Iceman22 Skrevet 1. april 2008 Del Skrevet 1. april 2008 (endret) hvorfor er bulk versjonen dyrere enn boxed? er jo hele 250kr forskjell jeg er så desp etter en E8400 at jeg snart bestiller en bulk fra amentio Komplett utsatte E8400 enda 2 uker -.- Tipper det er pg.a. de er de eneste i Norge som har dem på lager, så at de kan tjene mest penger. Jeg sendte dem mail om hvilke batcher de har på lager, og de sa det startet på Q7 (som skal være de bra). Ba dem også si ifra til de som plukker fra lageret at de skulle sørge for atj eg får en Q7 så får håpe det går bra denne gangen- Endret 1. april 2008 av Iceman22 Lenke til kommentar
Dyver`n Skrevet 1. april 2008 Del Skrevet 1. april 2008 hvorfor er bulk versjonen dyrere enn boxed? er jo hele 250kr forskjell jeg er så desp etter en E8400 at jeg snart bestiller en bulk fra amentio Komplett utsatte E8400 enda 2 uker -.- De er sikkert de eneste med E8400 på lager, derfor skrur dem opp prisene får å tjene mere... Folk som deg vil gi 250,- ekstra bare på grunn av at dem må ha en E8400 Samma som netshop skrudde opp prisene på E8500 får dem kom på lager, jeg kjøpte da selv... Lenke til kommentar
Tommy220 Skrevet 1. april 2008 Del Skrevet 1. april 2008 Fikk nå bekreftet min bestilling fra netshop at den kommer den 8.4 Lenke til kommentar
dup Skrevet 1. april 2008 Del Skrevet 1. april 2008 Jeg sendte en email til Komplett.no, og fikk som svar nå at de ville få inn e8400 tidligst i mai! Noen som vet noe mer om dette? Tenker feks. på om dette gjelder alle nettbutikker i Norge? Jeg hadde planer om å oppgradere min pc litt, ikke til en supermaskin, men en grei nok. Har feks. et x1950pro skjermkort. Vil det være verdt å vente på denne prosessoren? Vil jeg i det hele tatt merke noen forskjell om jeg velger feks en e6750 i stedet? Vet ikke om jeg orker å vente minst en måned til. Synes forøvrig det er litt småråttent av Komplett å hele tiden annonsere at de får inn e8400 innen noen dager/uker, når de samtidig vet at de ikke vil få dem inn før tidligst mai! Lenke til kommentar
tintin77 Skrevet 1. april 2008 Del Skrevet 1. april 2008 (endret) Amentio har jo Intel C2C E8400 på lager... Koster forøvrig 1550 kr Forøvrig uten kjøler, men hvem bruker vel den medfølgende kjøleren uansett. http://www.amentio.no/PartDetail.aspx?q=p:10501510 Endret 1. april 2008 av tintin77 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 1. april 2008 Del Skrevet 1. april 2008 Jeg kan forsikre alle utålmodige her at det ikke er noen vits i å vente på en E8n00, annet enn at de faktisk er *noe* bedre *og* billigere enn tilsvarende 65nm (E6n50). Vel, ikke mye billigere dersom Amentio m/flere tenker å tjene litt ekstra pga etterspørselen. Dersom det nå (April) blir nedsatt pris på E6n50 så vil jeg si at man gjør like bra kjøp ved å velge f.eks. en E6750. Lenke til kommentar
Dyver`n Skrevet 2. april 2008 Del Skrevet 2. april 2008 FY faen og varm HK kjøler er, jeg har fått blemme etter at jeg tok på den under overklokk av E6850... Inni helvete å varm den er, den er garantert over 80grader... og HW-monitor viser 40grader :/ Lenke til kommentar
BrorBsd Skrevet 2. april 2008 Forfatter Del Skrevet 2. april 2008 FY faen og varm HK kjøler er, jeg har fått blemme etter at jeg tok på den under overklokk av E6850... HK kjøler? Lenke til kommentar
Heatsink Skrevet 2. april 2008 Del Skrevet 2. april 2008 Er det i det hele tatt håp om at denne kommer inn i noen butikk i nærmeste fremtid? Ser at de forstsetter å utsette lagerstatusen med to og to dager. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 2. april 2008 Del Skrevet 2. april 2008 (endret) FY faen og varm HK kjøler er, jeg har fått blemme etter at jeg tok på den under overklokk av E6850... HK kjøler? Tipper "Opel" sikter til NB-"sinken" på P5N-E SLI. Den bli *groteskt* varm ja, og det sitter *ikke* en sensor der nei. HK'temp på 40 grader er nok ett sted i nærheten av SB tipper jeg. Har testet med tempføler på sinken og uten vifte som blåser mot denne så går temp over 70grader ja. *På sinken*. Selv har jeg byttet til vannkjøl på NB og det hjalp en del på stabiliteten under full load. Testet forøvrig idag max FSB med E8400 på mitt P5N-E SLI. Det ble 1950(487.5). Ikke så galt egentlig. Det som er problemet med dette billige nForce-baserte hk'et er som nevnt tidligere en syyyk vdroop parret med ustabil (ripple) VCore under load. Og det gir ingen god max.klokk mtp stabilt bruk. Men kjøre SLI, det kan det (bare sjekk "siggen" min). @Heatsink: De er på lager.. stadig vekk. En rask tur innom lageret og så ut til kundene. Skal du ha må du bare stå/holde deg i køen. Akkurat som når du ringer kundeservice til en bedrift med 10000k misfornøyde kunder og 1 kundemottaker. Det kan ta litt tid. Endret 2. april 2008 av Slettet+6132 Lenke til kommentar
BrorBsd Skrevet 2. april 2008 Forfatter Del Skrevet 2. april 2008 Er det i det hele tatt håp om at denne kommer inn i noen butikk i nærmeste fremtid? Ser at de forstsetter å utsette lagerstatusen med to og to dager. Amentio sier at de har 292 igjen på lager. De påstår å ha fått inn et større lager med bulk prosessorer. Lenke til kommentar
Drunk_Panda Skrevet 3. april 2008 Del Skrevet 3. april 2008 skjer med at komplett sier de ikke har noen E8400 på lager, mens amentio selger 300++ e8400(uten kjøler) jeg fikk mail i dag om at en bedriftspakke fra Norek var på vei. Ja jeg bestilte uten kjøler fra Amentio. Så både komplett og Amentio har lager hos Norek? Rart at ikke komplett har gjort det her også da i tilfelle Lenke til kommentar
iNtensimilla Skrevet 3. april 2008 Del Skrevet 3. april 2008 Jeg har bestilt E8400 BULK sammen med en Scythe Katana 2 kjøler fra Amentio Gleder meg til å oppleve denne prosessoren! Lenke til kommentar
Drunk_Panda Skrevet 3. april 2008 Del Skrevet 3. april 2008 Jeg har bestilt E8400 BULK sammen med en Scythe Katana 2 kjøler fra Amentio Gleder meg til å oppleve denne prosessoren! min er i Sarpsborg atm kommer vel i dag Lenke til kommentar
iNtensimilla Skrevet 3. april 2008 Del Skrevet 3. april 2008 Fikk SMS om at Norek har sendt en bedriftspakke i dag tidlig, så kan godt hende at det er E8400 Min er også i Sarpsborg! Skal hente den i Moss etterpå Kan godt hende at det er en harddisk eller noe av det andre jeg bestilte også da. Pakken var hvertfall 1.1Kg.. Lenke til kommentar
lolvik Skrevet 3. april 2008 Del Skrevet 3. april 2008 Fikk SMS om at Norek har sendt en bedriftspakke i dag tidlig, så kan godt hende at det er E8400 Min er også i Sarpsborg! Skal hente den i Moss etterpå Kan godt hende at det er en harddisk eller noe av det andre jeg bestilte også da. Pakken var hvertfall 1.1Kg.. Min 8400 fra netshop veide ikke 1.1Kg. Veide 800gram tror jeg. Lenke til kommentar
Vargtass Skrevet 3. april 2008 Del Skrevet 3. april 2008 Gutter, dere må være bra oppspilte får å gidde diskutere pakkevekten på denne cpuen :!: Solgte min E8400 i dag. Vurderte den som bare en mindre oppgradering fra 65nm versjonene; *litt mindre varmeutvikling *klokker litt bedre *marginalt raskere klokk for klokk. Stort pluss for prisen - 1300/1400 hundre gir veldig bra ytelse/pris ratio. Ser ut som at batch også betyr relativt mye for hvor klokkevillig denne er. Lenke til kommentar
iNtensimilla Skrevet 3. april 2008 Del Skrevet 3. april 2008 Min 8400 fra netshop veide ikke 1.1Kg. Veide 800gram tror jeg. Jeg håper at det er både E8400 og Scythe Katana 2 kjøler som ligger og venter på meg på posten! Lenke til kommentar
iNtensimilla Skrevet 3. april 2008 Del Skrevet 3. april 2008 Ble ikke noen E8400 på meg i dag Var bare Scythe Katana 2 kjøleren. Forresten, dere må passe på når dere bestiller fra Amentio. Sto at Katana kjøleren hadde 120mm vifte, men når jeg fikk den så var det bare 100mm ^^ Lenke til kommentar
Kvinnorna Skrevet 3. april 2008 Del Skrevet 3. april 2008 hadde inne ei bestilling hos amentio på akkurat e8400 boxed, og nå tilbydde de meg bulken uten pristillegg. Flaks, gjorde meg ikke noe å kjøpe ei mer stillegående vifte utenom! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå