lolvik Skrevet 28. mars 2008 Del Skrevet 28. mars 2008 Der var min ankommet. Var nettop ute å henta pakkeseddelen. 1564kr fra netshop inkludert frakt Lenke til kommentar
Iceman22 Skrevet 28. mars 2008 Del Skrevet 28. mars 2008 (endret) Hei, er det noen som har fått denne batchen? Q802A492Det står det på selve prosessoren for de som ikke vet hvor det står. Fikk samme batch som deg. Håper jeg får tid til litt testing i kveld. (HK i sigg - bios 0504). Vargtass Edit: batch står på esken også. Legg resultater her da når du får testet den gleder meg å høre hvilken volt den trenger for å være 24/7 stabilt på 4ghz. Anbefaller å bruke 1.2V som vtt voltage, 1.45V NB og 1.60V SB. Lykke til Endret 28. mars 2008 av Iceman22 Lenke til kommentar
Krukke Skrevet 28. mars 2008 Del Skrevet 28. mars 2008 Noen som har erfaring med Amentio? Jeg bestilte en E8400 igår og ETA står på 31.03.08. Noen som kan si meg sånn ca. nårtid dere tror jeg kommer til å få den? Lenke til kommentar
Mr_Tiger Skrevet 28. mars 2008 Del Skrevet 28. mars 2008 Noen som har erfaring med Amentio? Jeg bestilte en E8400 igår og ETA står på 31.03.08.Noen som kan si meg sånn ca. nårtid dere tror jeg kommer til å få den? Til sommeren, Amentio er jo ikke kjent for å være raske med leveringene. Lenke til kommentar
Krukke Skrevet 28. mars 2008 Del Skrevet 28. mars 2008 Noen som har erfaring med Amentio? Jeg bestilte en E8400 igår og ETA står på 31.03.08.Noen som kan si meg sånn ca. nårtid dere tror jeg kommer til å få den? Til sommeren, Amentio er jo ikke kjent for å være raske med leveringene. Jeg mente seriøse svar -.- Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 28. mars 2008 Del Skrevet 28. mars 2008 Noen som har erfaring med Amentio? Jeg bestilte en E8400 igår og ETA står på 31.03.08.Noen som kan si meg sånn ca. nårtid dere tror jeg kommer til å få den? Til sommeren, Amentio er jo ikke kjent for å være raske med leveringene. Jeg mente seriøse svar -.- Det var da like seriøst som ditt spørsmål? Eller håper du det sitter noen på forumet som har ansvaret for logistikken til Amentio? Dersom du ikke var klar over det er Amentio en av flere som ikke har eget lager, men kun "speiler" ett sentralt lager. De har mao null peil/kontroll på lagerbehandlingen enn enhver annen som kan spørre på f.eks. Norek, som igjen "speiler" ett "remote" lager... i f.eks. China. Når det gjelder alle 45nm så er etterspørselen langt over tilbudet, og "forventet/ubekreftet leveringsdato" er ren gjetning. Smør deg med tålmodighet, eller bestill en CPU som faktisk er på lager. (Det ville jeg gjort). Lenke til kommentar
lolvik Skrevet 28. mars 2008 Del Skrevet 28. mars 2008 Hei, er det noen som har fått denne batchen? Q802A492Det står det på selve prosessoren for de som ikke vet hvor det står. Var den jeg fikk. Ey. Fikk sjokolade også ^^ Lenke til kommentar
Krukke Skrevet 28. mars 2008 Del Skrevet 28. mars 2008 (endret) Noen som har erfaring med Amentio? Jeg bestilte en E8400 igår og ETA står på 31.03.08.Noen som kan si meg sånn ca. nårtid dere tror jeg kommer til å få den? Til sommeren, Amentio er jo ikke kjent for å være raske med leveringene. Jeg mente seriøse svar -.- Det var da like seriøst som ditt spørsmål? Eller håper du det sitter noen på forumet som har ansvaret for logistikken til Amentio? Dersom du ikke var klar over det er Amentio en av flere som ikke har eget lager, men kun "speiler" ett sentralt lager. De har mao null peil/kontroll på lagerbehandlingen enn enhver annen som kan spørre på f.eks. Norek, som igjen "speiler" ett "remote" lager... i f.eks. China. Når det gjelder alle 45nm så er etterspørselen langt over tilbudet, og "forventet/ubekreftet leveringsdato" er ren gjetning. Smør deg med tålmodighet, eller bestill en CPU som faktisk er på lager. (Det ville jeg gjort). Så du tror faktisk at det er sannsynlig at den kommer til sommeren? tviler jeg sterkt på. Mitt spørsmål var seriøst siden jeg ikke egentlig kan så mye om leveringstider eller egentlig i det heletatt hvor stor etterspørsel det faktisk er på E8400. Det jeg spurte om var et seriøst svar på om noen har erfaring med både leveringstida på E8400 OG på Amentio sine leveringstider. -.- Endret 28. mars 2008 av Krukke Lenke til kommentar
Krukke Skrevet 28. mars 2008 Del Skrevet 28. mars 2008 og btw hvis noen fortsatt leter etter noen som har prosessoren inne så har jeg en link her: http://www.datakjeden.no/webshop/PartDetai...821707;c:100081 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 28. mars 2008 Del Skrevet 28. mars 2008 (endret) og btw hvis noen fortsatt leter etter noen som har prosessoren inne så har jeg en link her:http://www.datakjeden.no/webshop/PartDetai...821707;c:100081 Jeg har brent meg hver gang på Datakjedens "På lager" når det var noe jeg gjerne ville ha tak i. Er jo litt merkelig også at Datakjeden (av alle) skulle være den leverandør som hadde E8400 på lager. Men det kan jo stemme. PS/edit: Neida. Jeg tror(vet) at E8n00 innimellom er på lager, men at de fleste modellene bare er "innom" lageret da de allerede er solgt/bestilt. Endret 28. mars 2008 av Slettet+6132 Lenke til kommentar
dreadlord531 Skrevet 28. mars 2008 Del Skrevet 28. mars 2008 Jeg har også bestilt fra Amentio, og begynner og bli lei. Jeg vurderer og bestille prosessoren fra netshop.no, er det en bra side ?. Men når jeg bestilte prosessoren bestilte jeg også et kabinett (Antec 900) og et hovedkort (Gigabyte og noe). Så er det mulig for meg og bare avbestille prosessoren og få igjen pengene ?. Eller må jeg avbestille alt ?. Og hvis jeg får avbestilt prosessoren tror dere jeg da vil få kabinettet og hovedkort om ikke så lenge ? (det hadde de på lager) Lenke til kommentar
Dauemannen Skrevet 28. mars 2008 Del Skrevet 28. mars 2008 Jeg har også bestilt fra Amentio, og begynner og bli lei. Jeg vurderer og bestille prosessoren fra netshop.no, er det en bra side ?. Men når jeg bestilte prosessoren bestilte jeg også et kabinett (Antec 900) og et hovedkort (Gigabyte og noe). Så er det mulig for meg og bare avbestille prosessoren og få igjen pengene ?. Eller må jeg avbestille alt ?. Og hvis jeg får avbestilt prosessoren tror dere jeg da vil få kabinettet og hovedkort om ikke så lenge ? (det hadde de på lager) Jeg hadde nylig en lignende situasjon da jeg bestilte deler til en pc fra shg.no og kabinettet plutselig ble forskinket med to uker. Jeg sendte en mail til shg og sa at jeg ville fjerne kabinettet fra ordren og dagen etterpå ble pakken, uten kabinettet, sendt. Jeg kjøpte kabinettet et annet sted og hadde ingen problemer. Jeg hadde imidlertid ikke forhåndsbetalt, og det er ikke sikkert amentio er like behjelpelige som shg, men jeg vil uansett anbefale deg å sende dem en mail. Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 28. mars 2008 Del Skrevet 28. mars 2008 For å være ærlig, så er Amentio en jalla sjappe! Ut ifra egene erfaringer. Returer og support er ikkje akkurat Amentios sterkeste side. Eneste er at de er billig Man får som regel det man betaler for, altså på Amentio får man lite.... Lenke til kommentar
