Gå til innhold

Sparekonto uten uttaksbegrensning. Kan man bruke denne som brukskonto?


Anterialis

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har en Kaupthing Edge sparekonto. Der kan man ikke betale regninger, man kan kun føre penger over til én spesifikk konto man oppgir når man oppretter kontoen (typisk en konto du har i en annen bank).

 

Med Kaupthing Edge får man ikke den vanlige nettbanken til Kaupthing, men en variant de har laget selv som kun lar deg sjekke saldo, transaksjoner og føre penger tilbake til den andre kontoen din. Altså null regningsbetaling.

Lenke til kommentar
Jeg opprettet nettopp sparebank i BankNorwegian. Hvordan tror du det er her? Her får jeg blant annet full tilgang til nettbank (m/ kodebrikke ol).

 

Har selv bank norwegian. Det går fint å bruke sparekontoen til å betale regninger. Gjort det flere ganger selv.

Lenke til kommentar
Og ettersom det ikke er uttaksbegrensninger, kan man fortsette med dette så lenge man vil?

 

Ja, det kan man så vidt meg bekjent. Tviler på at de legger inn restriksjoner på denne muligheten senere. De har jo planer om å være en av de beste bankene hva betingelser angår.

Lenke til kommentar
til de har trukket til seg nok kunder og finner ut at de skal innføre uttaksbegrensning på spare- men ikke brukskonto, ja

er forsåvidt et bra tilbud for øyeblikket, så hvorfor ikke benytte seg av det

 

Er et bra tilbud helt klart. Tror ikke akkurat det er sparekontoene de harplaner om å dra inn penger på, men andre tjenester. Tror neppe de legger inn restriksjoner, men man vet jo aldri.

 

Tør å påstå at BN er den banken med en av de beste betingelsene p.d.d. Vet det er andre banker som har høyere rente, men dog "bindingstid", og andre begrensninger.

Lenke til kommentar

du får en ganske konkurransedyktig rente ved å binde pengene dine til en gitt dato i de fleste banker, så det er liksom ikke noe nytt sånn sett, bare ikke så markedsført i de skrankebaserte bankene, men hvis du har en 100,000 og drar i feks dnb så skal du nok se du kan få et ganske bra rentetilbud på å binde pengene dine frem til feks 2010 på en høyrentekonto, så akkurat kaputhing edge sitt tilbud synes jeg er ganske så som så, BN bank og Norwegian er best der om dagen i mine øyne.

Lenke til kommentar

Ya bank har en spare/brukskonto med 5,9% rente fra første krone, noe som er høyere enn flere rene sparekontoer. Gjennom denne får du vanlig tilgang til nettbank og om ønskelig et visakort tilknyttet. Ingen gebyrer på debetbetaling, og heller ingen begrensninger på uttak eller girobetalinger. Har hatt denne i snart et år, og er veldig fornøyd.

Lenke til kommentar
Ya bank har en spare/brukskonto med 5,9% rente fra første krone, noe som er høyere enn flere rene sparekontoer. Gjennom denne får du vanlig tilgang til nettbank og om ønskelig et visakort tilknyttet. Ingen gebyrer på debetbetaling, og heller ingen begrensninger på uttak eller girobetalinger. Har hatt denne i snart et år, og er veldig fornøyd.

 

Hva er da forskjellen på denne og en brukskonto? BankNorwegian har en rente på 6%, men tviler på at man kan få debetkort på denne kontoen... Det trenger jeg heller ikke, men flott at jeg kan bruke den som regningskonto (online transaksjoner).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...