Gå til innhold

Hærens taktiske trenings senter (HTTS)

Zcum

Anbefalte innlegg

Morn!

Ringte inn igår og spurte om hvor og når jeg ble innkalt, og fikk beskjed om at jeg hadde blitt tatt inn i HTTS oppe i rena.

og siden dette er ganske nyetablert så lurte jeg på om noen hadde noe ærfaringer fra dette stedet? litt informasjon om hva som foregår og om det er noe virkelig action på gang der.

Er selv en MEGET ivrig fyr når det kommer til militæret, og vill helst ha mye action og morro. og helst ikke en post der jeg må sitte på rumpa mi 24/7 og se etter potensielle farer.

Dere skjønner sikkert hva jeg mener.

Takker for alle relevante svar:)

Zcum

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jada:)

Sjekke ut det jeg og, men dem sier det meste skjer via simuleringer, er bare litt urolig at det blir for mye....Spilling og lek:P og ikke noe ordentlig Manndig morro, altså skyting med ordentlige våpen, ut i skog og mark og kose seg med maur i buksa og slikt tull.

hehe, hvis dere/du har noe mere informasjon så gjerne si det dere har av info:) utifra det jeg har hørt så er dette et KANON sted for meg, bare redd for at det blir KUN simuleringer.^^

Lenke til kommentar
  • 6 måneder senere...

Jeg har jobbet opp mot HTTS tidligere. De har flere simuleringsverktøy. Blant annet et laser-system for guttene som kriger ute i skogen. Dvs hver enkelt CV90 eller person har på seg laser-utstyr som sier fra om du blir truffet, skadet osv. I tillegg er det også stabs- og ledertrener under HTTS f. eks som er et simuleringssystem for PC'er. Der styrer man f. eks en strid med hærens kommando- og kontroll system.

Altså mulighetene er nok mange innenfor HTTS. Jeg veit ikke hvilken rolle du er tiltenkt, men som de fleste steder, er ofte eget initiativ styrende for hva du får lov til å holde på med.

HTTS er ikke en operativ avdeling slik som HJK, TmBn osv. Men derimot er de et verktøy for å trene operative avdelinger.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...