Moal Skrevet 28. mars 2008 Del Skrevet 28. mars 2008 og btw hvis noen fortsatt leter etter noen som har prosessoren inne så har jeg en link her:http://www.datakjeden.no/webshop/PartDetai...821707;c:100081 Jeg har brent meg hver gang på Datakjedens "På lager" når det var noe jeg gjerne ville ha tak i. Er jo litt merkelig også at Datakjeden (av alle) skulle være den leverandør som hadde E8400 på lager. Men det kan jo stemme. PS/edit: Neida. Jeg tror(vet) at E8n00 innimellom er på lager, men at de fleste modellene bare er "innom" lageret da de allerede er solgt/bestilt. Datakjeden ser jo bare på komplett.no, haha Lenke til kommentar
Mydog Skrevet 28. mars 2008 Del Skrevet 28. mars 2008 og btw hvis noen fortsatt leter etter noen som har prosessoren inne så har jeg en link her:http://www.datakjeden.no/webshop/PartDetai...821707;c:100081 Jeg har brent meg hver gang på Datakjedens "På lager" når det var noe jeg gjerne ville ha tak i. Er jo litt merkelig også at Datakjeden (av alle) skulle være den leverandør som hadde E8400 på lager. Men det kan jo stemme. PS/edit: Neida. Jeg tror(vet) at E8n00 innimellom er på lager, men at de fleste modellene bare er "innom" lageret da de allerede er solgt/bestilt. Datakjeden ser jo bare på komplett.no, haha Du kan jo prøve PS, jeg la inn en bestilling der 14.02 da sto det forventet på lager 14.03, men 20.02 var den sendt. Lenke til kommentar
Vargtass Skrevet 28. mars 2008 Del Skrevet 28. mars 2008 (endret) Legg resultater her da når du får testet den gleder meg å høre hvilken volt den trenger for å være 24/7 stabilt på 4ghz. Anbefaller å bruke 1.2V som vtt voltage, 1.45V NB og 1.60V SB.Lykke til Tentativt: Må opp på 1.40 i bios for å Prime 4G. (HK overvolter 0.03V, så chippen får 1.43 får å være stabil på 4G). Må nok 'leke' litt med NB/CPU PLL/ FSB term. før jeg er sikker. VID = 1,1125 (iflg. CoreTemp). Tj.Max er 95 grader - (iflg. RealTemp) NB: 1.55 CPU PLL: 1.60 FSB: 1.20 (max) Vargtass. Endret 28. mars 2008 av Vargtass Lenke til kommentar
andjoha Skrevet 28. mars 2008 Del Skrevet 28. mars 2008 (endret) Jeg skjønner ikke hvorfor det skal ta så hælvetes lang tid med Amentio egentlig. Som nevnt tidligere i denne tråden, så har de jo ikke noe eget lager, men bare sender orderen videre til leverandør, i dette tilfellet Norek, så det er da absolutt ingen grunn til at en bestilling hos amentio skal ta noe lenger tid enn hos andre nettbutikker som har samme lager(løse) løsning? Er det Norek som tuller med køsystemet sitt og prioriterer visse nettbutikkers kunder fremfor andre? Når folk som nylig har bestillt hos netshop har fått prosessoren etter 1ukes ventetid, mens Glaurung, som bestillte hos Amentio for 2 måneder siden fortsatt venter, så virker det jo noe snålt... Endret 28. mars 2008 av andjoha Lenke til kommentar
Iceman22 Skrevet 28. mars 2008 Del Skrevet 28. mars 2008 Hvor mye volt bruker den på load ved prime95? Bruk cpuz_144 for å se. Håper du klarer å få ned volten litt. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 28. mars 2008 Del Skrevet 28. mars 2008 Se det ja (Vargtass). Det er ikke uvanlig ser jeg at E8n00 må ha en bra bit over "sunn" VCOre for å være *stablil* på 4Ghz+. Ellers ser det også ut som de booter på meget høy klokk på mye lavere VCore enn det som må til for stabilt bruk. Mitt eksemplar er stabil ved 4.0Ghz ved ca. 1.38, men P5N-E SLI *undervolter* kraftig under load (nesten 0.1 faktisk). Og da synes jeg hk'et er for dårlig til å kjøre på så mye VCore (idle/bios) for daglig bruk. Lenke til kommentar
Vargtass Skrevet 28. mars 2008 Del Skrevet 28. mars 2008 Denne opppfører seg akkurat som min X6800 (65nm). Villig som bare f*** på stock volt til ca 3.6G, deretter man man 'pøse på' med vcore. Forskjellen er dog at temperaturen på kjernene er vesentlig lavere enn X6800. Nah.. lei denne chippen allerede - den ligger på bruktmarkedet (ny rekord ) Vargtass. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå