Gå til innhold

E8400 i Norge ?


BrorBsd

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ja, bare at jeg har bestilt med kjøler da -.- :p

 

Ja.. Noen som vet hva slags luftkjøler som er best til E8400? Skal helst koste under 400kr, kanskje noe over.. Skal klokke den til 3.5 - 3.7 kanskje, og ha den sammen med ASUS Striker II Formula. Kanskje 2-3 GPU'er.

Lenke til kommentar
Ja, bare at jeg har bestilt med kjøler da -.- :p

 

Ja.. Noen som vet hva slags luftkjøler som er best til E8400? Skal helst koste under 400kr, kanskje noe over.. Skal klokke den til 3.5 - 3.7 kanskje, og ha den sammen med ASUS Striker II Formula. Kanskje 2-3 GPU'er.

¨

 

Jeg bruker Scythe Andy Samurai på E8400 og er veldig fornøyd. Den er rimlig, stillegående og har bra kjøleegenskaper, under 400 inkludert vifte hos multicom.no. Jeg har ikke skjekket prisen andre steder, skjekk om du får det biliigere.

 

Eneste ulempen jeg hat kommet over: Det er totalt umulig å montere den mens HK er i hassen og du må ta ut HK for å montere det.

Endret av Sam_Oslo
Lenke til kommentar
Ja, bare at jeg har bestilt med kjøler da -.- :p

 

Ja.. Noen som vet hva slags luftkjøler som er best til E8400? Skal helst koste under 400kr, kanskje noe over.. Skal klokke den til 3.5 - 3.7 kanskje, og ha den sammen med ASUS Striker II Formula. Kanskje 2-3 GPU'er.

¨

 

Jeg bruker Scythe Andy Samurai på E8400 og er veldig fornøyd. Den er rimlig, stillegående og har bra kjøleegenskaper, under 400 inkludert vifte hos multicom.no. Jeg har ikke skjekket prisen andre steder, skjekk om du får det biliigere.

 

Eneste ulempen jeg hat kommet over: Det er totalt umulig å montere den mens HK er i hassen og du må ta ut HK for å montere det.

 

Skal ha nytt HK så det blir ikke noe problem for meg hvis det er sånn at jeg skal ha ut HK'et for og montere den.. Men den koster 14kr over på Amentio!! XD

 

Zedneek: Jeg har sett litt på den Blue-Orben, men er ikke sikker på om den får plass på ASUS Striker II Formula med 4 stk 2GB BallistiX og kanskje de to viftene som skal sitte på chipsetttet. Det kan jo hende jeg kjøper den da :) .

 

Forresten, åssen er det en E8400 klokker på et ASUS Striker II Formula?

 

Beklager hvis mye av dette ble OT!

 

Takker for svar :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Zedneek: Jeg har sett litt på den Blue-Orben, men er ikke sikker på om den får plass på ASUS Striker II Formula med 4 stk 2GB BallistiX og kanskje de to viftene som skal sitte på chipsetttet. Det kan jo hende jeg kjøper den da :) .

 

Forresten, åssen er det en E8400 klokker på et ASUS Striker II Formula?

 

Beklager hvis mye av dette ble OT!

 

Takker for svar :)

 

 

Blue ORB er ikke noe godt valg.

 

Her har du en god og rimelig heatpipe-kjøler

Som også "blåser" litt rundt sokkel (på VRM).

 

Jeg ser mange på xs.org som skryter av høy klokk med E8n00 og Striker II Formula.

 

Mye penger å bruke på *ett* hovedkort da.

Blir liksom litt "feil" å spare på kjøler.

Med ett så rådyrt hk burde du ha råd til en TRUE eller Noctua12 til 500+ :)

 

PS/Edit:

Ikke fyll opp alle minneslotter dersom høy klokk er ett mål.

Særlig på hk med Nvida chipset.

Hva i all verden skal man med 8GB RAM? 2-4GB burde holde.

(Hint: Det går an å lukke ett par/tre programmer/vinduer innimellom). :D

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar

Kan bare istemme at den Gigabytekjøleren er meget bra, bruker en sånn på HTPC´en min (Phenom 9850BE /780G chipset - forbanna buggete skrot, men det er en annen sak)- kjøleren fungerer helt utmerket med kortets vifteregulering - stille og god og kjøler vrm/mosfets bra.

 

Og Blue Orb er ikke akkurat noen high end kjøler for å si det LITT mildt ;-)

Endret av PerUlv2
Lenke til kommentar
Zedneek: Jeg har sett litt på den Blue-Orben, men er ikke sikker på om den får plass på ASUS Striker II Formula med 4 stk 2GB BallistiX og kanskje de to viftene som skal sitte på chipsetttet. Det kan jo hende jeg kjøper den da :) .

 

Forresten, åssen er det en E8400 klokker på et ASUS Striker II Formula?

 

Beklager hvis mye av dette ble OT!

 

Takker for svar :)

 

 

Blue ORB er ikke noe godt valg.

 

Her har du en god og rimelig heatpipe-kjøler

Som også "blåser" litt rundt sokkel (på VRM).

 

Jeg ser mange på xs.org som skryter av høy klokk med E8n00 og Striker II Formula.

 

Mye penger å bruke på *ett* hovedkort da.

Blir liksom litt "feil" å spare på kjøler.

Med ett så rådyrt hk burde du ha råd til en TRUE eller Noctua12 til 500+ :)

 

PS/Edit:

Ikke fyll opp alle minneslotter dersom høy klokk er ett mål.

Særlig på hk med Nvida chipset.

Hva i all verden skal man med 8GB RAM? 2-4GB burde holde.

(Hint: Det går an å lukke ett par/tre programmer/vinduer innimellom). :D

 

Kan jeg fylle alle minneslottene hvis jeg klokker E8400 til 3.4 da? Hvis det er sånn at 9800GTX tar 2GB RAM, må man ikke ha 6GB RAM hvis jeg skal ha det i triSLI da? + litt minne til overs for Vista som krever nesten dobbelt så mye minne som XP?

 

Den kjøleren så bra ut, men finner den ikke på amentio.no, bare den forrige modellen som så helt for jævlig ut...

 

PerUlv2: Vet du noe om MaxOrb eller Coolermaster Hyper 212 er noe bra? Ikke til blodklokking av E8400'en, men hvertfall 500MHz..

Lenke til kommentar
Hm..

 

Jeg kjører selv på 1.32 på 3.7 : //

 

Dette er vel egentlig ikke noe du MÅ ha for å kjøre stabilt? Er jo noen som kjører 4GHz på 1.32V, kommer jo ann på hvor heldig man er med batchen da. Jeg kunne vel kanskje prøvd å satt ned volten min, for å se om dette fungerte, men jeg har det helt stabilt, med relativt gode temperaturer (60 grader ca på load), så jeg gidder ikke sette ned volten for å se om dette er mulig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...