Crazysoft Skrevet 22. februar 2003 Del Skrevet 22. februar 2003 Jeg har satt sammen ny pc: Chieftech midi tower MSI GNB MAX MSI Ti4800SE 4x 1 WD 120gb 7200 HD P4 2.8 Prosessor. Problemet: Prosessoren ligger på 52-55 idle, og går fort til 75'C ved load. Har brukt artic silver på prsessor etter alle kunstens regler, og kjøpt 2 Papts 12db vifter. Den ene satt jeg nede foran, inblåsning, den andre står oppe bak, og trekker ut. (Jeg har flyttet dem rundt, og snudd dem osv, for å teste, men dette gav best resultat) Hva hva er normalt for en P4 2.8 i temp? Hva skal jeg kjøpe for å få en stillegående, men kjølig nok pc (skal ikke overklokke) Hva med Black silence, klarer den jobben? Obs: MSi Kortet har liten plass rundt prosessoren.. Trenger noen råd. Lenke til kommentar
scirocco Skrevet 22. februar 2003 Del Skrevet 22. februar 2003 du skriver ikke noe om hva slags kjøler du har fra før av. Er det den boxed vifta som fulgte med prosessoren du bruker? Hvis det er det ville jeg muligens prøvd å tatt en biosoppgradering først for å sjekke om det ikke kan være noe galt med temperaturfølerprogrammet på hovedkortet. Når du har gjort dette ville jeg sjekket om vifta går på riktig hastighet (du finner det i bios) Lenke til kommentar
Crazysoft Skrevet 22. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2003 Jeg bruker bare den boxed viften. HK er helt nytt, biosen er nyere en web-sidens.. :-) hvilken hastighet skal viften gå på? den ligger på ca 2500-3000 omdr, ifølge PcAlert4 - programmet som følger med MSI HK. Biosen sier tilsvarende. Lenke til kommentar
scirocco Skrevet 22. februar 2003 Del Skrevet 22. februar 2003 hmmm det der var skikkelig rart. Mulig at vifta ikke sitter ordentlig på. Ville anbefalt at du tar av viften og prosessoren og vasker coren skikkelig med noe gammel 96 eller no annet sprit. Følg deretter goopguiden på overklikking.no når du skal sette på prosessoren og vifta Lenke til kommentar
Crazysoft Skrevet 22. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2003 hm, ja tenkte å prøve det, men har allerede prøv 2 ganger, dvs la på artic siler først, men da det ikke ble bra temp, to k jeg den ned og tørket pent av og la på igjen (har lest og følgt goopguiden) Tenkte egentlig på å bytte vift, til en sprekere en (black silent eller noe sånt), + og å kjøpe en papst 19/21 db for å få mer luft inn. Lenke til kommentar
scirocco Skrevet 22. februar 2003 Del Skrevet 22. februar 2003 du er sikker på om viften er satt skikkelig på? Lenke til kommentar
Dikky Skrevet 22. februar 2003 Del Skrevet 22. februar 2003 Har ikke arctic silver ca. 3 dagers "innbrennigstid" ? Lenke til kommentar
smoke Skrevet 6. mars 2003 Del Skrevet 6. mars 2003 Min 2.8 p4 holder seg på rundt 50-55c Lenke til kommentar
the_zombie Skrevet 6. mars 2003 Del Skrevet 6. mars 2003 du må ikke bruke for mye goop, da blir den også varm Lenke til kommentar
the_zombie Skrevet 6. mars 2003 Del Skrevet 6. mars 2003 du ikke bruke for mye goop, da blir den ogsdå varm Lenke til kommentar
Crazysoft Skrevet 24. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 24. mars 2003 Da ble plutselig alle tidligere bekymringer ang temp løst: fra 52 idle til 43, fra 75 med load til 54.........Puhhhhh Oppdater alle som har MSI GNB MAX :-) 1. This is Award BIOS release. 2. This BIOS fixes the following problems of the previous version: -Fixed FSB set as 133 will run as 136. 3. 2003/02/25 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå