Gå til innhold

E8400 i Norge ?


BrorBsd

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+6132

@Malvado:

Jeg tror det er like greit å bytte hk.

P965(DS4) er ikke førstevalget for QUad uansett, og tipper det er ekstra "vrient" med de nye 45nm utgavene.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Da var endelig e8400’en på plass. Kan dessverre ikke briljere med en brikke som kun går på kjærlighet. For å få den prime stabil på 4GHz så måtte jeg opp i 1,34V.

 

Jeg kjører med følgende setup:

 

P5K-E wifi, bios version 1006

E8400 Q750A219 @ 500 x 8

Thermaltake Ultra Extreme

4 x BallistiX 6400 @ 1000

 

Med en litt skrall vifte på kjøleren gir dette 56 grader i real temp. Satser på at denne temperaturen vil synke litt når goopen setter seg.

Lenke til kommentar

39GHz.jpg

Kjører Orthos akkuratt nå, 57 minutter.

Er rett i underkant av 3.9GHz, @1,3V

 

Dette er det absolutt første forsøket på overklokking fra meg, med hjelp av en som såvidt hadde overklokket selv :p Heldigvis så fortalte han at jeg måtte øke spenningen jamt sammenmed frekvensen, og da kom jeg på at jeg hadde lest at over 1,37+/-V er farlig, så jeg satte egentlig en grense på 1,3V som jeg måtte gå over hvis det ikke gikk stabilt på 4GHz, men jeg prøvde både 500*8 og 450*9, uten lykke. Måtte sikkert øke volten, men jeg vet ikke om det er varmen som gjør at den sier ifra?

 

Er det noen forberedninger jeg bør gjøre? Hadde egentlig håpet på 4GHz, og 1000MHz RAM, noen som kan fortelle meg hvordan? :)

Lenke til kommentar
Hentet min e8400 fra nestshoposlo i dag. Det står batchnr: 102293 på den. Er det noe forskjell på de forskjllige batchnr?

 

noen modeller er mer klokkevennlige enn alle. Prøv å finn et eller annet tall med Q750A. Den er veldig klokkevennlig :)

Hvoer er det man finner en overskit over hvilken modeller som er klokkevennlige?

Lenke til kommentar

CPUZ viser volten din :p

 

Hentet min e8400 fra nestshoposlo i dag. Det står batchnr: 102293 på den. Er det noe forskjell på de forskjllige batchnr?

 

noen modeller er mer klokkevennlige enn alle. Prøv å finn et eller annet tall med Q750A. Den er veldig klokkevennlig :)

Hvoer er det man finner en overskit over hvilken modeller som er klokkevennlige?

 

man må isåfall ringe inn til den aktuelle butikken å spørre hvilken batch det er. Vet ikke om noen oversikt på nettet. Q750A er sålangt den beste så vidt jeg vet.

Endret av Drunk_Panda
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

@Erik_fs:

 

Ikke vær så "puddede" da.. :)

 

Sett nå VCore til 1.4++ og kjør *OCCT*

For å finne ut hva CPU'en er god for ihvertfall.

Opp mot 1.45 er greit ifølge Intel.

 

Så kan du evt vurdere om du vil høre på Iceman m/flere som mener 45nm "dør" ved vedvarende VCore på over 1.36 (load).

Det er sikkert fornuftig. :)

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar
@Erik_fs:

 

Ikke vær så "puddede" da.. :)

 

Sett nå VCore til 1.4++ og kjør *OCCT*

For å finne ut hva CPU'en er god for ihvertfall.

Opp mot 1.45 er greit ifølge Intel.

 

Så kan du evt vurdere om du vil høre på Iceman m/flere som mener 45nm "dør" ved vedvarende VCore på over 1.36 (load).

Det er sikkert fornuftig. :)

 

 

Jeg leste at Intel anbefalte å ikke gå over 1,372V eller noe. Kjører på det nå, fikk feil under Orthos igjen :(

 

Tar heller også sakker ned på MHz'en nå, så jeg havner på 4950MHZ+ regner jeg med, stabilt.

Men før jeg prøver dette igjen, så tror jeg at jeg tester 500*8.

 

Har du kilde til hvor du leste at Intel har sagt at den tåler 1,45V+?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Har du kilde til hvor du leste at Intel har sagt at den tåler 1,45V+?

 

www.intel.com er vel der man titter når man er usikker på om en eller annen "forumsdude" veit hva han preiker om?

(regner med at man kan navigere seg derfra for å finne "technical documentation".. .pdf filer).

Jeg gjør ikke det for deg nå.

Og jeg synes du skal la være å klokke dersom du er så redd for at CPU'en skal dø.

Det du driver med er på ingen måte ekstremklokking @ 2.0VCore med LN2/dice.

:)

1.45 er max VCore ifølge Intel for E8n00, men det tror jeg 99% av de som skryter av klokken sin på xs.org tar rennefart og d*** i, for å si det mindre pent.

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...