Tord93 Skrevet 3. mai 2008 Del Skrevet 3. mai 2008 Fikk nå idag svar på mail fra Amentio. De sier at E8400 sannsynligvis er på lager 16.mai. Veldig lenge, men velger å stole på dem der.. Amentio.no har 70 stk på lager nå! Bare uten kjøler: http://www.amentio.no/PartDetail.aspx?q=p:10501510 Lenke til kommentar
Zandreu Skrevet 3. mai 2008 Del Skrevet 3. mai 2008 Ja, bare at jeg har bestilt med kjøler da -.- Lenke til kommentar
Tord93 Skrevet 3. mai 2008 Del Skrevet 3. mai 2008 Ja, bare at jeg har bestilt med kjøler da -.- Ja.. Noen som vet hva slags luftkjøler som er best til E8400? Skal helst koste under 400kr, kanskje noe over.. Skal klokke den til 3.5 - 3.7 kanskje, og ha den sammen med ASUS Striker II Formula. Kanskje 2-3 GPU'er. Lenke til kommentar
Sam_Oslo Skrevet 3. mai 2008 Del Skrevet 3. mai 2008 (endret) Ja, bare at jeg har bestilt med kjøler da -.- Ja.. Noen som vet hva slags luftkjøler som er best til E8400? Skal helst koste under 400kr, kanskje noe over.. Skal klokke den til 3.5 - 3.7 kanskje, og ha den sammen med ASUS Striker II Formula. Kanskje 2-3 GPU'er. ¨ Jeg bruker Scythe Andy Samurai på E8400 og er veldig fornøyd. Den er rimlig, stillegående og har bra kjøleegenskaper, under 400 inkludert vifte hos multicom.no. Jeg har ikke skjekket prisen andre steder, skjekk om du får det biliigere. Eneste ulempen jeg hat kommet over: Det er totalt umulig å montere den mens HK er i hassen og du må ta ut HK for å montere det. Endret 3. mai 2008 av Sam_Oslo Lenke til kommentar
Tord93 Skrevet 3. mai 2008 Del Skrevet 3. mai 2008 Ja, bare at jeg har bestilt med kjøler da -.- Ja.. Noen som vet hva slags luftkjøler som er best til E8400? Skal helst koste under 400kr, kanskje noe over.. Skal klokke den til 3.5 - 3.7 kanskje, og ha den sammen med ASUS Striker II Formula. Kanskje 2-3 GPU'er. ¨ Jeg bruker Scythe Andy Samurai på E8400 og er veldig fornøyd. Den er rimlig, stillegående og har bra kjøleegenskaper, under 400 inkludert vifte hos multicom.no. Jeg har ikke skjekket prisen andre steder, skjekk om du får det biliigere. Eneste ulempen jeg hat kommet over: Det er totalt umulig å montere den mens HK er i hassen og du må ta ut HK for å montere det. Skal ha nytt HK så det blir ikke noe problem for meg hvis det er sånn at jeg skal ha ut HK'et for og montere den.. Men den koster 14kr over på Amentio!! XD Zedneek: Jeg har sett litt på den Blue-Orben, men er ikke sikker på om den får plass på ASUS Striker II Formula med 4 stk 2GB BallistiX og kanskje de to viftene som skal sitte på chipsetttet. Det kan jo hende jeg kjøper den da . Forresten, åssen er det en E8400 klokker på et ASUS Striker II Formula? Beklager hvis mye av dette ble OT! Takker for svar Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 3. mai 2008 Del Skrevet 3. mai 2008 (endret) Zedneek: Jeg har sett litt på den Blue-Orben, men er ikke sikker på om den får plass på ASUS Striker II Formula med 4 stk 2GB BallistiX og kanskje de to viftene som skal sitte på chipsetttet. Det kan jo hende jeg kjøper den da . Forresten, åssen er det en E8400 klokker på et ASUS Striker II Formula? Beklager hvis mye av dette ble OT! Takker for svar Blue ORB er ikke noe godt valg. Her har du en god og rimelig heatpipe-kjøler Som også "blåser" litt rundt sokkel (på VRM). Jeg ser mange på xs.org som skryter av høy klokk med E8n00 og Striker II Formula. Mye penger å bruke på *ett* hovedkort da. Blir liksom litt "feil" å spare på kjøler. Med ett så rådyrt hk burde du ha råd til en TRUE eller Noctua12 til 500+ PS/Edit: Ikke fyll opp alle minneslotter dersom høy klokk er ett mål. Særlig på hk med Nvida chipset. Hva i all verden skal man med 8GB RAM? 2-4GB burde holde. (Hint: Det går an å lukke ett par/tre programmer/vinduer innimellom). Endret 3. mai 2008 av Slettet+6132 Lenke til kommentar
PerUlv2 Skrevet 3. mai 2008 Del Skrevet 3. mai 2008 (endret) Kan bare istemme at den Gigabytekjøleren er meget bra, bruker en sånn på HTPC´en min (Phenom 9850BE /780G chipset - forbanna buggete skrot, men det er en annen sak)- kjøleren fungerer helt utmerket med kortets vifteregulering - stille og god og kjøler vrm/mosfets bra. Og Blue Orb er ikke akkurat noen high end kjøler for å si det LITT mildt ;-) Endret 3. mai 2008 av PerUlv2 Lenke til kommentar
Tord93 Skrevet 4. mai 2008 Del Skrevet 4. mai 2008 Zedneek: Jeg har sett litt på den Blue-Orben, men er ikke sikker på om den får plass på ASUS Striker II Formula med 4 stk 2GB BallistiX og kanskje de to viftene som skal sitte på chipsetttet. Det kan jo hende jeg kjøper den da . Forresten, åssen er det en E8400 klokker på et ASUS Striker II Formula? Beklager hvis mye av dette ble OT! Takker for svar Blue ORB er ikke noe godt valg. Her har du en god og rimelig heatpipe-kjøler Som også "blåser" litt rundt sokkel (på VRM). Jeg ser mange på xs.org som skryter av høy klokk med E8n00 og Striker II Formula. Mye penger å bruke på *ett* hovedkort da. Blir liksom litt "feil" å spare på kjøler. Med ett så rådyrt hk burde du ha råd til en TRUE eller Noctua12 til 500+ PS/Edit: Ikke fyll opp alle minneslotter dersom høy klokk er ett mål. Særlig på hk med Nvida chipset. Hva i all verden skal man med 8GB RAM? 2-4GB burde holde. (Hint: Det går an å lukke ett par/tre programmer/vinduer innimellom). Kan jeg fylle alle minneslottene hvis jeg klokker E8400 til 3.4 da? Hvis det er sånn at 9800GTX tar 2GB RAM, må man ikke ha 6GB RAM hvis jeg skal ha det i triSLI da? + litt minne til overs for Vista som krever nesten dobbelt så mye minne som XP? Den kjøleren så bra ut, men finner den ikke på amentio.no, bare den forrige modellen som så helt for jævlig ut... PerUlv2: Vet du noe om MaxOrb eller Coolermaster Hyper 212 er noe bra? Ikke til blodklokking av E8400'en, men hvertfall 500MHz.. Lenke til kommentar
PerUlv2 Skrevet 4. mai 2008 Del Skrevet 4. mai 2008 Både MaxOrb og Hyper 212 er bra kjølere, betydelig bedre enn BlueOrb. Lenke til kommentar
Tord93 Skrevet 4. mai 2008 Del Skrevet 4. mai 2008 Både MaxOrb og Hyper 212 er bra kjølere, betydelig bedre enn BlueOrb. Ok, takk for svar Lenke til kommentar
iNtensimilla Skrevet 4. mai 2008 Del Skrevet 4. mai 2008 Jeg bestilte E8400 og Scythe Katana 2(ca 250 kr) fra Amentio, klokka fint til 4GHz Lenke til kommentar
lolvik Skrevet 4. mai 2008 Del Skrevet 4. mai 2008 Hvilken volt kjører du på da ? Forresten, jeg opplever ustabilt minne, noen forslag til hva jeg kan gjøre med de ? Lenke til kommentar
iNtensimilla Skrevet 5. mai 2008 Del Skrevet 5. mai 2008 Hvilken volt kjører du på da ? Forresten, jeg opplever ustabilt minne, noen forslag til hva jeg kan gjøre med de ? 1.35V Lenke til kommentar
lolvik Skrevet 5. mai 2008 Del Skrevet 5. mai 2008 Hm.. Jeg kjører selv på 1.32 på 3.7 : // Lenke til kommentar
iNtensimilla Skrevet 5. mai 2008 Del Skrevet 5. mai 2008 Hm.. Jeg kjører selv på 1.32 på 3.7 : // Dette er vel egentlig ikke noe du MÅ ha for å kjøre stabilt? Er jo noen som kjører 4GHz på 1.32V, kommer jo ann på hvor heldig man er med batchen da. Jeg kunne vel kanskje prøvd å satt ned volten min, for å se om dette fungerte, men jeg har det helt stabilt, med relativt gode temperaturer (60 grader ca på load), så jeg gidder ikke sette ned volten for å se om dette er mulig. Lenke til kommentar
lolvik Skrevet 5. mai 2008 Del Skrevet 5. mai 2008 Neh, var egentlig det jeg også tenkte. Jeg har ~43 idle, load vet jeg ikke, men jeg velger å leve med det. Jeg opplever også noe ustabil ram.. Så jeg tror jeg skal prøve å klokke den ned. Lenke til kommentar
FrodeA Skrevet 5. mai 2008 Del Skrevet 5. mai 2008 E8400 har de 100+ av på lager hos komplett.no nå!! Har avbestilt fra Amentio (som får de 20.05.08), og skal bestille fra Komplett! PS: Disse er BOXED! Lenke til kommentar
Griznah Skrevet 5. mai 2008 Del Skrevet 5. mai 2008 Jeg har akkurat bestilt fra Komplett selv. Fikk ikke RAM'n jeg ville ha derfra, så håper jeg blir fornøyd med 2x http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=338074 (8gig) Lenke til kommentar
Dr3as Skrevet 5. mai 2008 Del Skrevet 5. mai 2008 Sitter å venter på å bestille den der cpu'n selv. Har et ASUS P5K Premium/ WIFI-AP og OCZ TECH DDR2 4096MB / 800Mhz XTC Titanium DC KIT CL4 liggende klar. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå