toazty Skrevet 28. februar 2008 Del Skrevet 28. februar 2008 lurer litt på hvorfor noen kunder har fått nye sim kort tilsendt i posten, pga overgang til network Norway's nett , jeg fikk mitt onecall abn. i 2006, og jeg har ikke fått beskjed om noen verdens ting min mor som har hatt dette abn, siden i høst har fått tilsendt et nytt simkort fra oncall forrige uke, og i brevet står det at de gamle simkortene må byttes ut natt til 29,02,08 jeg vet om flere som har fått nye simkort, men jeg vet om enda flere onecall kunder som ikke har hørt noen ting om denne saken.. Lenke til kommentar
Mr. P Skrevet 28. februar 2008 Del Skrevet 28. februar 2008 http://www.onecall.no/index.php?content=nw...;product=mobile Lenke til kommentar
toazty Skrevet 28. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2008 og da kommer spørsmålet mitt... hvorfor har ikke jeg mottatt noe brev og nytt simkort? Lenke til kommentar
knutaj Skrevet 28. februar 2008 Del Skrevet 28. februar 2008 Forstår det slik at overflyttingen skjer gradvis. Nettet til Network Norway er uansett ikke oppe ennå (hvertfall ikke her jeg sitter noenlunde sentralt i Oslo, så eneste forskjell i praksis når man setter inn nytt SIM-kort er at man mister 3G. Hadde jeg vært deg, hadde jeg bare vært glad til og håpt at det drøyde i det lengste før du fikk tilsendt nytt SIM-kort. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9 Skrevet 28. februar 2008 Del Skrevet 28. februar 2008 og da kommer spørsmålet mitt... hvorfor har ikke jeg mottatt noe brev og nytt simkort? Da får du det senere. Kundene blir flyttet i puljer og så lenge NWN ikke har gått på lufta (unntatt i Rogaland) er det ingen hast. Lenke til kommentar
toazty Skrevet 28. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2008 eg bor i rogaland... og bor vel 10 min fra min mor som har fått nytt sim kort.. jaja.. jeg koser meg med super 3G hver dag.. så hvis NWN ikke tilbyr dette så håper jeg nytt simkort aldri kommer.. Lenke til kommentar
Da_Boss Skrevet 29. februar 2008 Del Skrevet 29. februar 2008 (endret) Forsinket aktivisering av SIM-kort - 28.02.2008 Prosessen med å aktivisere SIM-kort er dessverre noe forsinket, og enkelte kunder kan derfor ikke bruke det nye SIM-kortet. Vi jobber med å få rettet opp dette og SIM-kort vil fortløpende bli aktivisert utover i dagen. Du trenger derfor ikke å ta kontakt med oss, da vi har full fokus på å rette opp dette. Vi vil samtidig beklage ulempene denne forsinkelsen påfører deg. Med vennlig hilsen One Call Deaktiviseringen av gamle sim-kort klarte de dessverre fint, så nå sitter jeg her med mobil som ikke kan motta sms eller samtaler... hmmm de hadde tydligvis ikke deaktivert sim-kortet mitt helt enda, kan faktisk motta samtaler, men sms mottar jeg ikke. andre som har samme problem? Problemer med SMS Fredag 29.02.2008 Grunnet problemer med SMS-sentral hos vår nettleverandør vil mange av våre kunder for øyeblikket oppleve problemer med å sende og motta SMS. Det jobbes for fullt med å løse problemet. Ingen rettetid er foreløpig estimert. Der fikk jeg svar på mine sms problemer... Endret 29. februar 2008 av Da_Boss Lenke til kommentar
torbjornen Skrevet 29. februar 2008 Del Skrevet 29. februar 2008 Sjekk at nummeret for meldingssentral er +4747919000. Lenke til kommentar
knutaj Skrevet 29. februar 2008 Del Skrevet 29. februar 2008 Burde vel strengt talt opplyses om SMS-problemer her? http://www.onecall.no/index.php?content=st...p;product=mobil Syns forsåvidt det begynner å bli mye rart fra OneCall nå. Hadde håpet at nå hvor nye eiere er på plass, så ville fokuset flyttes mer over på å levere varer til eksisterende kunder. Dessverre ser det ut til at det å vokse fort er første pri, samtidig som hvertfall jeg har inntrykk av at de lider under å ha vokst for mye for fort. Lenke til kommentar
torbjornen Skrevet 29. februar 2008 Del Skrevet 29. februar 2008 (endret) Når Telenor har problem eller utkoplingar vert ikkje dette opplyst på sida deira for driftsmeldingar. I området der eg bur var mobildekninga ute i eit døgn, utan at det var opplyst. Så det er i så fall ikkje berre One Call det er "mykje rart" med. Uansett, sider med driftsmeldingar er til for å brukast. Kan elles legge til at eg får både sendt og teke imot sms med mitt One Call abonnement, som vart overført til Network Norway 19/2. Endret 29. februar 2008 av torbjornen Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9 Skrevet 1. mars 2008 Del Skrevet 1. mars 2008 For spesielt interesserte kan jeg nevne at jeg roamet på UMTS-nett i Sverige tidligere idag. Husker ikke hvilket, de heter noe med Sverige begge to. Lenke til kommentar
