Gå til innhold

E8400 i Norge ?

BrorBsd

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+6132

Hentet to "wolfies" idag - Netshop :love:

En E8200 - Q813A438 - VID=1.225

En E8400 - Q812A233

Kastet ut den "dårlige" E8400'en min for å teste E8200'en.

Hovedkort P5K "Vanila".

Minne 2x1GB OCZ PC8000

Kjører nå 475x8=3.8 @ 1.27 Load.

Godkjent. :)

E8400 blir å teste seinere.

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+6132

Der jeg kommer fra heter det ronke.

Jeg har ikke ronket og montert den andre, så jeg veit ikke VID.

Har nå såpass mye hw å holde på med at det nesten er ett luksusproblem. :)

PS:

Er mer interessert/opptatt av nForce-"ræl" og SLI-benching for tiden.

Venter ett XFX hk imorra og da blir den dagen brukt til det.

Og så sjekket jeg ut (enda en gang) max'en for den Q9450 jeg har (og det er og blir 3.6 stabilt, og ca. 3.7 for benching så lenge jeg vil holde meg under 1.4VCore).

Lenke til kommentar

Du har en del å gå på, både på CPU og RAM. Du bør klare fint å få CPU opp til 4GHZ, og RAM opp til 1000MHZ. Du har litt for dårlig Read (6822MB/S) for en Mushkin PC2-1000.

Du har 8GB RAM og det kan skape noe begrensinger, men du bør prøve å få det opp til 1000MHZ. Jeg får 9000MB/S(Read) på 4GB Mushkin PC2-800 på 1000MHZ.

Endret av Sam_Oslo
Lenke til kommentar

Jeg prøvde å clocke rammen tl 1000. det gikk ikke. Eller, til 500 blir det vel da. Den er jo egentlig 800 mhz.

Har vanskeligheter for å tro at jeg klarer 4ghz og 888mhz stabilt..

Endret av Rattpjusker
Lenke til kommentar

Jeg hadde samme problemet, og hvis jeg setter DRAM Frquency på 1000MHZ i BIOS, da får jeg DET RAM og maskinen vil ikke startte.

Jeg har løst dette med å sette FSB på 500MHS (500 x 8) og DRAM frequency på "Auto", med en "Manuel" på "DRAM Timing Control" på 5-5-5-15. Dette ender opp som 1:1 på 1000MHZ i Vista.

Det hjelper lite å prater om defuse løsninger, og for å ungå å snakke over hodet på folk, legger jeg ut et bilde av hele BIOS innstillingen slik at du kan se alle innstilingene uten misfortålser.

ramsp5.th.jpg

Dette oppsettet er 8-timers prime(CPU only) stabel, og 1 time OCCT (MIX) stabel og jeg bruker det 24/7. Det kan variere litt hos deg, og disse bør brukes kun som retninglijer.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Dere som "hjelper" Rattpjukser.

Kan dere ikke innse at det ikke er noen automatikk i at en E8400 vil kjøre stabilt på 4Ghz gitt "anstendig" VCOre?

Eller er det slik at dere har testet ut noen 10-talls E8400?

@Sam_Oslo:

FLott dokumentasjon, men dette er faktisk kun relevant for ditt oppsett/hardware og din CPU.

I teorien skal det være "overførbart" til tilsvarende oppsett/hardware, men dette er ofte ikke tilfelle.

Man må faktisk finne ut dette selv.

Og hvorfor du kjører 500x8 med en E8400 i det hk'et må du vel selv svare på.

Det er kanskje "enklere" å kjøre 450x9 for en som ikke har like bra(raskt) minne.

Lenke til kommentar
Dere som "hjelper" Rattpjukser.

Kan dere ikke innse at det ikke er noen automatikk i at en E8400 vil kjøre stabilt på 4Ghz gitt "anstendig" VCOre?

Eller er det slik at dere har testet ut noen 10-talls E8400?

@Sam_Oslo:

FLott dokumentasjon, men dette er faktisk kun relevant for ditt oppsett/hardware og din CPU.

I teorien skal det være "overførbart" til tilsvarende oppsett/hardware, men dette er ofte ikke tilfelle.

Man må faktisk finne ut dette selv.

Og hvorfor du kjører 500x8 med en E8400 i det hk'et må du vel selv svare på.

Det er kanskje "enklere" å kjøre 450x9 for en som ikke har like bra(raskt) minne.

Jeg har alereade nevnt at "det kan variere hos deg, og dette bør brukes kun som retnignslinjer". Og hans opsett er ikke mye anerledes enn min, egentlige er litt bedre enn min og alt tilsier at han bør klare dette fint.

Hvorfor jeg kjører 500x8 med en E8400 ? fordi det er best å kjøre den høyste FSB som man kan. Jeg har testet og funnet ut at jeg kan! Har du noen klager eller innveninger på det?

Fordi jeg kan.

Endret av Sam_Oslo
Lenke til kommentar

Hold denne diskusjonen mellom dere igang.

Kanskje jeg lærer noe.. ^^

OT:

Hvorfor har jeg høyere 3dmark score enn deg egentlig.. ? Du har jo bedre oppsett enn meg ( cpu og gpu wise hvertfall..)

Endret av Rattpjusker
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...