Gå til innhold

E8400 i Norge ?

BrorBsd

Anbefalte innlegg

Jeg bestilte cpu'n fra amentio.no for 30 dager siden og har ventet på at de skal få den inn på lager.

Blir nok fra komplett nå, ja :p Kjipt å kaste bort så mye tid når jeg bare kunne ha bestilt på komplett

Endret av Crippled
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Virker som flere lett har klokket litt med stock.

Ny kjøler kommer når sommern nærmer seg litt mer, blir varmt da uansett. Men må vente på litt skattepenger osv.

Hmm, kan noen anbefale en kjøler da? Som ikke er for stor, kan bli litt trangt inni her ser jeg.

Endret av Dr3as
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Say again?

Stock kjøler burde man ikke klokke så veldig mye på egentlig.

Og hva veit du om det om jeg tør spørre? :)

Selvsagt kan man klokke av hjertens lyst med stock kjøling.

Har man fått en "god-chip" som ikke trenger ekstra VCore for f.eks. 4Ghz så holder stock kjøling fint.

Å klokke/volte en B3 Quad med stock kjøling er noe mer problematisk selvsagt. :)

Lenke til kommentar

TL1000S: ut ifra de testene jeg har lest om kjølere de siste 3 dagene på E8400, hvor stock kjøler er testet mot varierende 3rd party kjølere.

Men joda, tar selvkritikk på at jeg burde tatt med "hvis du har tenkt til å øke Vcore".

EDIT: http://www.netshop.no/aspx/produkt/prdinfo...aspx?plid=92238 har fått greie kritikker, noe tilsnakk for støy, men husker ikke lydnivået i hodet, google it.

Selv har jeg gått for Thermalright ULTRA120

Endret av Sub-Lock
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Du har ELENDIGE minnetimings, 5-7-7-23? :O

Med sånne timings er det bedre å senke frekvensen og stramme inn timings.

...Hjelp ?

Rattpjusker m/flere:

Dette er ikke MSN. Vennligst *prøv* å la være å poste oneliner etter oneliner med det jeg vil kalle "spam".

Er det noe dere lurer på er beste tipset:

"Google it."

Søk på +<sett-inn-hk/hardware> +<overclock>...etc...etc.

Prøv noen kombinasjoner av søkekriterie og ta litt selvstudium.

Det meste av det dere spør om er besvart.

Gigabyte's Bios har en "noob-funksjon" som tilsiser at ikke alle settings vises.

Man må trykke "ctrl+F1" for å se "hidden settings".

Ikke uten grunn.

Manuelle RAM-timings er en av disse settings.

Og ikke hør på dette med "elendige timings".

Du vil ikke merke *noenting* ved å endre til f.eks. 5-5-5-15. Kun litt bedre scores i gitte syntetiske benchmarks.

Ikke er det sikkert at hk booter heller ved manuelt satte timings (i dette tilfellet gjør det nok det).

Dersom systemet er stabilt ved 3.7 og man synes VCore er satt høyt nok så la det bli med det!

Det er da ikke så om å gjøre å "tweake" 2 tiendeler i SuperPi1m (minnetimings)?

Om ikke annet for egen del, for å sette "pers", men da behøver man for p...er ikke mase om hjelp i annenvher tråd?

Finn det ut sjøl! Det er halve morroa.

Mener jeg.:)

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Forsåvidt enig TL1000S, men forum er jo til for å hjelpe andre blant annet - men han burde som jeg har nevnt før så absolutt lage seg en egen tråd i det minste...

Joda.

Og det var *ikke* spesielt rettet mot "Rattpjusker".

Jeg bare synes det blir litt vel mye "omatt-og-omatt" av de samme spørsmålene (er besvart flere ganger).

Og at mange velger det jeg vil kalle "chat-formen" på diskusjon.no.

Det er da nok av alternativer til de som har slike "behov".

Egne kategorier for det og tipper jeg.. :)

Lenke til kommentar

Jaja, da må jeg bare beklage hvis jeg ødela morroa for noen her. Jeg følte bare at det ville være rettogslett enda mere unødvendig å lage ny post om det enn å skrive enn oneliner.

Site ting om RAM her nå ! ^^

timings, hva er best egentlig ? Høye eller lave tall ?

Endret av Rattpjusker
Lenke til kommentar

Mange prøver å finne det på egen hånd, men det er veldige mye info og en god del useriøst der ute og folk blir forvirret av alle alternativene. Derfor kommer folk hit med spørsmålene.

Det beste hadde vært å be om hjelp i egen tråd, men de færreste er villinge til å hjelpe i slike tråder. Resultatet blir at mange stiller samme spørmålet om igejn i slike tråder. Og andre blir lei av å få samme spørmålet om og om igjen, da svarer de som oftest: Les her ... og når fiolk klikker, kommer de til Microsoft Knowledge base med en innhold over 2 DVDer.

Endret av Sam_Oslo
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...