Gå til innhold

Får ikke koblet på ved bruk av wep/wpa.

Teac

Anbefalte innlegg

Byttet nettop ut en trådløs router her i huset med en D-Link Dir-635 og da dukket det selfølgelig opp et problem.

Tingen er det at jeg ikke får koblet til det trådløse nettverket dersom jeg setter på wep eller wpa kryptering.

Skulle helst hatt wpa kryptering på routeren slik at jeg kan benytte meg av N-standarden til laptopen.

Noen som har anelse om hva dette kan være?

Dersom jeg skrur av kryptering kommer jeg innpå nettverket uten problem.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Rekner med at du har satt opp passord på WPA? Taster du inn korrekt passord når du prøver å koble til nettverket. Du må nok fortelle oss litt mere eller så blir dette en tippekonkurrasne. Legg gjerne ved en link vist du har brukt en guide. Hvilken type OS er det på maskinen du bruker etc.

Lenke til kommentar

Har satt opp flere routere trådløst og regnet selfølgelig dette skulle gå greit.

Maskinen jeg skal sette opp trådløst på er en HP tx1128 laptop med Vista.

Har prøvd med både WEP og WPA-personal.

Bruker passordet: aaaaaaaaa9

dersom det skulle ha noe å si.

*Redigert.

Testet nettop og koble til HTC mobilen med WEP kryptering. Det fungerte bra, men når jeg prøver det samme med laptopen spretter den "Diagnotiser problemet" boksen opp..

Endret av Teac
Lenke til kommentar

Du har ikke satt opp laptopen med statsik ip som den nye routeren allerede har delt ut?

Edit: Du fikk jo nett uten kryptring såg jeg nå. En annen feil kan jo vær at du har samme navnet på det trådløse nettverket som med gamle routeren. Kan sikkert lønne seg å fjerne den gamle innloggingen fra PC-en. Den finner du ved å høyreklikke på den trådløse tilkoblingen,egenskaper, oversikten over trådløse nettverk. Sånn ca vist jeg ikke husker helt feil.

Endret av sgaah
Lenke til kommentar
Du har ikke satt opp laptopen med statsik ip som den nye routeren allerede har delt ut?

Edit: Du fikk jo nett uten kryptring såg jeg nå. En annen feil kan jo vær at du har samme navnet på det trådløse nettverket som med gamle routeren. Kan sikkert lønne seg å fjerne den gamle innloggingen fra PC-en. Den finner du ved å høyreklikke på den trådløse tilkoblingen,egenskaper, oversikten over trådløse nettverk. Sånn ca vist jeg ikke husker helt feil.

Ingen statisk IP der nei. Brukte den senest for noen få timer siden på skolen. Da fungerte det trådløse utmerket. Har prøvd frem og tilbake mye nå og får til og koble til nettverket med WEP kryptering. Altså ikje WPA.

Har oppdatert og lagt inn nye drivere for nettverkskortet på laptopen i tillegg.

Lenke til kommentar

Sikkert. Vet hvertfall at de ikke er alle standarder og merker som liker å jobbe med hverandre.

Hvis du får tilkobling uten kryptering men går skitt når du setter på wep, da er det noe rusk på gang. Som oftest funker alt med wep.

Har du siste fm, software og driver til nettverkskortene?

Har du slått av windows trådløsnettverkssøker og bare la ett program søker etter nettverk om gangen ?

Lenke til kommentar
Sikkert. Vet hvertfall at de ikke er alle standarder og merker som liker å jobbe med hverandre.

Hvis du får tilkobling uten kryptering men går skitt når du setter på wep, da er det noe rusk på gang. Som oftest funker alt med wep.

Har du siste fm, software og driver til nettverkskortene?

Har du slått av windows trådløsnettverkssøker og bare la ett program søker etter nettverk om gangen ?

Har lagt inn alle nyeste drivere. Kun Vista som tar seg av å koble til nettverket. WEP kommer jeg innpå, men ikke med WPA kryptering.

Lenke til kommentar

nettverkskortet ditt må støtte WPA, men det gjør de fleste relativt nye kort.

har du prøvd å gå inn på nettverk og delingssenter -> administrer trådløse nettverk og satt opp nettverket ditt med wpa?

hvis du søker litt på google finner du at det er mye tull med vista og WPA-PSK. har du alle nyeste oppdateringer?

Endret av madmats
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...