Gå til innhold

E8400 i Norge ?

BrorBsd

Anbefalte innlegg

Går og venter på at prosessoren min skal komme men leveringsdato forskyves stadig. Er det noen som får prosessorer eller er dette kun grossist som genererer opp et enormt forsalg ved å sette leveringsdato et par dager frem i tid.

Jeg ser at mange av nettbutikkene har samme leveringsdato som Norek, som i dag sier de ikke kan bekrefte at de vil få in 417 e8400 prosessorer den 29.02. For et par dager siden så kunne de ikke bekrefte at de ville få inn 331 e8400 prosessorer den 29.02.

Dersom en tar en titt på e8500 hos Norek så kan ikke denne bli bekrefta 31.03.

Noen som kan hjelpe meg å dekryptere dette, eller har noe innside sladder? Dersom det tar ytterliggere en måned før denne kommer så må jeg kjøpe en billig erstatter frem til dette.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Går og venter på at prosessoren min skal komme men leveringsdato forskyves stadig. Er det noen som får prosessorer eller er dette kun grossist som genererer opp et enormt forsalg ved å sette leveringsdato et par dager frem i tid.

Jeg ser at mange av nettbutikkene har samme leveringsdato som Norek, som i dag sier de ikke kan bekrefte at de vil få in 417 e8400 prosessorer den 29.02. For et par dager siden så kunne de ikke bekrefte at de ville få inn 331 e8400 prosessorer den 29.02.

Noen som kan hjelpe meg å dekryptere dette, eller har noe innside sladder? Dersom det tar ytterliggere en måned før denne kommer så må jeg kjøpe en billig erstatter frem til dette.

Jeg bestilte E8400 med usikker levering 05.02.2008 hos Netshop. I går fikk jeg "Leveringsendring" med usikker levering 07.03.2008 :ermm:

Lenke til kommentar

Jeg var så "heldig" at jeg kjøpte en e8400 for 3 uker siden, da de enda var på lager. Er glad for at jeg ikkje venta lengre med å kjøpe den, fordi bare noen dager senere var det tomt over alt for 45 nm :)

Lønner seg ikkje alltid å sitte på gjerdet å vente for å se om prisene synker :D Betalte 1600 kr for min, noe som er greitt nok for en super cpu.

Lenke til kommentar

Problemet er vel at grossist gir ut feilaktige data til nettbutikkene.

Jeg ringte Norek I dag for å forhøre meg om lagerstatus, karen jeg fikk snakke med hadde ikke noe mer givende svar enn ”Du får vente og se om lagerstatus endrer seg i løpet av dagen”m jo den er nå 392 ubekrefta på lager.

Lenke til kommentar

Hei!

Vi fikk nettopp levert E8400 fra EET (grossist). Det er etter at den har ligget i bestilling i over en måned. Regner med at det meste som kan leveres i disse dager, går til dem som bestilte for flere uker siden. Selv om vi mottok CPU, listet EET den som "ikke på lager".

Kluet er vel å sørge for å "komme inn i køen" og deretter tenke på noe helt annet en måneds tid.....

Endret av HWshopper
Lenke til kommentar

HWshopper det der var dagens gode nyhet. Dette betyr at grossistene begynner å få in prosessorer. Det er jo ikke som at det har vært en jevn strøm av e8400 til Norge aller at de mottar kun 10 av gangen. Jeg la inn ordre min ordre 27. januar, så jeg har allerede venta en måned :cry:

Lenke til kommentar

Det er samme type prosessor, men den har standardfrekvens på 2.66GHz, E8400 har 3GHz.

Ang E8400; det er vel ikke bare her i Norge den glimrer med sitt fravær. At datoene forskyves kan også ha noe med lovnader fra Intel? Uten at jeg vet det sikkert.

Men jeg skjønner irritasjonen, bare så det er sagt ;)

Lenke til kommentar

Jeg bestilte E8400 med usikker levering 05.02.2008 hos Netshop. I går fikk jeg "Leveringsendring" med usikker levering 07.03.2008 :ermm:

Prosessoren min ble endelig plukket i går 07.03.2008 og posten burde greie å levere den på mandag nå som den bare befinner seg noen kilometer fra meg...

Så får vi håpe det var verdt ventingen.

Lenke til kommentar

Da har du vært heldig, står jo Ubekreftet 20-03-08 på siden deres. Men håper det stemmer, for din del ;)

Edit; Som noen allerede har sagt så stemmer det vel bra med mai.

Svar fra Komplett;

Det er alltid noen få på vei, men langt fra nok til å dekke opp for alt som allerede er bortbestilt. Leveringen er satt til rundt Mai for disse.

Egentlig glad jeg har utsatt oppgradering til feriepengene kommer :)

Endret av cheeba
Lenke til kommentar
Det er samme type prosessor, men den har standardfrekvens på 2.66GHz, E8400 har 3GHz.

Jepp, men er ikke dette bare å sette opp multipieren?

Noen grunn til å tro at 8200 ikke går like langt som 8400?

Espen

Lenke til kommentar

Joda, du kan selvsagt overklokke den til 3GHz. Samtidig kan du også overklokke E8400 til 3.4GHz, og da er du like langt (med tanke på forskjell).

Med andre ord har E8400 mer å gå på, om du skulle trenge det :)

Men vil du spare noen kroner og heller kjøpe E8200 og overklokke den, så kan du selvsagt det.

Hvilken du kan klokke høyest kommer også an på hovedkortet, eller mest an på hovedkortet.

Det er godt mulig en E8200 kan klokkes høyere enn E8400 på to forskjellige systemer der hovedkortet spiller inn. Men på to like systemer så kommer du nok lengst med en E8400.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...