Gå til innhold

E8400 i Norge ?


BrorBsd

Anbefalte innlegg

Denne opppfører seg akkurat som min X6800 (65nm). Villig som bare f*** på stock volt til ca 3.6G, deretter man man 'pøse på' med vcore. Forskjellen er dog at temperaturen på kjernene er vesentlig lavere enn X6800.

 

Nah.. lei denne chippen allerede - den ligger på bruktmarkedet (ny rekord :p )

 

 

Vargtass.

Så bruker du f.eks. 1.38 i bios så failer den i prime?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Uff det var dårlige nyheter :( da blir det netshop angrefrist, også må jeg utsette nye pcen igjen til jeg finner en bra batch som jeg sikkert aldri gjør :cry:

 

Hva er en bra Batch da? (vis jeg forsto hva du mente)

Er det noe forskjell på de E8400'ene som har kommet ut?

Har selv Batchnr: 100403 på min E8500

 

Edit:

Min E8500 ble pakke 14/3/08 i Malaysia

Endret av OpelPower
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
OCCT feiler et sted mellom 1.375 og 1.400 ja.

Uff det var dårlige nyheter :( da blir det netshop angrefrist, også må jeg utsette nye pcen igjen til jeg finner en bra batch som jeg sikkert aldri gjør :cry:

 

Ikke ta sorgene på forskudd.

Og ikke bruk "angreretten" på den måten. :thumbdown:

Gjør som "skikkelige menn" :)

Som Vargtass.

Selg den på bruktmarkedet.

Slik "syk" etterspørsel det er kan det godt hende du får like mye/mer enn du ga den for den selv. :)

 

Sjekket litt på Intels produktsider idag.

Intel har satt "absolutt" max VCore til 1.45 på E8n00, med max "range" (Speedstep) inntil 1.365.

Så da har jeg satt VCore til 1.45 i Bios som gir 1.44 idle og 1.36-1.37 load @ 3.85.

Ikke 4.0Ghz, men "greit nok" sammen med 2 x 8800 GT.

Lenke til kommentar
Sjekket litt på Intels produktsider idag.

Intel har satt "absolutt" max VCore til 1.45 på E8n00, med max "range" (Speedstep) inntil 1.365.

Så da har jeg satt VCore til 1.45 i Bios som gir 1.44 idle og 1.36-1.37 load @ 3.85.

Ikke 4.0Ghz, men "greit nok" sammen med 2 x 8800 GT.

 

Nyttig info, kansje jeg slipper å bytte cpu om en måned..

Lenke til kommentar
K takker, det var noe slikt jeg også så for meg, så nå har jeg kjøpt meg et beist av en Celeron 420 1,6 GHz som jeg får bruke intil videre.

Det lille beistet er et morsomt lite overklokkings beist som det ikke gjør noe å overklokke for mye til at den smelter fordi den er så billig :D:p

Jeg venter også på e8400, som jeg tror kommer til å være utørket lenge i norge fordi den er så populær så folk bestiller den hele tiden og den kommer til å være mye utsolgt hvis du ikke er kjapp til å bestille.

 

 

 

-manidress

Lenke til kommentar
Uff det var dårlige nyheter :( da blir det netshop angrefrist, også må jeg utsette nye pcen igjen til jeg finner en bra batch som jeg sikkert aldri gjør :cry:

 

Hva er en bra Batch da? (vis jeg forsto hva du mente)

Er det noe forskjell på de E8400'ene som har kommet ut?

Har selv Batchnr: 100403 på min E8500

 

Edit:

Min E8500 ble pakke 14/3/08 i Malaysia

 

 

Et eksempel på en bra batch er:

Q745A553 som trenger 1.24000 volt for å være stabil på 4.00 GHz

og ikke Q802A492 som trenger 1.43V på samme frekvens. Man kan kanskje klare 4.5Ghz på 1.4V med den andre batchen og det er syk stor forskell. :ohmy:

100403 er ikke et batch nummer, det begynner alltid på Q7 eller Q8, det står på esken.

Liste på noen bra batcher her.

Endret av Iceman22
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Uff det var dårlige nyheter :( da blir det netshop angrefrist, også må jeg utsette nye pcen igjen til jeg finner en bra batch som jeg sikkert aldri gjør :cry:

 

Hva er en bra Batch da? (vis jeg forsto hva du mente)

Er det noe forskjell på de E8400'ene som har kommet ut?

Har selv Batchnr: 100403 på min E8500

 

Edit:

Min E8500 ble pakke 14/3/08 i Malaysia

 

 

Et eksempel på en bra batch er:

Q745A553 som trenger 1.24000 volt for å være stabil på 4.00 GHz

og ikke Q802A492 som trenger 1.43V på samme frekvens. Man kan kanskje klare 4.5Ghz på 1.4V med den andre batchen og det er syk stor forskell. :ohmy:

100403 er ikke et batch nummer, det begynner alltid på Q7 eller Q8, det står på esken.

Liste på noen bra batcher her.

 

 

Så var det det med QA på kilder da. :)

 

Men, på den annen side..

 

Slike poster(Iceman) er jo en god bekreftelse på hvordan urealistiske "klokkemyter"/"gode-batch" oppstår.

 

Her er en "screenie" av min E8400(under).

Bør vel være innlysende at det er en bug i CPU-Z ver.1.44, noe som også burde være innlysende for de som har testet en del CPU'er/fulgt med litt.

Gitt at man følger linken til Iceman og ser at "superbatchen" har en load temp på nær 60 grader, noe min CPU må ha noe over 1.4 VCore (load) for å "oppnå".

 

Pleaze folkens... ikke sluk rått alt det som postes på ulike forum.

:)

post-40756-1206814059_thumb.jpg

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Uff det var dårlige nyheter :( da blir det netshop angrefrist, også må jeg utsette nye pcen igjen til jeg finner en bra batch som jeg sikkert aldri gjør :cry:

 

Hva er en bra Batch da? (vis jeg forsto hva du mente)

Er det noe forskjell på de E8400'ene som har kommet ut?

Har selv Batchnr: 100403 på min E8500

 

Edit:

Min E8500 ble pakke 14/3/08 i Malaysia

 

 

Et eksempel på en bra batch er:

Q745A553 som trenger 1.24000 volt for å være stabil på 4.00 GHz

og ikke Q802A492 som trenger 1.43V på samme frekvens. Man kan kanskje klare 4.5Ghz på 1.4V med den andre batchen og det er syk stor forskell. :ohmy:

100403 er ikke et batch nummer, det begynner alltid på Q7 eller Q8, det står på esken.

Liste på noen bra batcher her.

 

 

Så var det det med QA på kilder da. :)

 

Men, på den annen side..

 

Slike poster(Iceman) er jo en god bekreftelse på hvordan urealistiske "klokkemyter"/"gode-batch" oppstår.

 

Her er en "screenie" av min E8400(under).

Bør vel være innlysende at det er en bug i CPU-Z ver.1.44, noe som også burde være innlysende for de som har testet en del CPU'er/fulgt med litt.

Gitt at man følger linken til Iceman og ser at "superbatchen" har en load temp på nær 60 grader, noe min CPU må ha noe over 1.4 VCore (load) for å "oppnå".

 

Pleaze folkens... ikke sluk rått alt det som postes på ulike forum.

:)

Du er en heldig gris fordi du har e8400,den er jo helt tørka ut i norge så du har sikkert bestilt fra utlandet , hvis ikke du har vært noen av de heldige her i norge som har klart å fått bestilt fra norge.

Endret av manidress
Lenke til kommentar

Ja du har et poeng der TL1000S at noen kan være fake, men jeg har lest gjennom en tråd på XS med over hundre sider, og der var det klare bevis på at det finnes batcher som klarer 4ghz ++ i orthos 12 timer stabilt på 1.3V +/- , og det er nok :)

Foressten, hvilken volt trenger cpuen din for å være stabil 4ghz og hvilken batch er det?

Endret av Iceman22
Lenke til kommentar
Et eksempel på en bra batch er:

Q745A553 som trenger 1.24000 volt for å være stabil på 4.00 GHz

og ikke Q802A492 som trenger 1.43V på samme frekvens. Man kan kanskje klare 4.5Ghz på 1.4V med den andre batchen og det er syk stor forskell. :ohmy:

100403 er ikke et batch nummer, det begynner alltid på Q7 eller Q8, det står på esken.

Liste på noen bra batcher her.

 

Jo lavere Batch jo lettere blir det å klokke dem på lav vcore?

 

Ser nå at jeg har Q807A067 :/

Lenke til kommentar
Jo lavere Batch jo lettere blir det å klokke dem på lav vcore?

 

Ser nå at jeg har Q807A067 :/

Nei det er ikke sånn det er, det er helt tilfeldig hvor bra de er og ikke er, men samme batch nr skal være identiske.

Kan du ikke teste litt overklokking med den da?

 

Får ikke mitt X48 før til uka.

Har nå et Asus P5N-E SLI

Tror ikke HK mitt er noe serlig å overklokke med over 400 fsb..

