Gå til innhold

E8400 i Norge ?


BrorBsd

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Er ikke helt inne i diskusjonen her, men har du ikke fått en bestillt cpu enda iceman?

 

Du kan jo være griseheldig å få en dritt-cpu, slik som Q802A :p

Eller har du spurt de du har handlet fra?

 

Kjører min Q802A på 3.5 på luft nå på stock spenning, ca. 36 grader idle.

Jeg har hatt 2stk e8400 til nå, men begge var dårlige overklokkere.

Den som er på vei i posten nå er 100% en Q750A219 som drunk_panda har, alle som bestiller fra Amentio vil få denne batchen ifølge dem.

 

Kanskje det er dårlig hovedkort eller dårlig bruker som er feil?

Lenke til kommentar

Det har nok ikke noe med kjøling eller dårlig hovedkort å gjøre med.

Den første (Q789A) trengte 1.43V på 4.0ghz for å være stabil 8 timer orthos, akkurat samme volt trengte en annen på xtremesystems på samme batch. Temperaturen var 45 grader idle ifølge realtemp og 58 ifølge coretemp. Gidder ikke å ha en cpu som trenger så mye volt når man kan ha en som klarer 1.3V på samme frekvens..

Og til dere som bruker mer en 1.37V som 24/7 klokk, dere er klar over at sjansen øker betraktelig mye mer for at de blir degradert?

45nm tåler bare ikke så mye volt.

Endret av Iceman22
Lenke til kommentar
Kjører min på 1,42 i Vcore...

Overlever den til over sommerferien så er det greit....

 

I følge intel så skal den IKKE ligge over 1,45 i Vcore.....

Det er grensen så de ikke dør :p

1.36 er så det ikke blir degradert, det varer noen uker, men tror neppe den klarer til august med 1.42.

Lenke til kommentar
1.36 er så det ikke blir degradert, det varer noen uker, men tror neppe den klarer til august med 1.42.

 

Det får tiden vise, men tror neppe den vil bli skadde av Vcoren så lenge jeg ikke har får høye temp...

 

Jeg får leve et farlig liv så lenge :tease:

Har en E6850 som jeg kan kjøre på 3,9ghz vis noe skjer...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

@Drunk_Panda:

 

Hvorfor kjører du single-core versjonen av Prime? Den er jo "verdiløs" mtp å konkludere med stabil klokk.

Når du faktisk har installert OCCT som du *bør* bruke for slik test.

Det finnes forsåvidt en multi-core versjon av Prime (P95V24) og da bruker du selvsagt den for slik stabilitets-test.

Lenke til kommentar
Faen, jeg bestilte BOXED.

Får sende dem en mail og be dem forandre bestillingen til den uten kjøler.

 

Men den uten kjøler koster jo for faen 300kr MER enn den med kjøler!

 

Sånn er det når dem er de eneste som har en populær cpu på lager. Sånn er det med alt som kan kjøpes. Stor etterspørsel gir høy pris, når tilgjengligheten er lav.

 

Face it ;)

Lenke til kommentar
:!:

:cry:

 

Du må bare bite i det sure eplet Bare Lakus. De sa til meg at BOXED kanskje kommer på lager 16.4.08

 

Men hvis du skal overklokke, så er kanskje BULK utgaven verdt de ekstra pengene uansett, fordi den er Q750 batch, som visstnok er best til overklokking :)

Skal ikke overklokke, min kjære iBrick.

Om det følger med kjøler eller ikke driter jeg i, ettersom jeg skal bruke en annen kjøler.

Men å betale mer for mindre, og alt dette knotet er noe inne i hinsides irriterende.

 

Men jeg skal forandre bestillingen slik at jeg får PC-en før 2009.

Dvs at jeg bestille den uten kjøler.

 

 

 

Eneste måten å kontakte dem på er tydeligvis å sende inn ett lite skjema fra siden dems :thumbdown:

Ingen mail eller noe.

Endret av Lakus
Lenke til kommentar
Skal ikke overklokke, min kjære iBrick.

Om det følger med kjøler eller ikke driter jeg i, ettersom jeg skal bruke en annen kjøler.

Men å betale mer for mindre, og alt dette knotet er noe inne i hinsides irriterende.

Men jeg skal forandre bestillingen slik at jeg får PC-en før 2009.

Dvs at jeg bestille den uten kjøler.

Eneste måten å kontakte dem på er tydeligvis å sende inn ett lite skjema fra siden dems :thumbdown:

Ingen mail eller noe.

 

Ja, jeg vet det er kjedelig, jeg måtte bare betale for en cpu kjøler da, fordi jeg hadde bestilt BOXED før de fikk inn BULK, så jeg ble tilbudt å få BULK for samme prisen. Så jeg er egentlig fornøyd jeg.

 

Jepp, du må bruke kontakt skjema, men du får svar på mail, så svarer du videre på mail. Ikke forvent god service av de, det er ikke det de er best på :p Jeg bestilte også en 20'' skjerm som skulle være med DVI, så var det bare med VGA :\

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...