av rammen min og det er bra, så jeg lurer bare om jeg kan bruke 4 GB ram på PCen min uten at det skal komme opp masse feilmeldinger og dritt. Orker ikke bruke 1000 spenn på å fucke opp Pcen min, så tror du PCen min kjører 4 GB ram bra? eller 3.5 GB av dem da. Og XP home edition 2002 er 32-bits ikkesant?

Endret av Liekwtf
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Du må finne ut hvor mye ram hovedkortet ditt takler(det vil si at du må vite navnet på det)

Men hvis det er ett par år gammelt så er det ikke på langt nær sikkert at det går med 4gb ram dessverre

hmmmm hvordan ser jeg d? Pcen er litt over 1 år gammel btw

Lenke til kommentar

Å oppgradere til 4gig RAM er uproblematisk. På 32-bit operativsystem vil du få kunne bruke litt under: (4gig minus skjermkortminnet ditt).

Det er jo lurt å sjekke at hovedkortet støtter 4gig RAM da, men det gjør det 99,9% sikkert, ved mindre det er skikkelig eldgammelt, spesiellt om det er en stasjonær (hvilket jeg anntar det er utifra prosessoren som står i).

-Stigma

Lenke til kommentar

Du kan også bruke Everest. Jeg bruker Everest Home Edition (gratis), men jeg fant ikke noe nedlasting for det på siden deres. Men du kan jo laste ned trialversjonen av Everest Ultimate Edition her: http://www.lavalys.com/products/download.p...=UE&lang=en.

Blir det problematisk for meg om jeg kjøper 2x2GB? Har et Intel D915PBL hovedkort.

Edit: Jeg har mest sannsynlig 32-bit. Vet ikke hvordan man sjekker det.

Endret av Bozzeye
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...