Gå til innhold

E8400 i Norge ?


BrorBsd

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Min Q802A492 er stabil på 3.84ghz uten alt for høy volt (1.412v), så jeg er rimelig fornøyd. Synes ikke det er verdt bryet med å sende tilbake osv. bare for noen få % høyere klokk :)

 

Enig, har selv en Q8 batch på E8500...

Prøvde å klokke dene på et nvidia 65i0 hk med x9 i multiplere som en E8400...

Den gjorde 4ghz lett uten noen problem på 1,4Vcore på et hk med x9 (testa i prime95 og OCCT...

 

Så klarer med fint med den bathen jeg har, og varme er null problem med en True med svak vifte.

Lenke til kommentar

Jeg gikk fra en 2.8 P4 "prescott", så denne 3GHZ stock er vel egentlig nok for meg.

 

Kanskje noen av dere kan hjelpe meg, jeg har PC8000 minne, med dette kjører på 800MHz, ikke 1000. Og stiller jeg det til 1000 i bios starter ikke maskinen.

http://www.netshop.no/aspx/produkt/prdinfo...aspx?plid=97587

på et abit IP35 pro

bfi1207430699o.jpg

Ser nå også at timingsene ikke er riktig, den skal være 5-5-5-12. Brikkene heter 996593.

Endret av jale
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Testa min E8400 nå, forøvrig Q750A

 

gikk fint på 1778 FSB (4GHz) med 1.30V som er stock volten, kjempefornøyd :)

 

Vcore dropp? Og klarer den OCCT uten problem?

 

Joda.

Det er kjekt med dokumentasjon.

Mange her som ikke er helt bevandret hverken i klokking eller BIOS-defaults/settings for sitt hk/system.

F.eks er det jo noen som tror "Auto" i VCore betyr "stock".

Hint: Det er det ikke når du overklokker.

Så Drunk_Panda..:

Vis fram OCCT kjørende på 10.minuttet.. og gjerne CPU-Z (da en versjon som ikke er "bugget" mtp VCore). :)

Lenke til kommentar

 

post-62097-1207445027_thumb.jpg

 

Drunk_Panda:

Q75 ser ut som er en en av de bedre (beste?) batchen av denne cpu'en. Klarer du å Prime [email protected] blir jeg meget imponert.. Show us!

 

kjørte 14 tester i Prime95, gadd ikke mer :p skal prøve å spille litt på den nå! Kødda i hele dag med Vista Ultimate fra nettet -.- masse blåskjerm dritt...

 

bilde: (ja veit den ikke er på 1.30 :p)

 

 

post-62097-1207445027_thumb.jpg

 

 

 

er veldig imponert over temperaturen, ved full load på 4GHz lå den på max 60C, idle er den på 32, sitter i et rom som er fullt av pcer så er rimelig varmt her...

 

EDIT: lol... glemte å puppe CPUZ/OCCT forran ved Print Scr :p sorry, ihvertfall vcore var på 1.29

Endret av Drunk_Panda
Lenke til kommentar

Blir moro å se hvor langt dere får dratt E8400 på luft...

 

Min E8500 vil ikke bli stabil på over 452fsb uansett hvor mye Vcore og fsb/gmch Volt jeg pøssser på med... Men det er med en simpel bathc som Q8... Men det er bare på luft..

 

Står litt om det på XS at flere som ikke får dratt E8x00 over 4,2-4,3ghz på luft med Q7...

Lenke til kommentar
Er ikke helt inne i diskusjonen her, men har du ikke fått en bestillt cpu enda iceman?

 

Du kan jo være griseheldig å få en dritt-cpu, slik som Q802A :p

Eller har du spurt de du har handlet fra?

 

Kjører min Q802A på 3.5 på luft nå på stock spenning, ca. 36 grader idle.

Jeg har hatt 2stk e8400 til nå, men begge var dårlige overklokkere.

Den som er på vei i posten nå er 100% en Q750A219 som drunk_panda har, alle som bestiller fra Amentio vil få denne batchen ifølge dem.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...