Så har ikke testa, har kun satt E6850 på 3,6ghz uten å prøve på noe mere..

Sto på auto vcore til 1,56, det ga kun 55grader i prime95...

Har satt den ned til 1,46 nå, mener temp var 45-48 eller noe da...

Endret av OpelPower
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Du er en heldig gris fordi du har e8400,den er jo helt tørka ut i norge så du har sikkert bestilt fra utlandet , hvis ikke du har vært noen av de heldige her i norge som har klart å fått bestilt fra norge.

 

Har ikke noe med å være heldig å gjøre.

Noen av oss her på forumet kjøpte de første versjonene av E8400.

Sjekk denne tråden som dere alle burde forholde dere til istedet for å starte flere tråder. :)

 

@Iceman:

Har ikke noe med "fake" å gjøre.

Det har med kunnskap om det man driver med.

Dersom man som flere her setter VCore til Auto kan man ikke påberobe seg noeshomelst med tanke på VCore "målt" av ulik software. Tipper det er tilfellet for "brodern" til hans2k :)

CPU-Z ver. 1.43 viser eksempelvis korrekt for min E8400. Ver. 1.44 gjør det ikke.

 

Jeg ønsker bare å presisere at mange har en tendens til å "hausse opp" forventningene en smule.

Det var tilfelle for introduksjonen av Core 2 (var selv litt "skyldig" der :blush:), men akter ikke å gjenta det.

45nm-utgavene fra Intel er meget bra CPU'er, ingen tvil om det, men de er ikke "revolusjonerende" mye bedre enn de siste utgavene, f.eks G0 av 65nm.

 

Til slutt:

Ikke ta postinger/resultater fra ulike "ekstrem-forum" som facit for klokkbarheten relatert til stabil bruk.

Lenke til kommentar

Har en E8400 fra Q807A067 batchen, måtte opp mot 1.45v+ bare for å boote til windows, ikke snakk om å få den stabil igjen. Senka den til 3.84ghz, virka heller ikke spesielt stabil på >1.45v, som jeg helst ikke vil oveskride, så nå kjører jeg 1.344v idle (ifølge cpu-z, husker ikke helt hva d ble i bios, 1,375v eller 1.4v tror jeg) på 3,6ghz, tok en kjapp runde i orthos i en halvtime og virker stabil.

Må innrømme at jeg er skuffa, hadde håpet på å få pusha den til 4ghz. Mulig jeg går tilbake til 425FSB (3.84ghz), men må såpass høyt på vcore for å få den stabil at jeg er ikke sikker... dessuten vil ikke rammen boote på 4-4-4-12 høyere enn 400 FSB :/.

Jaja.

 

Then again, hovedkortet mitt er ikke noe super entusiast kort, Asus P5K. Er det for svakt til high-end overklokking? Er ikke så voldtsomt høyt jeg presser FSB'en så man skulle ikke tro det...

Endret av Roy E
Lenke til kommentar

Roy E, vis E8400 er såræva å klokke med. Er det jo bedre med E6850 da:/

 

Har nå kjøpt E8500 får å kjøre minst 4ghz (helst 4,2) 100% stabilt, ser ikke ut som det går vis E8x00 ikke vil tåle over 1,45 stabilt :/

 

Er der sånn at jeg ikke får kjørt på 1,5+ i vcore stabilt??

Endret av OpelPower
Lenke til kommentar
Jeg har også bestilt fra Amentio, og begynner og bli lei. Jeg vurderer og bestille prosessoren fra netshop.no, er det en bra side ?. Men når jeg bestilte prosessoren bestilte jeg også et kabinett (Antec 900) og et hovedkort (Gigabyte og noe). Så er det mulig for meg og bare avbestille prosessoren og få igjen pengene ?. Eller må jeg avbestille alt ?. Og hvis jeg får avbestilt prosessoren tror dere jeg da vil få kabinettet og

hovedkort om ikke så lenge ? (det hadde de på lager)

 

Hei, jeg har nylig gjort en avbestilling på en annen vare som hang i bestillingen min fra Amentio. Dette fungerte ved at de førte pengene for denne varen tilbake på kreditkortet som jeg hadde brukt. Jeg mener å huske at jeg måtte sende en e-mail til [email protected] Etter et par dager var pengene returnert, null problem. Så langt har jeg kun positive ting å si om å handle med Amentio, vi kan ikke klandre dem for at leverandøren de bestiller e8400 fra ikke får inn prosessorer.

 

Ettersom at jeg er den lykkelige eier av en Celeron 420 @3,2GHz så har jeg ikke brydd meg med å gjøre om bestillingen :yes:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...