Gå til innhold

Problem med ekstern harddisk

tommy87

Anbefalte innlegg

Lurer på om noen kan komme med noen tips i hvordan jeg skal få min eksterne harddisk av typen Maxtor 6 L200PO i gang igjen.

Når jeg plugger harddisken i Pcen kommer det opp at jeg må formatere den for å bruke den. Men da jeg trykker på formater, gir windows (vista) beskjed om at den ikke kan formateres.

På enhetsbehandling kommer disken opp som Maxtor og ser ut som den funker som den skal. Likevel når jeg skal ta den i bruk, vil den ikke ta i mot filene jeg prøver å mate den med.

Noen som vet hva som må gjøres?? Takk for svar :)

Tommy.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hmm...

Prøv å formatere den ved hjelp av en annen pc? Det kan hende det funker ihvertfall

EDIT: Kjør scandisk av den(sånn som kommer når du restarter PC-en)da kan det hende den klarer å gjennopprette det meste som ligger på den også :)

EDIT 2: Leste litt fort å så ikke at du hadde vista, men regner med at der er en form for scandisk der også?

Endret av daruu
Lenke til kommentar

Det kan virke som diskene deres er "syke" og ikke lar seg formatere.

Å slippe en disk i gulvet (- én gang -) kan være nok til å ta knekken på den. Å bevege disken mens den står og går kan også ta knekken på den.

Når Windows skal formattere en disk forutsetter den egentlig at disken er i orden. Hvis den ikke er det, vil formateringen kunne slå feil, og Windows vet ikke bedre enn å si "Sorry, jeg fikk det ikke til." Ikke mye hjelp i en sånn beskjed, nei.

-> tommy87: For å formattere en disk må det eksistere en partisjon på disken først. Jeg vet ikke om din disk har noen partisjoner opprettet? Dette gjør du i så fall i "Disk Management"-applikasjonen. (Vet ikke hva den heter på norsk, og husker ikke hvor den ligger i Vista ...)

(Under XP var det nok å høyreklikke på My Computer og velge "Manage".)

Lenke til kommentar

hmm, har prøvd litt av hvert nå, men finner fortsatt ikke løsningen.

Hvis disken er "syk", vil det si at den er ødelagt for godt da? Har forsåvidt ikke mistet den i bakken eller skadet den som jeg kommer på heller..

Er bare sånn helt middels på data, så hvis noen har en guide til å fikse problemet i vista hadde jeg satt stor pris på det:)

takk for svar;)

Tommy.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...