thevoice Skrevet 2. mars 2008 Del Skrevet 2. mars 2008 Det som heter noe med Sweden er nok Tele 2 og Telia sitt 3G-nett i Sverige. Om det par måneder kommer det nok kraftig reduserte data og SMS-roaming-priser i EU grunnet varsel om inngrep hvis de ikke skjerper seg. Lenke til kommentar
Snurre2000 Skrevet 2. april 2008 Del Skrevet 2. april 2008 Jeg kan ikke lenger sende sms (ringe og motta går fint). Funket en stund etter skiftet simkort, men nå er det bare tull... Noen råd? Onecall har jo de beste prisene! Lenke til kommentar
bjorna Skrevet 2. april 2008 Del Skrevet 2. april 2008 Har samme problem, men regner med at det som står på driftsmeldinger på nettsidene til onecall kan være rett Problemer med å sende SMSOnsdag 02.04.2008 kl 14:20: På grunn av en feil i nettet er det øyeblikket problemer med å sende SMS for våre mobilkunder. Feilretting pågår. Feilen ventes rettet i løpet av kort tid. link Lenke til kommentar
MOBBEN Skrevet 2. april 2008 Del Skrevet 2. april 2008 Har hatt simkort-problemet siden 17.03. Fikk nytt simkort fra onecall(onecall-U1), men det funker ikke på min mobil: Motorola Motorazrv3xx. Jeg får ikke tak i telefonlistene, og dermed ruller timeglasset uten at noe skjer. Kan derfor heller ikke sende sms. Simkortet virker på andre mobiler - Sony Ericsson og Nokia. Testet NetCom-simkort på min mobil, og dette virket. Konklusjon: onecall-simkortet passer ikke i min telefon. Onecall skulle sende meg nytt kort for en uke siden, men hittil har intet skjedd. Onecall er jo rimelig, men det får jo være grenser for tålmodighet .... Lenke til kommentar
CellularDude Skrevet 2. april 2008 Del Skrevet 2. april 2008 I morgen kl. 06.00 skal mitt nye SIM-kort aktiveres. Regner med at det kan bli trøbbel. Gjelder et faktura-abonnement. Har nemlig et annet abo. Hos One Call, et kontant-abo. Det ble aktivert forrige uke, men det gikk ikke an å sende SMS fra det. Kanskje det hadde vært en ide å vente med aktivering en stund, til problemene var løst? Nå blir strømmen av forbanna kunder ennå større, og kundeservicen deres har vel nok å gjøre som det er allerede. One Call bør definitivt gi kundene en kompensasjon for disse ulempene! Lenke til kommentar
MOBBEN Skrevet 3. april 2008 Del Skrevet 3. april 2008 (endret) Ja, onecall får store problemer nå. Har ventet 1 time på "kundeservice", og får hele tiden beskjed om at "du rykker stadig framover i køen. Vennligst vent på svar". Håper dette fører til en massiv protest fra kundene, og at onecall blir presset til samme prosedyre som mtulink. Ellers er det over og ut. Endret 3. april 2008 av MOBBEN Lenke til kommentar
Jethro Skrevet 3. april 2008 Del Skrevet 3. april 2008 Jeg satt i det nye SIM-kortet fra One Call i dag, men det er kun plass til 50-SIM-numre! Det forrige SIM-kortet hadde plass til 250... Får vel sende en epost til One Call. Tar vel over 14-dager før jeg får noe svar fra dem. Lenke til kommentar
MOBBEN Skrevet 3. april 2008 Del Skrevet 3. april 2008 Etter 1 time og 28 minutter ble "samtalen" med kundeservice brutt. Helt bortkastet tid, og heller ikke siste dagers e-mail er besvart. Hva nå? Lenke til kommentar
torbjornen Skrevet 3. april 2008 Del Skrevet 3. april 2008 (endret) Høyrest ut som ein dyr samtale. Etter som det ser ut har eg eit simkort av kvar type. Fakturakortet har 250 plassar, det vart aktivert 19/1. Dessutan har eg eit kontantabonnement (opprinneleg One Mobile kontant, som var billegast på data for snart 2 år sidan). Det har eg tenkt å bruke ut, for så å seie det opp. Her vart NwN-kortet aktivert 25/3. Det står onecall-1 på skjermen, og kortet har berre 50 plassar. Aktiveringa av begge korta har gått greit. Det eg lurer på er om det er dei nyaste korta som har berre 50 plassar, eller om kontantabonnement generelt har færre plassar enn faktura. Ikkje det at det betyr noko, men interessant å vite ... Endret 3. april 2008 av torbjornen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå