Gå til innhold

E8400 i Norge ?


BrorBsd

Anbefalte innlegg

http://www.softpedia.com/progDownload/Prim...load-76537.html

 

Der har du nå uansett 25.5

 

 

Anyway. Noen forslag til hva jeg gjør feil ? Nå sitter jeg på 3ghz igjen : /

 

EDIT:

Hvordan har det seg at forskjellige programmer sier så mye forskjelling om hva den er klokka til ?

Windows: 3ghz.

CPUZ: 2.6ghz

Orthos: 2.99ghz

Pime96: 2.99ghz

OCCT: 2.6ghz

 

snork. jeg er direkte redd for å åpne bios igjen.

Edit: Jeg er redd for å slå av maskina D:

Endret av Rattpjusker
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har Prime95 Version 24.14, og det ser litt anerledes ut. Skal se etter den nyeste.

 

Jeg har kjørt OCCT for 1 time, og HWMonitor64_108 , og orthos Prime, og alt gikk greit. :) Men må nok stå opp kl. 4 igjen for å kjøre den nye prime95 :dontgetit:

 

24.14 har akkurat den samme muligheten, gå på options øverst på verktøyslinjen og velg "Torture Test".... Les posten min om igjen du, så får du det nok til :thumbup:

 

Ok, høres bra ut. Jeg har aldri gått inn på instillingene på Prime95, har alltid vært litt for utolmodig til å bruke tid på sånt, og bare klikket på "srat test". Skal se litt nærmere på det. :thumbup:

 

Men jeg har lagt merke til noe nytt, etter jeg har kjøret den lange prime-testen, skrudde jeg av PCen for å avkjøle den. og CPU-temperaturen mine har falt med par grader i hele dagen idag :)

Jeg bruker ASS5 kjølepasta og flere sier at den "setter seg inn" etter noen varmesirkulasjoner, og jeg tror at dan varme-kjøle sirkulasjonen hjalp en god del.

Endret av Sam_Oslo
Lenke til kommentar
Åååh irriterende. Amentio bare forskyver og forskyver ETA på E8400 :(

 

HEEELT enig!! bestilte for en stund siden jeg også! men jeg mistenker at de for fra Norek! fikk ihvertfall hovedkortet som jeg bestilte gjennom Amentio derfra. og når jeg sjekket Norek sine hjemmesider i dag, så står det samme dato som på Amentio's sider.. tredje mai i skrivende stund. Tok kontakt med Komplett.no via mail (Norek er "bedrifts-utgaven" av Komplett) og spurte de om de ikke hadde noe mer spesifikk dato, men de svarte bare "mulig det skjer noe til uken!". Håper det da.. :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
EDIT:

Hvordan har det seg at forskjellige programmer sier så mye forskjelling om hva den er klokka til ?

Windows: 3ghz.

CPUZ: 2.6ghz

Orthos: 2.99ghz

Pime96: 2.99ghz

OCCT: 2.6ghz

 

Fordi ikke alle progs(Windows) tar hensyn til hvilken MP du har satt i Bios.

Enda en grunn til å la MP være. :)

Lenke til kommentar
EDIT:

Hvordan har det seg at forskjellige programmer sier så mye forskjelling om hva den er klokka til ?

Windows: 3ghz.

CPUZ: 2.6ghz

Orthos: 2.99ghz

Pime96: 2.99ghz

OCCT: 2.6ghz

 

Fordi ikke alle progs(Windows) tar hensyn til hvilken MP du har satt i Bios.

Enda en grunn til å la MP være. :)

Trodde det var det som var det enkleste(beste?).

Lenke til kommentar
Veldig minimale forskeller fra 3.6ghz og opp til 4.4 på den E8400, holder i evigheter egentlig med 3.6-4.0. Link.

 

Dette er helt rikig når det gjelder splilleytelse, fordi her GPU-ytelsen har alt å si. Men når det kommer til CPU-intensive applikasjoner som videoredigering, bildebehandling, mediaencdig, generet Vista-ytelse osv. da er det en god del forskjell fra 3.6 til 4GHZ. Og flere E8400-batcher klarer å kjøre 4-4.1GHZ glatt på svært lave spenninger.

 

EDIT:

Men over 4.1GHZ krever en god del ekstar spenning, med masse varmeutvikling og alle konskvensene sine, jeg tror at 4-4.1GHZ er et fint sted å være for 24/7 bruk.

Endret av Sam_Oslo
Lenke til kommentar

Hei!

 

Sliter litt med høye temps på min E8400 (amentio bulk Q750). Bruker noctua u12p som kjøler.

På standardhastighet ligger den på ca 50 grader idle og ca 60 ved load (everest, realtemp og speedfan viser samme verdier) og core #1 og #2 på ca 70.

 

Har klokket den så langt jeg kan uten at det går ut over temperaturøkning.

Flere som har fått varme cpu'er? Har prøvd å legge ny kjølepasta, uten forandring.

 

Tips? Fjerne ramma rundt cpu?

 

:(

Endret av antkrak
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...