Gå til innhold

E8400 i Norge ?


BrorBsd

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ser ut som ps.no har nokre få E8400 på lager.

Lagerstatus: På lager: Bekreftet (2008.05.23)

 

Ser ikke ut som de har den på lager...

 

Fikk installert min igår og testet litt. Dog bare 3,4Ghz og brukte Asus AI programmet for dette (fulgte med Asus Maximus Formula). Er vel bare Amentio som har denne på lager pr. idag?

Lenke til kommentar

Var like før jeg bestilte E8400 bulk fra Amentio, men nå mangler de en rekke andre deler som f.eks Asus GeForce 9800GTX og Corsair 620W PSU, så jeg utsatte kjøpet.

Skjønner ikke at samtlige nettbutikker kan mangle så mye. Amentio får f.eks ikke inn den Corsair-strømforsyninga før 22.04. Kjedelig.

Lenke til kommentar
Kjører min på 1,42 i Vcore...

Overlever den til over sommerferien så er det greit....

 

I følge intel så skal den IKKE ligge over 1,45 i Vcore.....

Det er grensen så de ikke dør :p

1.36 er så det ikke blir degradert, det varer noen uker, men tror neppe den klarer til august med 1.42.

 

Tull!

 

Det hele er veldig avhengig av kjøleløsningen som er brukt, har man en veldig bra kjøleløsning (vannkjøling, peltier, fasekjøling) så er det ikke like farlig å bruke en del volt.

 

Selvsagt så om man kjører på luft så bør man ikke sette opp volten alt for mye, men så lenge cpu er god og kjølig (under 45-50) så mener nå jeg at det ikke er noe problem med 1.42

Lenke til kommentar

Her var det mye ord jeg ikke skjønte mye av, batch ditt og volt datt.

Leste gjennom hele tråden nå og prøvde og fatte litt.

 

Jeg lurer på om 8n00 er veldig mye bedre en 6k prosessoren.

Jeg skal ha meg ny pc som skal være klar til Age of Conan 20 mai.

Burde jeg sette meg i ventekø på 8k, eller safe meg med å kjøpe en 6k.

 

Og hvorfor er så mange i denne tråden mer interisert i 8400 enn 8500 ? er 8400 bedre en 8500 ? eller hvordan funker dette ?

 

Et enkelt og kortfattet svar ville jeg satt stor pris på :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Jeg lurer på om 8n00 er veldig mye bedre en 6k prosessoren.

Jeg skal ha meg ny pc som skal være klar til Age of Conan 20 mai.

Burde jeg sette meg i ventekø på 8k, eller safe meg med å kjøpe en 6k.

 

Ja.

8n00-serien er klart bedre enn 6nn0-serien.

For det første koster de omtrent det samme som tilsvarende 65nm-modell(faktisk litt lavere mtp ytelse).

De (45nm utgavene) bruker betrakelig mindre strøm.

De klokker vesentlig lengre i snitt.

 

PS(ett praktisk eksempel):

Jeg kjøpte en E6850 fra en kjenning på forumet ("Økonom").

For å teste forskjellen mtp klokk, volts, varme i forhold til den E8400 jeg har.

E6850'en er stabil på 3.6 der E8400 er stabil på 3.85 (tilsvarende VCore).

E6850 må ha *mye* større økning av VCore for å bli stabil på noe særlig mer enn 3.6-3.7.

E6850 koster *mere* enn en E8400.

 

Leverandører/Intel/folk på bruktmarkedet skal få *slite* for å få solgt noesomhelst av 65nm Core 2 Duo.

Kun prisdumping som gjelder. :D

Lenke til kommentar

Nå fikk jeg også endelg en pakke fra Amentio. Med alt jeg hadde bestilt (Antec Nine Hundred, Gigabye P35, Intel Core 2 E8400Bulk) Men Bulk versjonen hadde ingen "Intel Box" rundt seg den var bare innpakket i mange, mange lag med beskyttelse i en pakke. Er det vanlig med Bulk versjonen ?.

Og kjøleren som jeg bestilte kom ikke med. Men den har de vel på Norek sitt lager da så jeg får vel håpe den kommer snart.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Nå fikk jeg også endelg en pakke fra Amentio. Med alt jeg hadde bestilt (Antec Nine Hundred, Gigabye P35, Intel Core 2 E8400Bulk) Men Bulk versjonen hadde ingen "Intel Box" rundt seg den var bare innpakket i mange, mange lag med beskyttelse i en pakke. Er det vanlig med Bulk versjonen ?.

Og kjøleren som jeg bestilte kom ikke med. Men den har de vel på Norek sitt lager da så jeg får vel håpe den kommer snart.

 

Ja.

Det er vanlig med "bulk" hvor CPU'ene har kommet fra en kasse fra fabrikken (China).

Eller når du kjøper brukt CPU uten kjøler. :p

 

Kjøper du "bulk" fra "normale" salgskanaler (fra Intel) får du CPU i en plast"lomme" som igjen er pakket i en ekse.. merket "bulk"/OEM.

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+65132
Lagerstatus: På lager: Bekreftet (2008.05.23)

 

Ser ikke ut som de har den på lager...

 

Var 10+ på lager i går. Sikker ps.no som har rota litt :)

Lenke til kommentar

Hmm, har en E6300 som er ganske gjerrig på å gå noe spesielt over 400fsb på mitt gigabyte 965-P Ds4 hovedkort, det er som å treffe en vegg uansett hvor mye jeg stiller opp Vcore at den nekter å bli stabil. Med en gang jeg går over 410 så nekter den å starte opp.

 

Forsåvidt så kjører jeg nå på 400fsb med de følgende innstillingene :

 

Vcore : 1.36

Nb + 0.2

Sb + 0.2

pci-e --

Fsb + 0.2

DDR2 + 0.4 (altså 2.2 da det er denne volten brikkene skall ha).

 

Er ganske sikker på at jeg har truffet en vegg her og har lenge ment at min cpu sannsynligvis var av en dårlig batch (høyere temperatur en vanlig conroe).

 

Noen formeninger om det hadde vært et bra kjøp å gå over til E8400 i steden? Forutsetter at noen har testet ut kompatibiliteten med det hovedkortet jeg har da siste beta bios kun støtter 45nm i teori...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...