Nilsss Skrevet 28. februar 2008 Del Skrevet 28. februar 2008 Hei. Ser ut til at jeg har fått en hel del småriper i et par av viduene på bilen. Stammer antageligvis fra en dårlig snø skrape. Syntes utrolig godt når sola står på. Finnes det noen måte og få bort disse? Lenke til kommentar
Proxes Skrevet 28. februar 2008 Del Skrevet 28. februar 2008 Kan du kjenne ripene med neglen? Lenke til kommentar
Nilsss Skrevet 29. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 29. februar 2008 (endret) Kan du kjenne ripene med neglen? Bare noen av de så vidt. Men var innom bilextra og de sa at det var mulig og få fiksa det , men de kunne ikke hjelpe meg. Endret 29. februar 2008 av Nilsss Lenke til kommentar
Proxes Skrevet 29. februar 2008 Del Skrevet 29. februar 2008 Tror ikke du kan få fjernet de hvis de kjenner de med en negl. Har du derimot små riper, som "vaskeroser" kan de fjernes med en poleringsmaskin og en kraftig lakkrens/rubbing. Lenke til kommentar
ChristR Skrevet 29. februar 2008 Del Skrevet 29. februar 2008 3M har en fin rutepolish. Problemet som ofte oppstår når man polerer ruter, er at det legger seg produkt i de andre ripene som man ikke får bort. Noe som fort kan bli irriterende. Lenke til kommentar
Nilsss Skrevet 29. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 29. februar 2008 3M har en fin rutepolish. Problemet som ofte oppstår når man polerer ruter, er at det legger seg produkt i de andre ripene som man ikke får bort. Noe som fort kan bli irriterende. ok. Men går ikke det an og spyle det vekk med høytrykk? Lenke til kommentar
Leomax Skrevet 18. april 2008 Del Skrevet 18. april 2008 Folkene som bruker bilpleiemiddel fra Cartec har tilgang til noe glasspolish tilsatt diamantstøv. Dette er svært effektiv for fjerning av slitasje skader etter vinduspussere på frontrute. For å unngå riper i vindusrutene, bruk isskrape av plast. Det skader heller ikke å bruke Rain-x eller lignende på alle vindu. Dette gjør isskraping til en lek. Lenke til kommentar
ThorB Skrevet 4. mai 2008 Del Skrevet 4. mai 2008 (endret) kunne godt ha tenkt meg noen tips til det samme for frontruta. men til meg var det rett å slett for at jeg er en bil-noob, å greide å montere den ene vindusviskeren for dårlig (fant dette ut i 70km i timen. hehe ). ganske fersk. men det som skjedde var at vindusviskern laga en fin halv sirkel, linja opp med passasjer-viskern. kjenner ikke ripa med fingern. men den vises godt da ruta er dimmet ned (eller hva det heter)... har ikke vært å spurt noen fagfolk ennå men. noen verksted å anbefale i Trondheim? Endret 4. mai 2008 av ThorB Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå