Perkeleh Skrevet 28. februar 2008 Del Skrevet 28. februar 2008 Noen som har lyst til å hjelpe meg litt med å sette opp egen hjemmeside/server? Skal bruke min egen stasjonære PC som står på 24/7.. Det jeg kunne tenke meg, er ei hjemmeside som gir besøkende (med passord-tilgang f.eks.) tilgang til filer jeg deler på PCen, og kan laste de ned på sin PC. Har prøvd litt fram og tilbake, bl.a. med WAMP, men har ikke spess god peiling på dette. Har også sett på JSAS ( Joomla! Stand Alone Server) men vet ikke om det er vits i å laste ned dette. Har googlet masse etter dette, men føler ikke at jeg kommer noen vei.. Har skaffet host da Tenkte også på å legge inn linux, men vet ikke hvordan det funker til dette i forhold til XP.. Ble sikkert rotete og fullt av leifs, men men.. Takker for svar Lenke til kommentar
hølands_gutt Skrevet 28. februar 2008 Del Skrevet 28. februar 2008 er med på denne Lenke til kommentar
semafor Skrevet 28. februar 2008 Del Skrevet 28. februar 2008 Siterer meg selv. Slik tror jeg du kan lære mye: Installer Vmware Player, kjør Ubuntu server, installer LAMP og lek med Wordpress eller andre CMS. Lenke til kommentar
Perkeleh Skrevet 28. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2008 Siterer meg selv. Slik tror jeg du kan lære mye: Installer Vmware Player, kjør Ubuntu server, installer LAMP og lek med Wordpress eller andre CMS. Lett for deg å si, du som har peiling.. Lenke til kommentar
semafor Skrevet 29. februar 2008 Del Skrevet 29. februar 2008 Og hvordan fikk jeg peiling? Det kom til meg i en drøm. Jeg ville ikke satset på å være like heldig selv; prøv og feil! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå